Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vraag mij trouwens af of je een dsuper in België door de keuring krijgt met 165 banden voor. Er hoort écht 180 of 185 op namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Als je hem wil keuren voor dagelijks gebruik zal waterman gelijk hebben, want ze zullen je boekje vragen,of het zelf opzoeken en 180/185 ligt niet echt in de buurt van 165 (heb ooit al eens een hele discussie gehad met mijn CX waar vooraan 185 op lag, en ik heb nieuwe 195’s mogen opleggen, want ik kon niet ‘bewijzen’ dat 185 er mocht opliggen)
Gewoon erop leggen wat er moet opliggen 180 voor, achter 155 of 165
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mag breder wel voor de keuring in België?
Anders kan je er gewoon rondom 180/185 om leggen, dan kan je je achterbanden naar voren verplaatsen als ze voor weer op zijn.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Komt 185 niet wat krap achter in het wielscherm?
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
185 achter alleen op i.e. modellen. Anders past het niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Dacht ik al, dusss, erop wat erop moet
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké ik was me er niet van bewust dat dit speciaal voor de ie modellen aangepast was, bij mij zit namelijk rondom dezelfde maat, zelfs het reserve wiel.
Ik heb inderdaad een vierkant gat in het midden van het wiel. Dus die 185 kan er zo onder.
Dit zijn trouwens de bandenmaten voor een DS die ik gevonden heb:
1955-1965: 165x400 Voor en 155x400 Achter
1965-1975: 180x380 Voor en 155x380 Achter
In de laatste periode werden de volgende uitzonderingen gemaakt:
Injectie modellen: 185 rondom
Breaks: 180 rondom
DS21(vanaf’69), DS23 en DSuper5: 165 achter
Trouwens is er door Citroën NOOIT een ander band dan de MICHELIN XA2 en XAs goedgekeurd voor gebruik op een DS.
Maar voor een auto waar enkel voor het plezier meegereden word, vind ik 220€/band best veel geld.
Welke bandenmerk verkiezen jullie dan? (Buiten de MICHELINS)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
toch een nieuwe bandendiscussie?
Ik heb eens op dit forum gelezen dat in Belgie geen 2 verschillende maten banden op een auto mogen zitten.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SalsaChris schreef:Welke bandenmerk verkiezen jullie dan? (Buiten de MICHELINS)
De discussie over net-niet banden voeren we hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/190837/ daar gaar even verder over de bandjes dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
op de achteras maakt het niet zo veel uit. Ik heb er al ruim 100.000km een zweed opliggen: Gislaved.
Op de vooras wel met vredestijn gereden. Vreselijk. Snel weer XVSen erop gelegd.
En juist voor het hobby werk zou je dat geld wel uit moeten geven want je verslijt ze nooit meer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:185 achter alleen op i.e. modellen. Anders past het niet…
Hop,
en daar zijn de injectie achterspatborden weer.
Rob
Waar zit het verschil nu eigenlijk bij tussen een I.E en een gewoon spatbord? Ik begrijp dat deze meer ruimte moeten bieden. Maar waar dan? Op het eerste zicht, buitenzijde, zie ik geen verschil. Dus moet de versteviging van het spatbord aan de binnenzijde anders zijn. Iemand een fotootje?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zit het ‘m in die 2 kleine omgevouwen stukjes bij de onderrand?
Dan zou je dat zelf misschien ook kunnen aanpassen…