Ik had op een citroen forum een hoop andere antwoorden verwacht eigenlijk.
Maar je hebt gelijk
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Maus schreef:
Ik had op een citroen forum een hoop andere antwoorden verwacht eigenlijk.
Maar je hebt gelijk
Je moet niet altijd doen wat verstandig is he? Soms moet je je hart volgen….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Midfriesland schreef:
Leuk ding trouwens. Heeft ie al een eigen topic?
Nog niet, word het wel tijd voor…
Wel een hoop domme pech hoor in 2 dagen tijd. Donderdagmiddag gekocht en op de eerste rit vanaf de verkoper stopte ie ermee bij een tankstation. NIET meer aan te krijgen.
Na 10 minuten weer starten alsof er niets aan de hand was?
Kwartier later hetzelfde euvel. Midden in een woonwijk.
Vanmiddag is op het ei de stationairsproeier schoongemaakt. Dit zou er ook mee temaken kunnen hebben.
Blijkbaar is ie niet goed vastgezet want op de snelweg vanavond was het ineens over!
Zonder licht(scherm telefoon…) heb ik gezien waar de sproeier lag, en dat ik daar nog niet bij kon met hete uitlaten.
Uiteindelijk erin gedraaid…
Op de terugweg wéér!
4x panne in iets meer dan 48u.
Ik ga nooit meer zonder gereedschap op weg
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet de contactpunten, condensator en eventueel de bobine vernieuwen. Dat lost het op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Alles is nieuw op de bobine na, maar daar is een nieuwe voor onderweg(vanaf de verkoper, super!).
Nu de Eend er staat blijkt dat toch wel de ideale oldtimer. Zowel qua sleutelen als hoe ie eruit ziet en rijd.
Aangezien er één auto weg moet van mijn ouders, ben ik aan het verzinnen welke.
De Daihatsu:
Prima stadsautootje, lekker zuinig, wendbaar en makkelijk te parkeren. Een deuk meer of minder maakt niet uit.
Minpunten: 2 verroeste dorpels.
GSA:
Leuke auto voor langere stukken, veert heerlijk en is een leuk verschijning.
Minpunten: Altijd wel wat, en het sleutelen is een crime. Hij blijft lekken of ik het nou wil of niet. Verder gaat de roestduivel goed door…
Ik krijg een hele nette Volvo 340(belastingvrije) aangeboden, met een 1.1 motor. Geen snelheidsmonster maar wel lekker zuinig. Ik zit nu in dubio om beide auto’s weg te doen en alleen de Volvo en de Eend te houden.
Volgens mij heb ik die 340 ook aangeboden gekregen.
Een 340 heeft minimaal een 1400cc blok in dat bouwjaar. Is dus een ander blok ingezet. Een knutselauto waarme je al meteen aan de snelheidsmeter moet klussen. Ik had er destijds geen goed idee bij.
Een GSA is inderdaad altijd wat, voor elkaar maken of keuzes maken. Een 2cv is veel bruikbaarder en handiger in het sleutelen. Heb zelf de GSA nu weg en rijdt naast de GS in een Renault 4. Zelfde verhaal als een 2cv, makkelijk, goedkoper, etc.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een 340 is niet zuinig en als je er dan ook nog een 1100 motor in zet zuipt het helemaal. Het ding moet namelijk véél te hard werken om die overmaatse truttenschudder op gang te brengen. Daar is de wegligging van zo’n ding, met de nadruk op WEG, middeleeuws te noemen. Achterwielaandrijving met bladveren… Moet ik nog meer zeggen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Juist, als je dan toch een 340 wilt, zoek dan een mooie kleur en niet een grijs-blauwe. Je hebt ze ook met de B20 motor van de 240serie. Voor een scheet en drie knikkers heb je een nette originele. Het rijdt niet heel slecht, maar een 1.1 motor, die komt uit de renault 10/4/twingo. Is echt een te klein blokje voor die wagen
Met de voorgangers eens, en als ik zo een 340 zie ruik ik bloemkool, spruitjes en doet het me aan bejaarden denken.
Zal wel iets van vroeger zijn. Wat heb ik die hokken gehaat zeg.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
en als je het niet kan laten, dan laat je iemand van je voormoeders een hoedje breien in de kleuren oranje en bruin waar een wc-rol in past, voor op de hoedenplank
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo’n hoedje past ook wel in een GSA. Op verzoek gehaakt door m’n moeder. Lekker retro.
Geeskje heeft een blauwe, passend bij het interieur.
Enneuh, ik zou nooit zo’n saaie Volvo 340 boven een GSA verkiezen!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30