Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan moet je kijken of de 2 vliegwielsensors ok zijn. Demonteer ze maar even en kijk eerst even op ze schoon zijn en of de stekkers ook GOED schoon zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als de bliksem een vraagbaak scoren!
Daarin staat een schema van de ontsteking en welke waardes je aan welke stekker hoort te meten.Anders blijf je zoeken…
Ik heb een boek,
Nog eventjes gemeten zoals het aangegeven werd op het topic van Maurice ,
En ik heb een resultaat van 0,9
Is dat voldoende?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan zal je even in je boek moeten kijken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Op de primaire of de secondaire winding? Primair is over de plus en min, secondair is over de bougiekabelaansl.
Secondair = 10-11 Kilo-Ohm (meter op 200K stand)
Primair = 02.3 (meter op 200 Ohm stand)
Ik ben géén expert op visa-tweecylinder gebied, ik kan meten maar niet zeggen waar de fout zit.
Zo’n ontsteking kan rare dingen doen, zie mijn topic waar een nieuwe bobine direkt doorbrandde…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vandaag weer bij de visa geweest, volgens boekje zit er een kasje ( computer) maar ze vertellen niet waar die zit….waar kan ik dat vinden?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Links onder het dashboard, tegen het schutbord, met 2 boutjes op zijn plek gehouden.
Heb je de sensoren op de versnellingsbak al verwisseld (onder naar boven en omgekeerd?
Niet de snoeren omdraaien, die moeten dus gewoon op de corresponderende sensor overgezet worden.
Let op; ze zijn niet gemarkeerd als zijnde onder-boven, dus doe dat eerst even met een stukkie schilderstape & viltstift voordat je überhaupt de steeksleutel pakt
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zo..
Eerst even een bobine gekocht omdat mijne ( die toch stuk was?) door nieuwsgierigheid uit elkaar gehaald is geweest.
duurt nog even, maar dan hoop ik het wel weer levend te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 30-08-2009
- Visa club
- Xantia HDI 110 berline exclusive
- Visa 11 RE
Mijn tip: meet de spanning op de drie draden van de sensoren met de ontsteking aan. Als je op de drie draden allemaal ongeveer dezelfde spanning meet, dan zou het kunnen helpen een extra massadraad te trekken tussen de massaansluiting van de zwarte doos en de min van de accu.
Ik lees dat men wel erg snel de bobine of de sensoren of de computer verdenkt. Bij die oude bakken is de massa niet meer te vertrouwen en dat kost niets om dat te verhelpen.
Ik mijn geval is dat al bij twee visa’s het geval geweest.
Ronald
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 30-08-2009
- Visa club
- Xantia HDI 110 berline exclusive
- Visa 11 RE
Hierbij betekenis van de aansluitingen op de zwarte doos (linksonder dashboard, twee boutjes) de nummers staan op de stekker.
Als je eventueel frans niet te snel hebt opgegeven op school komt dat nu mooi uit want er is ontzettend veel op te pakken in Frankrijk, info als bakken vol spullen.
Broche / Fonction / Repère VA1-VD1 / Repère VA4-VD4 / Observations
1 / Commun des Capteurs / Fil Marron / Fil Vert / Masse (VA1-VD1)
2 / Capsule Dépression / Blanc / Blanc
3 / non connecté (n.c.)
4 / Capteur Haut (- 10 deg) / Bleu / Jaune
5 / Capteur Bas (- 45 deg) / Rouge / Fil Vert
6 / + Contact (+ 12 V) / Violet / Rouge
7 / Masse (0 V = - Batterie) / Marron / Fil Gris
8 / Retour (-) Bobine / Fil Gris / Bleu / Bleu sur bobine
Voor de echte details:
http://ln-lnaclubdefrance.forumactif.biz/t266-lna-visa-allumage-electronique-integral-aei
Heel goed, dankjewel
Kan ik weer even aan de slag
Ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie hulp want na een kwartiertje prusten en o.a plaatsen van de nieuwe bobine is het me toch gelukt
Ze leeft weer!!!!!
morgen even een rondje om maken
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Met het hart in je keel het contactsleuteltje omdraaien en maar zien of het leeft, ik ken het gevoel
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Met het hart in je keel het contactsleuteltje omdraaien en maar zien of het leeft, ik ken het gevoel
ik zou het niet beter kunnen omschrijven Maurice.
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 30-08-2009
- Visa club
- Xantia HDI 110 berline exclusive
- Visa 11 RE
Maar vertel eens iets meer details, ter lering.