Er zijn ondertussen mensen die kiezen voor de duurdere sets van Pilot of Target, maar ook de goedkopere sets (waar ik toch veel slechte verhalen over lees). Maar wat ik nog niet helemaal begrijp; heeft de DS3 nu wel of geen canbus-interface?
Je kunt er blijkbaar ook gewoon lampen zonder canbus instoppen, dan geeft hij geen storingen. En j-wvb zegt dat de DS3 sowieso geen kapotte lampen aangeeft, dus geen canbus?
Wat is het nu?
Ik heb een DS3 met MyWay en kan dan storingen opvragen en zie dan of er een lamp stuk is. Ik heb dit getest door de stekker van de lamp los te halen. Ik heb nu led stadslichten met canbus erin en dit werkt zonder problemen. Bij de xenon heb je kans dat deze geen storing geeft omdat het vermogen niet veel lager is als bij halogeen. Maar zeker weten doe ik dit niet.
Totaal aantal Berichten: 34
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Mijn Target is geen Canbus,...en geen storingen !
Anders gewoon een kwestie van een weerstand tussen de + draad solderen.
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Ja en ik zou nooit bij een auto zo jong als de mijne al originele bedrading open knippen en er vervolgens weer in gaan zitten solderen.
Als je ergens storingen van krijgt is dat het wel. Bovendien speel je ook met je garantie mocht er wat gebeuren.
In mijn motorfiets zitten weerstanden voor de LED knipperlichten, die heb ik met een soort lasdoppen in de bedrading gezet. Werkt prima en goede verbinding
maar hoe werkt dat dan, kun je iedere kit gebruiken of moet het specifiek per merk zijn?
Maar als er solderen bij komt kijken zou ik het zelf ook niet doen bij een nog jonge auto.
Goede plug and play set kopen, deze is stekkerklaar. Wel op de goede fitting soort letten.
Totaal aantal Berichten: 38
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Binnen nu en een paar maanden wil ik bij die van mij ook Xenon erin hebben, zal naar alle waarschijnlijkheid een set van Pilot worden.
Nou twijfel ik erg tussen 5000k en 6000k, wie heeft er nog meer voor die keuze gestaan?
Tjah wie niet . 5000k of 6000k is een persoonlijke keus. Ik zelf heb 6000k en ben er tevreden mee. Dit is wit licht met een iets blauwe gloed die de verkeersborden e.d. goed doet oplichten. 5000k is echt wit en heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik vind het aftermarket niet mooi op een DS3, je hebt al snel de sjonnielook omdat het niet via een mooie lens geprojecteerd wordt. Je ziet gewoon de hele koplampunit blauw schijnen in plaats van alleen het licht uit de lens.
Zoals je ook vaak ziet in een Golf 4 oid.
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
terwijl die ook echt wel met projectoren (Pacific) te krijgen was, maar een belachelijk dure optie.
Verder ben ik t eens met hierboven, zonder projector geen porum dus dan maar geen xenon. Vind trouwens dat er vanaf fabriek voor halogeen verlichting best wel wat licht op de auto zit. Maar wie weet komen ze nog eens met andere koplampen.