29 van de 146
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2013 04:40 PM
  [ # 421 ]

kan je niet iets met een veer rommelen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 februari 2013 04:41 PM
  [ # 422 ]

Nee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2013 04:43 PM
  [ # 423 ]

snake

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 februari 2013 04:44 PM
  [ # 424 ]

Oooowww wat een ramp, een splitter wisselen… Is wel een half uur werk… haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 februari 2013 04:47 PM
  [ # 425 ]

Maar dat vind ik toch raar dan, want die splitter kwam van de Viezerik, dus zou toch moeten kloppen dan???

Kan het niet zijn dat de Série 1 teller een Série 2 bak verkeerd interpreteert ofzo??
Er zit ook een soort wormwieltje in de bak (onder de splitter), dat zou ook eventueel nog verkeerd kunnen zijn. Maar ik weet niet of dat is verwisseld bij de operatie.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2013 04:56 PM
  [ # 426 ]

We hebben de wormwielen gechecked. Die zijn gelijk. Ik dacht dat de splitter de juiste was maar weet dat niet zeker.

Uit mn hoofd gaat de kabel 1 op 1 naar de diravi unit (bolletje) en wordt de teller vertraagd. Dat zou bewijzen dat de wormwielen op alle bakken gelijk zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 19 februari 2013 05:03 PM
  [ # 427 ]
bogaard77 schreef:

Dat zou bewijzen dat de wormwielen op alle bakken gelijk zijn.

Dat is niet altijd het geval, want ik heb er verschillende liggen. Kan wel zijn dat ze voor alle diesels bijvoorbeeld gelijk zijn.
(ik herinner me nu ook weer dat we de tandjes nog geteld hebben ja)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 februari 2013 05:17 PM
  [ # 428 ]

Die wormen zijn ook niet voor alle diesels gelijk.
Toen ik mijn limousine ombouwde naar turbo 1 kwam ik daarachter.
Weet niet meer zeker, maar ik dacht dat het zelfs niet eens past.

Kan dat achterlijk snel zijn en die afwijking niet wat met elkaar te maken hebben?
Maw hoort die bak er wel in?
Ik heb op de limo nu ook een behoorlijk snelle niet bestaande bak.
Geen idee hoe dat kan, maar ik heb de overbrening geteld en dat kwam met geen enkele bestaande bak overeen.
Vijf is nu heel lang en 1 tm 4 behoorlijk kort maar rijdt prima.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 februari 2013 05:28 PM
  [ # 429 ]

Wormwielen kunnen per pak verschillend zijn en inderdaad, die kun je niet zomaar wisselen omdat er bij een wormwiel ook een passend tandwiel hoort, verder is de overbrenging van een serie 1 tellerwerk anders dan de overbrenging van een serie 2 tellerwerk. Het wordt dus net zo lang experimenteren tot je een set up hebt die het aardig doet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2013 05:38 PM
  [ # 430 ]

Ok maar het wormwiel is de juiste want hij past. Een te groot wormwiel - wat veroorzaakt dat de kabel te langzaam draait-  past er niet in. De diravi doet ook normaal. Hij wordt niet te laat zwaarder.
Blijft over de splitter.

Na de vakantie zal ik de splitter eruit pakken en de overbrenging in kaart brengen.

Wat sjors uiteindelijk in de bak heeft gestopt weet ik niet. Hij is in ieder geval niet origineel. Of juist wel?!  smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 19 februari 2013 11:26 PM
  [ # 431 ]

Kijk, het zit zo: het HUIS van de bak van Viezerik was kapot door verrotting en aangekoektheid en ellende. Dus moest er een nieuwe bak komen, of eigenlijk een nieuw bakhuis. Die hadden we compleet liggen, met ingewanden en al en ook van een Turbo 1. Maarr… de vertanding van de hoofdas van Viezerik paste niet op het diff van die betreffende bak. En om het diff uit elkaar te halen is in zo’n geval buiten proportioneel veel werk. Dus: heeft Sjors alle tandwielen van Viezerik overgezet op de as die bij dat bakhuis hoorde, zodat het aansloot op de vertanding van het diff, maar je wel jouw goede) tandwielen en synchro’s nog had.  yeah

Wellicht zit ‘m daar de kneep?  Maar hoe je dat weer goed krijgt…. huh
Wel raar dat voorheen de teller ook al verkeerd aangaf. Dus toen het nog een platte diesel was.  Hmmm.. leuk puzzeltje.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 februari 2013 11:27 PM
  [ # 432 ]

Toen gaf ie 20 km/h te VEEL aan. haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2013 11:31 PM
  [ # 433 ]

Precies! En nu dus 30% te weinig….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 februari 2013 11:46 PM
  [ # 434 ]

Ach er zijn massas mensen die met een mijlenteller rijden, je hoeft je niet te schamen hoor Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2013 12:14 AM
  [ # 435 ]
bogaard77 schreef:

Precies! En nu dus 30% te weinig….

Dan zou ik eens de splitter wisselen die vroeger in Steely zat. Dat zou theoretisch het verschil weer terug moeten brengen op de gebruikelijke 10% (hoewel dit meestal 10% teveel is maar goed).

Of is die gedachtegang onjuist??
Hmmm….  tis het proberen waard.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
29 van de 146
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook