Hallo allemaal,
Aangezien onze Berlingo een trillend/schokkend gevoel geeft tijdens het sturen bij ongeveer 40 á 50 km/h heb ik het olieniveau van de stuurbekrachtiging gecontroleerd.
Als ik de peilstok bekijk zie ik 3 streepjes met van boven naar beneden de letters:
- Bovenste streep de letter H
- Middelste streep de letter C
- Onderste streep de letters ADD
Volgens het instructieboekje moet het olieniveau tussen min. en max. liggen.
Nu is mijn vraag; welke letter is min. en welke letter is max.?
Momenteel zit het olieniveau net iets onder de C. Is dit dan voldoende?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Hans
H =Hot, het peil dat hij dient te hebben als hij warm is.
C =Cold,het peil dat hij koud dient te hebben.
ADD =Bijvullen.
wim V8 schreef:H =Hot, het peil dat hij dient te hebben als hij warm is.
C =Cold,het peil dat hij koud dient te hebben.
ADD =Bijvullen.
Ok, helemaal duidelijk. Bedankt voor het antwoord.
Hoi Hansel
Kan je wat meer info geven over welk merk/soort olie je hiervoor gebruikt?
Laat je eveneens weten of het probleem hiermee opgelost werd?
Succes!
HAUG
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Bij mijn vorige(peug.partner’97)ging er gewoon ATF in, net als in bijna iedere stuurbekr.
Nu kwam ik een maand geleden voor mijn berlingo’2001 en geven ze(de gewone automaterialenzaak)
me een of andere rode LHM mee??zo dun als water is het!
Is dat wel goed? vraag ik. Ja de computer geeft t aan,dus zal wel goed zijn, zegt ie.
Ben ik eigenlijk vergeten te vragen wat er in een peug.partner van 2001 gaat, zal toch ook geen rooie LHM zijn!
Maar die wagens zijn allemaal technisch gelijk, dus heel raar.
Maar goed mn stuurbekr. olie is nu dus ververst(ja zelfs dat ververs ik)met een of andere rooie dunne LHMspul
wat ik in me achterhoofd toch niet vertrouw want het voelt tussen me vingers te schraal dus minder smering,waarschijnlijk toch maar weer een keer de oude vertrouwde ATF of gewone hydraul.olie er in!!
Ik had in de partner al een keer een pomp stuk,vandaar.
Gr. Wim
Het probleem is opgelost. Na het monteren en balanceren van nieuwe banden is het trillen in het stuur weg.