Sinds korte tijd ondervind ik last van het schakelen(of juist niet schakelen) van mijn C3.
Staat nu 78000km op de teller bj 2008.
Het gebeurt vaker dat de automaat niet naar zijn 2e versnelling wil schakelen.
Toch lastig als je de snelweg op wilt.
Het verhelpen is geen probleem, dit is een kwestie van motor af en portieren open.
Hiermee verbreek je (denk ik) alle elektrische contacten, starten en wegrijden.
Het vreemde vind ik dat als je in de file rijdt de auto het ook nog wel eens weigert.
Hij geeft dan op display aan dat hij in zijn 5 staat hoewel je gewoon stilstaat,ook hier verhlep je het door het afzetten van de motor en openen van de portieren (gaat wat makkelijker in de file)
Volgens mij is het een C3 Ambiance S&S 1.4.
Zijn deze problemen bij meer mensen bekend?
Ik lees meer berichten over het niet starten en dan niet willen schakalen, niet zozeer het niet willen of verkeerd schakelen tijdens rijden..
Graag zie ik reacties tegemoet met eventuele adviezen of ideeën over wat het kan zijn.
Want het begint nogal te frustreren dat een 5 jaar oude auto deze mankementen vertonen.
Zijn overigens niet de eerste problemen die wij ondervinden met de C3…
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 26-08-2006
- C3 citroen c3 1.4 exclusive automaat
Ik heb soort gelijke klachten gehad met mijn c3 uit 2003
Ik heb alleen geen idee hoe dit destijds is opgelost door de dealer.
Ik dacht met een softwareupdate. ik kon toen meestal oplossen door het contact uit te zetten tijdens het rijden.
Als ik stopte en het contact uit en aan deed bleef het probleem.
De Rovam citroen dealer in Amersfoort heeft dat toen netjes onder garantie opgelost.
Never drive faster than your guardian angel can fly!
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Advies: ga in ieder geval naar een goede Citroen dealer en waak voor een bodemloze put zonder oplossing.
Ik heb dezelfde klachten gehad met een C3 uit 2004 en die zijn door de dealer eigenlijk die paar keer eenvoudig opgelost. Als ze de computer uitlezen weten ze over het algemeen best waar het aan ligt.
Een keer heeft een update een oplossing gebracht, een keer het aanbrengen van nieuwe bougies.
Op autoweek staat een review van iemand waar ze voor een vermogen aan onderdelen hadden vervangen, maar dat bleek niet de oplossing te zijn. Daar moet je dus niet terecht gaan komen.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi