Na 2keer een garage bezoek en nieuwe koppeling en gever nog steeds een ratel bij het koppelen, zou na een nieuwe melding normaal zijn en bij mijn c3 horen.
Is dat ook zo?
Dit is wel een compleet verhaal…
Maar niet heus
Leg even in een duidelijk(er) verhaal uit, wat er nou precies is gebeurd.
Bij het in trappen van de koppeling tijdens het schakelen rateld er even wat bij het koppelings pedaal.
De garage heeft toen de gever vervangen ik weet niet precies wat dat voor ding is,
maar de ratel zat er nog in.
De tweede keer hebben ze de koppeling vernieuwd,in eerste instantie leek het opgelost,maar het kwam weer terug.
En nu zeggen ze dat dat bij de constuctie van de auto hoort.
Tijdens een proefrit van eeen andere c3 16 16v is het me niet opgevallen, dus ik betwijfel of dat wel zo is.
Het klapperende geluid is naar alle waarschijnlijkheid het druklager. Dit is eenvoudig te controleren, door het koppelingpedaal heel langzaam in te trappen ( evt even met de hand ) als je het pedaal ligt voelt trillen, en bij doortrappen niet meer, is dit het druklager wat klappert tegen de drukgroep.
Dit hoort niet!
Als de koppeling is vervangen, is niet goed gekeken naar het druklager en het is maar de vraag of het lager vervangen is.
Veel succes!
Je bent trouwens wel een nono van een monteur als je de plaat vervangt en het lager niet.
Mijne viel er bij 190.000 ook vanaf.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
phojeke schreef:En nu zeggen ze dat dat bij de constuctie van de auto hoort.
Ik heb nu een 1.4 VTi uit 2011, die zal niet veel verschillen met de 1.6 denk ik en daar ratelt niets bij de koppeling hoor, maar bovenstaande uitspraak is erg populair bij garages, dan ben je er maar vanaf hè.
Pardon my french maar ik vind dat altijd zulk dom gelul, dat iets bij de constructie van de auto hoort.
Er flikkerde mij laats een wiel af….oooh, dat hoort zo.
Ook al gehad dat de butée niet vervangen werd, nadat de riem en spanrol eraf ging 3 dagen na vervanging was de maat vol.
En dan zijn er die beweren dat de merkgarages serieus zijn, onbegrijpelijk en een bovenal berokkent dit imagoschade.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De wat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste