Er zit wel een stengel op de plek waar normaliter een CC zit:
Wat die doet kan ik zo niet zien….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Die soepstengel was me nog niet eens opgevallen. Ik probeerde te zien of dat draaiknopje aanwezig was dat in de schakelaar voor de lichten zit.
Ik (her)ken die soepstengel wel uit Audi en Mercedes en dan dienden ze inderdaad als CC èn limiter.
Het lijkt er ook op of er een pijltje naar achter opstaat (voor ON of RESUME?)
Foto is er net niet scherp genoeg voor en eventjes naar Grun zit er nou ook niet bepaald in vanuit Zeeuws-Vlaanderen
Zei hij die alle twee zijn Saabs in Ter Apel wezen halen is :O
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Safoci schreef:Is dit toevallig ooit een forumauto
Hij heeft ook al flink wat boodschappen gedaan, maar hij ziet er niet afgetrapt uit.
En een goed behandelde kilometervreter hoeft geen drama te zijn.
Ik heb er een gehad met 351000 km (geen Citroen), merkte je niks van.
Nou, voor een Citroën kan je in dit geval gerust spreken van een astronomische kilometerstand. 435.000 km, op gas met een AL-4 bak… Ik zou een mooie wijde bocht om zo’n auto maken…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mooie auto in een mooie kleur die de C5 goed staat!
Maar ik ben het met waterman eens.
Er zijn genoeg C5-en met 2.0 16V die nog een rondje verder zijn gekomen. De motor is meestal geen probleem.
De versnellingsbak daarentegen: Deze staan te boek als sealed-for-life, maar dat is uitgaande van een levensduur van 10 jaar of 200.000 km….
En bij een dergelijke kilometerstand rijd je meestal gewoon door tot de auto in elkaar zakt…
Het was ook wel de kleur en de rest die ervoor zorgden dat die mijn aandacht kreeg.
Ik was hem (sorry HAAR) al meer tegengekomen, maar liet haar links liggen juist vanwege de kilometerstand.
Toch kon ik het gisteren niet laten haar eens nader te inspecteren (ik had niet naar de foto’s gekeken)
Als “tussen 2 echte auto’s in” zou ik het wel aandurven, maar dat is eigenlijk de bedoeling niet.
De bak was ook hetgene wat mij zorgen baart.
Maar ik ken heel Citroén niet (nooit Frans gereden).Ok, “Service Presse” (de kenners weten wel wat dat is), met een CX Break (enkele achteras), maar dat was een auto van de baas. Net als de Berlingo e-HDI waar ik nu mee speel.
Mijn neef heeft een 607 automaat gehad (wel een diesel), die heeft hij verkocht aan een bekende, maar ik hoor nu dat de automaatbak van dat ding kuren heeft. Ik weet niet of dat dat dezelfde bak is, maar dat zorgde ervoor dat er bij mij alarmbelletjes gingen rinkelen.
De Saab moet er alleen maar uit, omdat hij veel te dorstig is.
Op het lange stuk haal ik er wel 1 op 9 uit, maar het is vooral lokaal en stadsverkeer en moet ik het doen met 1 op (amper) 6 op benzine.
Er nog LPG in laten leggen is niet rendabel.
Vandaar mijn zoektocht naar eentje op LPG. Diesel haal ik er ook niet uit.
En liefst station.
De 9-3 Estate vragen ze me nog een beetje te veel voor en de enige auto die een beetje fatsoenlijke standaard uitrusting heeft is de C5.
Een 9-5 Estate is te zwaar (die kost me net zoveel op LPG als mijn 9000 op benzine)
Volvo V70 idem (en ze zien er zo prehistorisch uit van binnen, ook al zit er alles op en aan)
Volvo V40 (goede gewichtsklasse maar ken ze verder niet verder idem als V70 opmerkingen )
Ford Mondeo (lusten geen LPG en zijn bijna niet te vinden op LPG, behalve met kapotte motors)
Blijft over:
Citroën C5
Maar die ken ik dus verder niet en weet dus ook niet wat een beetje betrouwbare km-stand is als ik er twee jaar mee vooruit wil. (Ik hou van afwisseling ) Ik rijd niet zo heel veel, maar LPG heb ik er zo uit. Zeker als ik uitga van de gewichtsklasse en de dorst van de 9000)
Auto’s waar (bijna) niet meer op afgeschreven wordt, rijden nog altijd het goedkoopst
Ik heb al ruim twee jaar er zo een voor de deur staan en doet het nog steeds zonder buitensporige kosten.
Hij heeft alleen te veel dorst en op LPG zou dat minder zeer doen in de portemoknip.
Ik heb het (tenaamstellings)verleden van die C5 wel gecheckt.
In bedrijf gekomen als lease-auto tot 2006, is in 2006 drie keer van (waarschijnlijk) garage verwisseld op drie maanden tijd (verdacht of consignatie?)
Van mei 2006 tot oktober 2012 mee gereden door dezelfde eigenaar (klinkt niet echt als rampauto, daar zou ik het in elk geval geen 6 jaar mee volhouden)
Sinds oktober 2012 dus bij Reijnholt
5 vorige eigenaren waarvan 3 (hoogstwaarschijnlijk garage)bedrijven)
O ja, deze twee PSA producten die eigenlijk wel geen echte stationwagon zijn, staan ook nog op mijn lijst der mogelijkheden
307 SW
en
306 SW (ik wist niet eens dat die bestond, maar er staat er hier een in de straat en vind hem mooier dan zijn opvolger (ik heb iets met hooggeplaatste achterlichten :p)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben blij dat het hier een Citroën-forum is. Dan hoeven we het over die andere rommel hier in ieder geval niet te hebben. Als je een c5 wil hebben of een c4, zoek dat gewoon een knap ding met een kilometerstand tot zeg 250.000 - 300.000 met aantoonbare onderhoudshistorie en laat al het andere staan. Grote kans dat je op vage auto’s leegloopt en IK ken géén goede C5 specialist in zeeland…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
België is vlakbij. En dit forum zit vol met Belgen, vast wel citroengespecialiseerden ook
Alleen zijn dat geen LPG-rijders, want dan sloeg ik daar mijn slag wel…
Safoci,
zoek je een auto op bedrag, luxe of verbruik.
ik weet niet of ik het hier mag melden maar,
ik zou zeggen kijk is naar een bmw e39 uit 1997 tot 2003
heb er zelf ook een gehad voor mijn c4 coupé.
en ik kan je zeggen kwa luxe had ie ook alles erop en eraan.
maar het is natuurlijk persoons gebonden wat je mooi vind.
succes met zoeken.
C4 Coupé 180VTS
Ben ik weer :p
En dat is eigenlijk om te vragen: kent iemand deze?
En dat moet haast wel gezien de kentekenplaathouder, alleen dat forum kan ik niet op.
Ik zie hem al een eeuwigheid te koop staan.
En ik weet dat er een moddereter van dat forum hier aanwezig is