sfs schreef:Word ik kieskeuriger of lijkt het windgeruis harder te worden? Auto is nu bijna 2 jaar oud en is 67k verder. Ik rij nu wel op winterbandjes, maar het geluid lijkt links en rechts van het voorruit te komen.
kieskeurig? Nee denk het niet. Viel me laatst ook op dat ik windgeruis hoor vaak over me muziek heen. Bij mij zit het in dat verticale balkje wat dat kleine raampje en het gewone raam scheid. Als ik me vingers er tegen houdt wordt het veel minder. Binnenkort maar even langs de dealer.
bij mijn C4P had ik er ook last van…
bleek dat de ruit niet goed in de rubber ging..
zelfs buiten de rubber zat als de raam dicht was…
met wat buigwerk aan de raamstijl is het toch weer passend geworden…
sfs schreef:tegen mn voorruit? van binnen naar buiten?
geluid komt in veel gevallen van de zijruiten. google maar op wind noise ds3. is ergens een officieel documentje waar het als bekend probleem stond.
inderdaad die verticaal strip tussen het vaste ruitje en de grote ruit in de portier is de boosdoener. Voel er zelfs de wind door naar binnen komen als ik mn hand er voor hou. Beetje duwen en draaien aan het rubber stopt het geluid aan de bestuurderskant, mn rechterarm is net te kort om bij 100+ km / u de andere kant ook te testen maar heb zo mn’n vermoedens. ik ga even op zoek naar het documentje! Gevalletje garantie mag ik aannemen (nog 2 maanden te gaan )
Hier ook nog 2 maanden! Is dit het bestandje waar over gesproken wordt? http://ds3club.eu/ds3-technical-how-guides/817-info-rapids-excess-wind-noise.html
jep, heb die ook gevonden. Appeltje, eitje dus voor de monteurs .
yup dat is hem. bij mij was het probleem niet bij dat verticale ding, maar meer richting het dak toe. als i daar tegen het raam duwde dan dempte het raam weer.
Moet ik toegeven dat ik de laatste tijd er niet meer veel last van had, kan dus door de verandering van weer zijn. maar ze hebben bij mij de sponning aangepast en opnieuw het rubber er in gezet etc. dus ben benieuwd.
Afspraak staat voor donderdag en pdfje alvast naar ze gemaild.
De monteur kon de info rapid niet vinden aan de hand van mijn chassisnummer, probleem doet zich blijkbaar niet voor bij mijn auto volgens de Technische Dienst van Citroen NL. Hulde aan de DS3 community op internet tenminste! M’n dealer gaat dit met ze bespreken om dit alsnog aan te kaarten en onder garantie vergoed te krijgen.
Probleem is ook duidelijk zichtbaar aan de buitenkant waar het rubber bovenin zo’n 5 mm afwijkt van het verticale stukje bij de spiegel. Dit is eigenlijk al heel snel zichtbaar geweest en is langzaam erger geworden. Anderen hier waarbij het rubber ook zichtbaar aan het “krimpen” is?
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Is een fotootje mogelijk van het probleem???
of een fotootje met een richtingspijl waar de krimp zich naartoe beweegt??
vermoed dat ik ooit eens voor hetzelfde probleem bij de dealer heb gestaan en die hebben alleen het rubber terug gedrukt en keer zeiden ze.
Willibrord schreef:boons605 schreef:‘Na-dieselen’ heeft de mijne altijd gehad. Gewoon de koppeling niet te snel laten komen na het uitzetten is mijn oplossing.
Echte problemen heb ik er niet mee gehad. Alleen dingen die nou eenmaal anders zijn dan mijn ouwe diesels die ik gewend ben.
Keertje een stinkende airco gehad en het bekende inhouden bij kou. Nja. Is mee te leven. Zijn zo van die dingen die veel eco-modellen hebben voor zover ik dat van mede-leaserijder hoor.Helaas lees je voornamelijk de negatieve verhalen.
Al vraag ik me af of je de problemen die Iwanb, Gerjan30 en Xsara Coupe met bijv. een VW of Toyota ook zou hebben.
Wat dat laatste betreft: Ik rijd al sinds 1996 Citroen in alle soorten en maten, van Saxo tot C5 en weer terug…, en heb maar met eentje wat gedoe gehad. Maar dat werd nog keurig opgelost ook. En als ik in al die jaren Volkswagen of Toyota had gereden was dat waarschijnlijk niet anders geweest.Opvallend is bovendien dat de auto waar IwanB zo op afgaf nu bij de nieuwe eigenaar uitstekend bevalt. En Gerjan30, ja… die is door het Citroenforum verbannen. Dat zegt denk ik genoeg…
Ik gaf niet af op mijn auto, ik ondervond problemen die door dealer en Citroën ook werden geconstateerd. Dat Mads3 nu (gelukkig) probleemloos rondrijdt zal ongetwijfeld iets te maken hebben met een aantal opnieuw vervangen onderdelen. Meerdere forummers hebben mijn auto gereden en werden lijp in dat ding. Maar goed, hij is nu blijkbaar goed en ik gun Mads3 er veel plezier van. Inmiddels 20k kilometer met de BMW en pas nu een klein mankementje.
Maar, als alles meezit dan komt er wellicht voor de zomer een nieuwe Racing. Poging twee zal ik maar zeggen, want van die BMW val ik in slaap.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
De racing is toch niet meer te bestellen? Staat ook niet meer in configurator.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Is gewoon nog nieuw te koop hoor.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Volgens een dealer en de configurator niet.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Er is leven naast de configurator…voila…
http://www.gaspedaal.nl/Citroen/DS3/?trfw=Racing&srt=km-a
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0