













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Huur je die box?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zelfs bij eigendom zou je weleens aan grenzen kunnen komen….
(overigens midden op de hei mag je helemaal geen geluid maken in zo’n box)





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Wolfman schreef:Ik zit mij nu alleen af te vragen wat wijsheid is. Een elektrische slagmoersleutel kopen of ook nog een compressor kopen en dan pneumatisch gereedschap aan gaan schaffen.
Ik denk dat laatste. Want dat heeft meer voordelen. Perslucht is altijd handig. Schoonblazen, banden oppompen en natuurlijk spuiten.
Zelf heb ik een electrisch van 50 euro en voor die paar keer dat ik het ding nodig heb doet ie het prima, een perslucht heeft volgens mij een flinke compressor nodig om lang genoeg te kunnen werken zonder dat de tank weer gevuld moet worden, heb trouwens ook een compressor maar ook zo’n ding van 50,- euro.
Maar wederom doet ie voor mij goed genoeg ben geen garage die het ding 8 uur per dag nodig heeft.
En de buurt trakteer je gewoon op dit,
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Lekker belangrijk die regels. Ik trek mij daar nooit veel van aan. Ik ga goed om met de buurt hier en zoals ik al schreef zijn die echt niet moeilijk. Als ze echt last hebben dan melden zij dit wel zonder dat er scheve gezichten zijn.
En wat is nu overlast? Die generator van mij die af en toe aanstaat? Of die keffende hondjes die de hele dag in een tuin staan te blaffen, of de kinderen die hier de hele dag op straat lopen te gillen, of de buurman die met zijn elektrische maaier zijn stukje gras maait?
Als je samen op een klein stukje grond woont met zijn allen heb je wel eens last van elkaar. En gelukkig beseft iedereen dat hier en lopen niet de zeiken. Ik weet dat dat in sommige wijken wel anders is.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:Lekker belangrijk die regels. Ik trek mij daar nooit veel van aan. .
Kijk, dat is natuurlijk jouw keuze. Net zo goed als dat je zelf een bepaald gevoel hebt bij wat overlast is. Maar, vergis je niet de irritatie die een draaiend generatortje kan opwekken bij mensen. Het ding wekt vaak meer irritatie op dan stroom namelijk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies.
Kijk, bij stroomuitval vind ik het helemaal niet vervelend. Maar als er zo’n ding lekker een paar uur op een mooie zaterdagmiddag staat te reutelen zou je van mij al de vraag krijgen of het niet anders kan.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Laten we maar weer on topic gaan jongens, ik denk dat ‘t wel duidelijk is zo
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
EW schreef:Precies.
Kijk, bij stroomuitval vind ik het helemaal niet vervelend. Maar als er zo’n ding lekker een paar uur op een mooie zaterdagmiddag staat te reutelen zou je van mij al de vraag krijgen of het niet anders kan.
En daar zou ik ook gehoor aan geven. Maar ik bedoel dat ik mij niet veel aantrek van van wat ik volgens het huurcontract wel en niet mag in zon box.
En ok nu weer ontopic.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
In de manual vind ik de volgende waardes voor de klepspeling: Inlet 0.15 mm Exhaust 0.20 mm.
Maar ik kan niet goed vinden voor welk type motor dit is. Maakt dat nog uit?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat maakt uit. Maar voor jouw motor zijn dat de juiste waardes, koud af te stellen trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat laatste wist ik. LaSix staat klaar in de garagebox. Ik kan morgen zo gaan beginnen.
Bedankt voor je snelle antwoord Waterman.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vandaag de kleppen gesteld. Was een leuke klus om te doen.
Ik vond onderstaand tabelletje nog ergens op het forum. Ik zal het hier weer even plaatsen misschien hebben anderen er weer wat aan.
uitlaatklep cil 1 open inlaatklep cil 3 en uitlaatklep cil 4 stellen
uitlaatklep cil 3 open inlaatklep cil 4 en uitlaatklep cil 2 stellen
uitlaatklep cil 4 open inlaatklep cil 2 en uitlaatklep cil 1 stellen
uitlaatklep cil 2 open inlaatklep cil 1 en uitlaatklep cil 3 stellen
Nu verder met de ontsteking.
Is daar nog ergens wat over geschreven hoe je dat moet doen. Globaal weet ik het allemaal wel maar misschien heeft iemand nog goede tips wat wel en niet te doen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Er is weinig of zeg maar beter niets te vinden op het Internet over hoe je de ontsteking af moet stellen voor een CX.
Van de manual die ik heb word ik ook niet veel wijzer….
Heeft er iemand een goede beschrijving hoe je dit moet doen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Basis is de puntjes op 0.4 mm zetten. Dan motor starten en contact hoek meten. Punten stellen tot contacthoek goed is. Ducellier is dacht ik 56 graden.
Nu met stroboscoop het tijdstip afstellen
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank je Bogaard. Maar ik heb geen Dwell meter.
Dus gewoon contactpunten vervangen opening op 0,4 zetten en dan ontsteking afstellen met stroboscoop.
Die 56 graden zijn ergens af te lezen op een graden boog net als bij de DS?
En je kan de volledige ontsteking unit ook draaien om af te stellen zoals bij een DS?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”