Het is niet die 340 die jij bedoeld Paul, heb ook geen idee wat je bedoelt met de snelheidsmeter?
waterman schreef:Een 340 is niet zuinig en als je er dan ook nog een 1100 motor in zet zuipt het helemaal. Het ding moet namelijk véél te hard werken om die overmaatse truttenschudder op gang te brengen. Daar is de wegligging van zo’n ding, met de nadruk op WEG, middeleeuws te noemen. Achterwielaandrijving met bladveren… Moet ik nog meer zeggen?
1 op 17 met mijn rijgedrag. En da’s niet uit m’n duim gezogen, ik heb namelijk al een aantal keer met de bewuste auto gereden. Een jaar of 2 geleden.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij maakt het helemaal niet uit welke 340 het is. Iedere 340 is een overmaatse truttenschudder met het onderstel van een zelf gebouwde huifkar uit Ghana.
En mijn sm loopt ook 1 op 20. Bij 30 in z’n 4….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als er ergens middeleeuwse techniek word gebruikt is het wel in een Citroen.. En je kunt er nog niet eens bij.
Meer hobbelen en rammelen dan een Eend zal ie niet…
Ik ben gewoon een beetje klaar met die GSA, het is elke keer wat, een hoop werk om het normale onderhoud uit te voeren en de roestduivel gaat goed door, Hij is bijna toe aan nieuwe deuren, de bodem heeft plekken… HD leidingen roesten hard…
Heb het geld niet om hem op te laten knappen en de tijd en fysieke kracht helaas niet om het zelf te doen.
Edit mods: ongepast bericht, verwijderd.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ieder z’n meug natuurlijk, maar kunnen de nogal hatelijke berichten t.a.v. de Volvo 340 misschien privé worden uitgesproken?
Ik vind de reacties zacht gezegd niet bepaald netjes. Als Maus nu graag een 340 zou willen gaan rijden moet hij dat doen. Zijn heerlijk rijdende comfortabele auto’s, en relatief betrouwbaar. Het is een ander soort comfort als een Citroën, maar het is zeker NIET te vergelijken met een middeleeuwse kar. Want bij een goed gebalanceerde techniek (variomatic, bladveren, gewicht op de achteras) veert zo’n 340 voor een niet hydropneumaat behoorlijk soepel.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Natuurlijk houden we niet op met andere merken afzeiken, dat hoort erbij. Maar die ‘hatelijke’ berichten moet je natuurlijk wel met een flinke korrel zout nemen, anders kan het slecht voor je hart zijn. Let ondertussen ook even op de nodige zelfspot m.b.t. het ‘eigen’ merk…
Een Volvo 340 ís gewoon echt super saai t.o.v. een spannende GSA!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ooit met een 340 gereden?
Niet te vergelijken met een GS/GSA. Persoonlijk vond ik zelfs de 343 (1977) beter fijner rijden dan de GS Break die ik eens mee had naar de Citromobile.
Ieder z’n smaak dus.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De 340 is nu ruim voldoende aan bod geweest. Nu weer On Topic.
Ben er weer mee bezig geweest. Het blok is gescheurd in 2013, bij het wisselen van de oliedruksensor. Helaas, afgelopen einde verhaal.
Vorig jaar begonnen met demonteren van blok (2e keer), gisteren een samengesteld blok terug erin gehangen.
Blijf nu hangen op een lek brandstof T stuk bij de tank. Auto rijd wel.
Dit T stuk bij de tank is kapot… Hopelijk heeft een der garages het op voorraad
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Goed bezig! Ik ben precies hetzelfde aan het doen op het moment, het torretje is ongeveer in dezelfde staat van ontbinding
Dat T-stuk is specifiek GSA, aansluitstuk van het beluchtingsbuisje naar de vulopening, met als extra de aansluiting voor de brandstofretour van de carburateur. GS heeft die retour niet en dus gewoon een rechte mof.
Als je een bron vindt ben ik ook wel geïnteresseerd, ik zoek er ook nog eentje…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99