6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

Goedkope APK
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 09 januari 2006 11:34 PM
  [ # 76 ]
EW schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

euh de onderbouwing van Den Haag omtrent dit systeem is: waarom een 2e instantie inrichten .
kosten plus NUL eficiency.

immers elke auto (behoord) een grote beurd te krijgen.
en na die beurd hoord de auto APK oke te zijn….

greets wupke Wink

Klopt, maar wat doe je dan met zelfkazers zoals jijzelf?

die moeten toch ook gewoon de ruimte hebben.

Ik blijf er bij: Het is een klote-compromis.

zelfkazers?
wat benne dat?

en je blijft erbij dat het een klote compromis is.

wat is dan een wel naar je zin compromis?
de APK voor 100 euro per jaar? en een vette uitbreiding bij het RDW?

+ het feit dat er nu vaak dingen net door de APK heen worden gehaald welke net wel of niet vervangen moesten worden? dus meer kosten ...

jou compromis houd in , de verbruiker betaald, en dat houd in dat de APK per jaar jou botweg 300 euro extra gaat kosten , tegen het huidige klote compromis..
mvgr wupke Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 januari 2006 11:39 PM
  [ # 77 ]

weet je wt ik heel raar vind toen mijn cx werd ingevoerd werd er een aantekening op het formulier gemaakt dat er iets zat aan te komen nu ruim 2 jaar verder en 2 apk s verder en niemnad die het belangerijke punt heb gezien
Confused  Confused

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2006 11:40 PM
  [ # 78 ]

Zullen we even een topic aanmaken over de alternatieven, de toekomstplannen en het bestaanrecht van de APK in zijn huidige vorm?  Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 09 januari 2006 11:42 PM
  [ # 79 ]
patje74 schreef:

Zullen we even een topic aanmaken over de alternatieven, de toekomstplannen en het bestaanrecht van de APK in zijn huidige vorm?  Wink

een alternative APK draad lijkt me welkom, mischien wel 3 hahaha..
greets wupke:die nogal wat valkuilen ziet… Wink

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 januari 2006 11:43 PM
  [ # 80 ]

@ Patje.

wat ik al schreef, ik suggereer dat niet!! Het zijn niet mijn ideen, ik vroeg me alleen af hoe het bij jullie overkomt, als de een 50 euro vraagt en de ander een stuk minder terwijl het resultaat hetzelfde moet zijn.

Het is zeker niet mijn bedoeling bedrijven zwart te maken.

En dan nog een eerlijk antwoord; de APK zou ik ook niet willen missen..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 09 januari 2006 11:45 PM
  [ # 81 ]

tja, de apk zal altijd wel een gedoe blijven, maar ze haalt wel de wrakken en gevaren deels van de weg. dus het moet maar
ik ga altijd naar degene die ook de andere dingen aan mijn auto’s doet die ik niet zelf kan of wil. hij is bekend met bx-en, en ik heb niet het gevoel dat hij me een poot uitdraait. het is vaker voorgekomen dat ik met iets kwam en hij na controle zei dat er niets ernstigs was en ik gewoon doorkan. gratis. dus vind ik het ook belangrijk dat ik bij hem langs ga als hij wèl wat kan verdienen. dat heeft ie zogezegd verdiend.
een apk voor 9,95 klinkt als een lokkertje, maar ik ben er niet gevoelig voor omdat ik al jaren bij iemand kom die me altijd probeert te helpen, ook al snapt hij niet dat ik in die ouwe hokken rond blijf rijden.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2006 11:47 PM
  [ # 82 ]
oldenhage schreef:

@ Patje.

wat ik al schreef, ik suggereer dat niet!! Het zijn niet mijn ideen, ik vroeg me alleen af hoe het bij jullie overkomt, als de een 50 euro vraagt en de ander een stuk minder terwijl het resultaat hetzelfde moet zijn.

Het is zeker niet mijn bedoeling bedrijven zwart te maken.

Correctie; De formulatie van de vraag in combinatie met de andere mededelingen omtrend de mogelijkheden wekken een suggesstie op.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 09 januari 2006 11:48 PM
  [ # 83 ]
hel1 schreef:

tja, de apk zal altijd wel een gedoe blijven, maar ze haalt wel de wrakken en gevaren deels van de weg. dus het moet maar
ik ga altijd naar degene die ook de andere dingen aan mijn auto’s doet die ik niet zelf kan of wil. hij is bekend met bx-en, en ik heb niet het gevoel dat hij me een poot uitdraait. het is vaker voorgekomen dat ik met iets kwam en hij na controle zei dat er niets ernstigs was en ik gewoon doorkan. gratis. dus vind ik het ook belangrijk dat ik bij hem langs ga als hij wèl wat kan verdienen. dat heeft ie zogezegd verdiend.
een apk voor 9,95 klinkt als een lokkertje, maar ik ben er niet gevoelig voor omdat ik al jaren bij iemand kom die me altijd probeert te helpen, ook al snapt hij niet dat ik in die ouwe hokken rond blijf rijden.

doe ik ook altijd het zijn vaak lokkertje maar achteraf kan je wel eens bedrogen uitkomen Sad

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2006 11:58 PM
  [ # 84 ]
kreazyV8wuppo schreef:
patje74 schreef:

een alternative APK draad lijkt me welkom, mischien wel 3 hahaha..
greets wupke:die nogal wat valkuilen ziet… Wink

OK, dan kunnen we daar hier over verder gaan!  Arrow  Klik

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 januari 2006 02:05 AM
  [ # 85 ]
oldenhage schreef:

Ik ook niet.

Het is idd een compromis. Maar desondanks kun je een APK krijgen in elke stad bij div. onafhankelijke stations tegen een redelijke prijs.

De niet zelfsleutelaars laten het gewoon bij hun garage doen. ER is een controle systeem met steekproeven dat best streng is. Desondanks constateren wij dat het nog niet ideaal is. Toch een hoop discussie vaak.

@Wuppo: ik vind je suggestie dat de klant geen weet heeft van APK normen en interpretaties en dus maar op de garage af moet gaan nogal beledigend. Zal voor een hoop klanten opgaan, maar zeker niet voor alle. Zeker op dit forum zitten relatief veel mensen die meer weten dan de gemiddelde automobilist.

Ik ben als ik in het verkeer toch wel blij dat auto’s om mij heen in elk geval 1 x per jaar op bepaalde (minimale) eisen gecheckt worden op het gebied van veiligheid. Sommige (nja VEEL) automobilisten hebben die trap onder hun r$edt gewoon nodig, want anders zien hun auto’s nooit een garage. Dat de APK niet ideaal is dan je misschien nog wel meer gecheckt zou willen hebben, OK. Maar ik zou zeggen: verzin een beter systeem? Ik denk dat het je vies tegen zal vallen.

Ik ben er ook van overtuigd dat als je de termijn van APK opschroeft naar 2 jaar, de auto’s die het het hardst nodig hebben (die “barrels” die voor een appel en een ei worden onderhouden) dan idd maar eens in de 2 jaar een garage zullen zien.

Kortom: ik ben redelijk tevreden met het systeem, al kan het best wel wat fijnslijperij gebruiken.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 10 januari 2006 02:26 AM
  [ # 86 ]

Ik ben er ook van overtuigd dat als je de termijn van APK opschroeft naar 2 jaar, de auto’s die het het hardst nodig hebben (die “barrels” die voor een appel en een ei worden onderhouden) dan idd maar eens in de 2 jaar een garage zullen zien.

de auto’s van 30 jaar en ouder gaan in deze frequentie gekeurd worden en auto’s van voor 1960 hoeven helemaal niet meer gekeurd te worden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 10 januari 2006 02:38 AM
  [ # 87 ]
oldenhage schreef:

en auto’s van voor 1960 hoeven helemaal niet meer gekeurd te worden.

dit is nu zo in België voor alles ouder dan 25 jaar, 1 keer keuring bij aanvraag o-plaat (oldtimer) en dan nooit meer, je hebt dan wel beperkingen zoals verbod om ‘s nachts te rijden
maar hier wil men vanaf en men wil die terug vaker op de TC zien

een één Europa of hoe noemt het nou weer? Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 10 januari 2006 08:43 PM
  [ # 88 ]
paso schreef:
oldenhage schreef:

en auto’s van voor 1960 hoeven helemaal niet meer gekeurd te worden.

dit is nu zo in België voor alles ouder dan 25 jaar, 1 keer keuring bij aanvraag o-plaat (oldtimer) en dan nooit meer, je hebt dan wel beperkingen zoals verbod om ‘s nachts te rijden
maar hier wil men vanaf en men wil die terug vaker op de TC zien

een één Europa of hoe noemt het nou weer? Laughing

wat een kolder dat je dan niet meer ‘s-nachts mag rijden. Ik hoop niet dat de Nederlandse overheid dit ooit onder ogen krijgt. (het zal toch niet zijn omdat ze de lichten niet gekeurd hebben Razz )

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 januari 2006 09:02 PM
  [ # 89 ]
stoterstangen90 schreef:

wat een kolder dat je dan niet meer ‘s-nachts mag rijden. Ik hoop niet dat de Nederlandse overheid dit ooit onder ogen krijgt. (het zal toch niet zijn omdat ze de lichten niet gekeurd hebben Razz )

In BE is het een vrije keus om met o-platen te rijden. Dus je kiest zelf voor de beperkingen.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 januari 2006 09:23 PM
  [ # 90 ]

Ik betaal altijd de volle pond maar ga met mijn auto’s en die van vrienden en naar een vast adres, een onafhankelijk keurstation die niet repareert. NEVER naar een garagebedrijf. Die zien me zowiezo alleen maar als ik speciaal gereedschap nodig heb, dan huur of leen ik het en breng het netjes terug.

Een keuring van 9,95? Geen zin in als mensen gaan zeiken om onzinnige dingen. Zo was er ooit een keurmeester die mijn moeder’s Ford afkeurde omdat het slot van de bestuurderszijde met een schroevendraaier was gesloopt. “Dan kunnen de hulpdiensten er niet bij”. Alsof die de sleutel van een auto bij zich hebben. De rest werkte namelijk WEL goed.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook