

Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ik heb ook een stuur-probleem .Mijn stuurbekrachtiging hakkelt bij het in stilstand sturen (het bokt) ja hoe noem je dat de vloeistof was aan de lage kant en is inmiddels bijgevult .Wat kan er ge-mold zijn door mij?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Heeft ie het wel goed gedaan sinds je hem hebt ? in principe kun je niks slopen als je te weinig olie hebt je krijgt een waarschuwings lampje natuurlijk, enige is de pomp die slecht tegen drooglopen kan.
Maar ik neen aan dat je dat niet gedaan hebt, verder als je niet weet hoelang je hydraudische olie erin zit zou ik eens beginnen met verversen ervan en evt je voorraad bol laten controleren op druk.
Mark
CX 2000 pallas ‘78


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Mark ,bedankt voor je snelle reactie .Ik heb er de eerste rit niks raars aan gemerkt .Ik moest toen door de sneeuw naar huis en ben de bodem gaan reiniger bij een was-box in de hoogste stand .Om zo min mogelijk troep tegen de bodem te krijgen ben ik zo stuiterend naar huis gereden ,en toen begon het volgens mij het gedonder de pomp begeeft het dus het snelst .Kan ik geen lek stuurhuis hebben ofzo? Ik ben best een leek ,maar die term hoor ik nog wel ‘s ..
Als je gas geeft is het dan weg? zo ja dan zou het kunnen dat de druk in de voorraad bol laag of versleten.
Als de motor stationair draait kan het stuur bij snel omdraaien altijd wel een beetje hakkelen.
Jan














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De voorraadbol moet 100% goed zijn, en de filters in het lhm vat moeten schoon zijn. Verder moet het filtertje in de diravi unit ook schoon zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nooit in de hoogste stand rijden aangezien je zoals gemerkt geen vering hebt en volgens mij kunnen dan ook de fusee gewrichten uit elkaar getrokken worden aangezien alles op max staat.
stuurhuizen en Diravi’s zijn niet echt probleem gebieden bij je cx.
Hoevaak tikt de drukregelaar als je stationair draait ? als deze vaak tikt heb je of een slechte voorraadbol of erg veel lekretour waardoor je pomp het niet kan bijhouden en dus weinig kan leveren aan je stuur.
Mark
CX 2000 pallas ‘78


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hij tikt best vaak .Volgens Daan Schuurman van dit forum inderdaad ook te vaak .De auto wordt helemaal klaar gemaakt binnenkort en dan wordt alles ook op druk gemeten denk ik en waar nodig vervangen .Het zal dan wel goed komen in de op 1 na hoogste stand mag je wel rijden he?


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Als ik een tijdje rond getuft heb lijkt het wel beter te gaan .zoiezo als ik 50kmh rijd stuurt ze prima .Dat brengt me op nog een probleem .Het lijkt erop dat mijn auto als deze best warm is gereden en uit wordt gezet niet meer wil starten ,ik hoor wel een pomp maar verder blijft het stil (startmotor gaat niet rond etc) ,als ik dan een minuut of 10 wacht start hij weer moeiteloos .Het gaat om een Automatic ,dus je kan er weinig mee .Gewoon in de P of N zetten en starten met die handel ..












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:De voorraadbol moet 100% goed zijn, en de filters in het lhm vat moeten schoon zijn. Verder moet het filtertje in de diravi unit ook schoon zijn.
Waar zit die ergens?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik neem ergens tegen het schutbord in het y stuk wat daar zit, maar weet het niet zeker,
de voorraard bolen LHM filter zul je wel weten
Mark
CX 2000 pallas ‘78












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, het gaat me idd om het Diravi filtertje.
Is al diverse keren voorbij gekomen, maar niemand weet waar die precies zit


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Wil ik nou ook wel weten iemand een foto’tje?


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
mmmeijer0 schreef:Dat brengt me op nog een probleem .Het lijkt erop dat mijn auto als deze best warm is gereden en uit wordt gezet niet meer wil starten ,ik hoor wel een pomp maar verder blijft het stil (startmotor gaat niet rond etc) ,als ik dan een minuut of 10 wacht start hij weer moeiteloos .Het gaat om een Automatic ,dus je kan er weinig mee .Gewoon in de P of N zetten en starten met die handel ..
Dat had die van mij ook vlak voordat de startmotor het helemaal begaf ...


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Dan komt die ook op m’n verlanglijstje te staan .Heb je daar mischien een adresje voor?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:niemand weet waar die precies zit
Jawel hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste