



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En is de cx al besteld?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nee ben niet geweest waren teveel files.
Maar ik twijfel enorm door alle horror verhalen.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ga ook niet over 1 dag ijs.
Leer de cx eerst eens beter kennen.
Misschien zijn er wel mensen die in de buurt wonen met een cx.
Kun je proef rijden.
Ook hier ben je van harte uitgenodigd om een rondje cx te rijden.
Kan je ook alle plekken laten zien waar je op moet letten.
Alleen motorisch moet je bij een ander zijn.
Succes en neem echt de tijd.
Ga desnoods eens bij leontien ,Peter Bonhof of een andere cx specialist aan.
Die kunnen je er alles over vertellen met alle ins en outs.
En misschien hebben hun wel een eerlijke cx te koop
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Jouw twijfel vind ik terecht. Als mercedes-rijder ben je waarschijnlijk een auto gewend waar vrijwel nooit iets aan mankeert. Dat is bij een cx wel anders. Je moet een èchte liefhebber zijn, anders moet je er niet aan beginnen.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Liefhebber kun je ook worden
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Welkom,
en gewoon gaan kijken en rijden om het gevoel te ervaren maar nog niks kopen die loopt heus niet weg en dan evt nog een keer terug met een kenner, (maar waarschijlijk wil je na een rit niet anders meer)
Laat hem iig grondig doorlichten om teleurstelling te voorkomen, zoals de koppeling of olielekkage, slecht ledingwerk. evt neem je hem mee naar bonhof EPE heb je meteen een leuke proefrit en zij weten alles van CX’en
en als je een beetje door de recente topic spit zul je zien dat roest een grote vijand is van de CX.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Welkom!
Laat je ook niet te snel ontmoedigen hoor, wij komen met zijn allen misschien nogal negatief over.
Een leuke cx is echt wel te vinden hoor, je moet alleen echt wel weten waar je op moet letten.
Als je dingen niet gezien hebt die later duizenden euros kosten om te laten repareren dan baal je natuurlijk behoorlijk.
En qua roest durf ik te stellen dat een cx veel minder roest gevoelig is dan de mercedes w123 124 modellen.
Succes.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Aan de andere kant is het een auto van maar 2000 euro.
Als ik er twee jaar mee kan rijden en daarna is hij op is het ook prima.
Dan koop ik daarna wel een nette en dan haal ik hier makkelijk voor 2000 aan onderdelen vanaf toch?
Of zie ik het nu helemaal verkeerd.
Ik heb contact gehad met de verkoper en hij geeft al aan dat als hij een beetje staat er een kleine hoeveelheid olie lekt.
Wat denken jullie twee jaar hier in rijden voor weinig of opzoek gaan naar een goede.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sjohnnie schreef:ik twijfel enorm door alle horror verhalen.
Nergens voor nodig, maar kies gerust & bewust!
Zoals de anderen hierboven mij al schreven: we willen je echt alleen behoeden voor een (impuls)aankoop die eventueel een teleurstelling oplevert waardoor de ontluikende liefde voor de CX snel over is. En dat hoeft niet!!!
Kijk, het is natuurlijk geen rocket science, laten we eerlijk zijn, maar bij een CX geldt: koop er uitsluitend één als je:
- Zelf goed kunt sleutelen en daar de tijd/ruimte voor hebt OF
- Budget hebt om dit door een ander (lees: een specialist) te laten doen OF
- Geen van bovenstaande, maar je dan vrede hebt met het risico op panne onderweg of enige weken/maanden niet kunnen rijden met je voiture.
Voor de rest niets aan het handje en niets om bang voor te zijn, maar zoals ook reeds hierboven gezegd: een Mercedes is iets totaal anders. Dat blijft maar eeuwig rijden (zelfs zonder enige vorm van onderhoud nog wel) en er is eenvoudig aan te sleutelen door elke Achmed garage op de hoek.
Ik zou dus gewoon gaan kijken naar die TRE. Kijken kost niets, maar vergoot wel je gevoel wat je wel en niet in een CX zoekt. En bezoek mede-forumleden en ga in op hun uitnodiging eens te rijden met zo’n wagen. Het is geweldig en kan écht redelijk probleemloos, mits je een goed exemplaar koopt of een minder goeie in goede staat weet te brengen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sjohnnie schreef:Ik heb contact gehad met de verkoper en hij geeft al aan dat als hij een beetje staat er een kleine hoeveelheid olie lekt.
Wat voor olie? hydraulische olie of motorolie? Of bakolie.
Dat zijn al 3 belangrijke vragen namelijk.
Want een klein hydraulisch lekje van een retourleidinkje is misschien binnen 10 minuten gefixt. No problem!
Maar lekt de krukaskeerring aan de bakzijde, dan kun je dat uitsluitend verhelpen door uitbouwen van de motor.
Snap je?
Ik kan je niet gericht adviseren (niemand hier denk ik), omdat ik die auto niet ken. Ook niet of je er daarna nog 2000 euro aan onderdelen af kunt verkopen of niet. Want bedenk, dat je dan dus een kleine sloperij gaat beginnen op de eigen stoep hè?
Want mensen willen wel plug & play onderdelen dan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sjohnnie schreef:Mijn bedoeling was een een xm v6 met alle opties.
Ik lees nu nog even je eerste post, maar dan kun je qua horrorverhalen dus echt beter een CX kopen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nogmaals super bedankt voor de eerlijke en goede reacties.
Kijk het zal nooit de lange afstands auto worden wantndaar hebben we een nieuwe voor.
Het is meer pappa’s gekke hobby.
En ja ben best wel een beetje handig met sleutelen ik probeer alles eerst zelf.
En waarom een cx,een grote citroen vond ik altijd al eigenwijs,vreemde veersystemen, diravi, aparte richting aanwijzers noem maar op.
Ik werd verliefd op een xm v6 serie 1 dus nog met de aparte stoelen en diravi en ook een dertiende ruit hahaha.
Maar die was al heel snel verkocht.
Dus toen was er niks wat voldeed allemaal serie 2 en dat vond ik weer stukken minder eigenwijs.
En de bedoeling is niet om de onderdelen van deze te gaan verkopen maar juist te gaan bewaren voor een andere cx
Als reserve onderdelen zeg maar.
Dus ja ik ga zeker naar de cx kijken zal er een stukje mee gaan rijden, zet hem ook hoog en bekijk de onderkant en al het andere wat genoemd is.
En enorm bedankt voor de uitnodigingen.
Zijn er cx eirenaren in de buurt van Den Haag die mij kunnen laten zien op hun cx waar ik op moet letten?












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
in de buurt van den haag dan kun je wellicht eens contact opnemen met Evan, zit ook hier op het forum, uit de buurt van leidschendam en kent de ins en outs van de cx.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
of een ritje naar vd laan in abbenes
Wat is Citroën rijden toch formidabel !