Vuile schakelaars en ontbrekend instructieboekje
JayP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 16 februari 2013 09:56 PM

Ik heb vandaag een Xsara Picasso 1.8i uit 2005 gekocht. Prima kar maar heb nog wel een schoonmaakklus voor de boeg.

De schakelaars aan het stuur zijn namelijk erg vettig. De schakelaar van de achterruitenwisser is zelfs zo stroperig dat die niet te schakelen valt (draai-beweging). Ik durf het ook niet te forceren want bang dat het breekt. Ik vraag me af of er een geschikt reinigingsmiddel is om de schakelaar schoon te maken zonder dat alles uit elkaar moet. Heeft iemand een tip voor me? In de bijlage een plaatje…

Dan ontbreekt nog het instructieboekje. Heeft iemand nog een exemplaar met bouwjaar 2005 en 1.8i motor liggen? Neem ik graag over.

Afbeelding Bijlagen
Ruitenwisserschakelaar.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 17 februari 2013 09:36 PM
  [ # 1 ]

jay, ga eens ten rade bij een electro shop, deze hebben contactreinigers en vetoplosser op alcohol basis, het voordeel hiervan is dat het snel verdampt,  anderee vloeistoffen verdampen haast niet, en veroorzaken zo dus sluiting, zie je ook bij mensen die met de cockpitspuitbus lopen te spuiten op dachbord en schakelaars, dus nooit doen. je moet wel opletten dat je een bus neemt die ook kan worden gebruikt op plastic, en natuurlijk niet lang blijven sprayen maar met poses, en daarna eerst de boel goed laten drogen, voordat je het contact aan zet, om sluiting te voorkomen, en dat instructie boekje heb je al onder de stoel gekeken? anders kan je ze zo downloaden, even googelen. kost niks,

Profiel  

JayP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 18 februari 2013 09:39 AM
  [ # 2 ]

Dank voor je bericht. Ik heb een dergelijk middel gevonden maar de knop is niet meer te redden. Ik moet dus even op zoek naar een vervanger.

Op dit engelse forum staat een vergelijkbare vraag. Mocht iemand een goed adresje hebben voor het topje van de schakelaar (zie afb.) hou ik me aanbevolen.

Afbeelding Bijlagen
1_resize.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook