Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Eerste verdachte is dan de carburateur ja. (geen ervaring met tweecylinders, dus hoe je dat moet aanpakken weet ik niet)
Zit er ook een extra filtertje tussen de tank en de carb?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ja een nieuwe slang plus filter en een schoongemaakte tank.
Dus moet iets met de carburateur zijn…..
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
als de carb. na de jarenlange opslag nog niet gereinigd is zullen de kanaaltjes-sproeier en vlotterkamer vol zitten met aangekoekte troep.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Met mijn visa had ik iets soortgelijks. Dacht dat het de stationair sproeier was en heb deze vervangen. Ook heb ik de sensoren op de bak schoongemaakt. Maar wat bleek…. het was een zekering van de stationair sproeier. Hoop dat je het snel kan oplossen! Groet
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh ja, die elektrische sproeier veroorzaakt soortgelijke problemen, formeel gezien heet het ding nadieselklep.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Goede tip!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het blijft natuurlijk gissen hè?
De klep moet klikken zogauw je het contact aanzet en dan moet de pin zich naar binnen trekken.
Doet ie dat niet; of het pinnetje loopt zwaar ,of je hebt geen +12v op het stekkertje. (of hij is echt stuk maar dat komt weinig voor)
Vroeger knipte men gewoon het puntje van de pin af en was het probleem “opgelost” , alleen doe IK niet aan zulke reparaties en heb altijd zo`n extra klepje in de gereedschapskist waarvan ik wel weet dat ie werkt.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Eindelijk een filmpje ge upload op youtube,
let niet op onze discussie van de door rood rijdende fietser
is overigens een dag na de nieuwe apk gemaakt, en is later die dag de droge garage in gegaan.
verkaadje schreef:
Vuile carb? Dus ikheb haar met veel moeite naar de stalplaats Gereden in de hoop date bx sport (die er tegen over staat ) wat tips kan geven om het in maart/april weer te gaan rijden
Ikben bang dat een ritje naar de garage nodig zwakzinnig aangezien ik nergens zelf kan sleutelen.Iemand een ander idee over mijn probleem?
Nou, op tips van de BX Sport hoef je niet te rekenen. Die staat gewoon braaf te wachten tot de sneeuw is weggedooid en alle pekeltroep is weggespoeld. En als het zonnetje dan weer gaat schijnen, dan wil ‘ie wel weer een blokje om. Kreukelientje wil gewoon niet rijden in de winter. En gelijk heeft ze
Leuk filmpje trouwens. De eerste bewegende beelden vanuit Kreukelientje sinds jaren!
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ze gaat ook pas weer rijden als de wegen schoon zijn en het kwik weer boven de 10/15 graden passeert en dan gaat ze de brug op voor een behandeling der elementen,
Dus wellicht meer filmpjes!
Help ze start niet!
Ze krijgt benzine en we hebben met een reserve bougie bijde bougie kabels getest of de bobine het wel deed en daarvan werden we niet vrolijk….
Aan de linker kant(als je voor de auto staat ) gaf het 1 klein vonkje en dat was de laatste adem, want de ander kant heeft helemaal geen leven gegeven….....
Denken jullie ook dat de bobine het begeven heeft?
Ik was al heel enthousiast aan het zoeken voor een nieuwe… Is dit een goede
http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/citroen-visa-0-6-34pk_v2168_g689.html
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst meten of de bobine aangestuurd wordt natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Voor flauwe grappen is er een café. Hier gaarne On Topic.
waterman schreef:Eerst meten of de bobine aangestuurd wordt natuurlijk.
Al gedaan en het antwoord is zero