





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Of Peter van Bemmelen in Delleff…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Of naar hydrauliek in raamsdonkveer
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Leuke CX, die TRE. Maarre:
twee jaar hier in rijden voor weinig
lijkt me iets waar je niet teveel de nadruk op moet leggen. Met wat roest kun je vaak wel een hele tijd doorrijden maar als ie technisch niet OK is blijf je bezig (sprak hij enigszins uit ervaring). Al hangt dat ook van het gebruik af (hobby, dagelijks, zomer/winter etc) en of je zelf sleutelt. Begin met een goeie basis want want anders blijf je er geld in pompen en is de liefde snel over.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik weet niet of je zelf kan sleutelen?
En wat ook belangrijk is of die 2000 euro je complete budget is.
Want houd er rekening mee dat je echt onkosten gaat krijgen aan zon auto.
Jij bent er straks, of nu al, helemaal verliefd op. Maar dat was de vorige eigenaar ook. Maar toch doet hij hem weg. Meestal omdat er iets niet in orde is, of omdat er een (dure) klus aan zit te komen.
Bijna niemand maakt zijn oldtimer helemaal in orde alvorens hem te verkopen.
Als je zelf kan sleutelen en nog wat extra geld over hebt kan je gerust aan een “goedkope” CX beginnen.
Maar als 1 van de 2 ontbreekt zou ik eerst even goed nadenken of je er wel aan moet beginnen.
En meerdere hebben het hier al gezegt, neem een kenner mee! Dat kan je zo veel ellende voorkomen.
Succes met je keuze.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mulder schreef:Leuke CX, die TRE. Maarre:
twee jaar hier in rijden voor weinig
lijkt me iets waar je niet teveel de nadruk op moet leggen..
Voor weinig in een CX rijden is science fiction
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Das mooi want ik hou wel van science fiction hahaha.
Nou heren en dames bedankt voor de tips.
Ik heb het toch maar niet gedaan.
Maar ik wil toch wel citroen gaan rijden.
Dus ga ik van de week kijken naar een xantia v6 aut.
Als dat niks wordt dan zoeken we gewoon vrolijk verder naar een beter geschikte dame.
Maar nogmaals heel erg bedankt en ik blijf zeker op het forum actief.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat wordt spotgoedkoop rijden…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sjohnnie schreef:Ik heb het toch maar niet gedaan.
Maar ik wil toch wel citroen gaan rijden.
Waarom niet? Viel de betreffende auto tegen of zie je helemaal af van een CX?
Of wordt de Xantia V6 een soort ‘tussenpaus’?
P.s. Die staan weliswaar voor weinig te koop, maar da’s ook niet zomaar hè....
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nee ik ben niet gegaan na wat meer info van de verkoper.
En nee zie absoluut niet af van een cx maar moet gewoon meteen een goede kopen.
En m.b.t. De xantia ja is idd meer een tussen stap.
En valt toch wel mee qua storingen.
Hier op het forum xantia gedeelte krijg ik niet de indruk dat het zo een gevoelige auto is.
Nou de buit is binnen het is een xantia v6 activa aut uit 99 geworden met 168 dkm op de teller
Rijdt super he ben helemaal ontspannen thuis gekomen.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O een Activa!
Die zijn gelukkig heel eenvoudig qua techniek en makkelijk te onderhouden.
Wel een cool concept, dat moet gezegd.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Xantia V6 automaat heeft volgens mij echt geen activa! Hooguit hydractief. Activa zit alleen op een handbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kijk daar is dit forum super in bedankt
Op de advertentie stond activa maar blijkt dus van niet
Leer ik weer wat nieuws bedankt

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het maakt jou niet uit dat je iets anders hebt gekocht dan je dacht…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)