Geen stille verbruiker die per ongeluk ‘s nachts je accu leegtrekt?
Even meten of er stoom loopt over de Ampere meter.
Heb je die? en weet je hoe je dit kunt uitsluiten of heb je daar hulp bij nodig?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Een check op stille verbruiker c..q lekstroom is het eerste wat ik gedaan heb. Helaas zonder resultaat.
Inmiddels de accu ook aan de tester gehad en deze geeft aan matig en daar blijft de tester ook op staan. Heb de accu nu nog aan een druppelaar wellicht dat daarmee de conditie nog wat kan worden verbeterd, maar dan nog, de accu is sowieso geen lang leven meer beschoren.Kan nog dienst doen als energiebron voor de radio in de schuur.
Inmiddels een andere accu en alles gaat (nog) goed. De oude accu is frans dus garantie claimen is geen optie.
teveel citroenen
De accu is vrijwel nieuw en is getest
Wat versta jij onder “vrijwel nieuw” en hoe had je hem de eerste keer dan getest (en wat was de uitslag)? mooi dat het is opgelost!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
De accu vind ik met twee jaar nog niet echt oud. Temeer omdat er twee jaar garantie op zit. De test is eerder gedaan (circa een twee maanden geleden om zeker te zijn dat de auto zou starten bij de lage temperaturen). De startmotor of beter de accu deed van het ene moment op het andere niet wat van een accu verwacht mag worden. Dus lekstroom/sluiting was dan ook de eerste gedachte.
Blijkbaar heeft de accu vrij plots de geest gegeven. Nu heb ik dat in het verleden vaker meegemaakt, maar ik heb hier niet direct bij stil gestaan.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
De AX van mijn dochter heeft mij deze winter ook op het verkeerde been gezet. Na aankoop in augustus heel de auto tot in detail nagelopen, een anderhalf jaar oude accu gemonteerd, getest en goed bevonden. In december startmoeilijkheden.Startmotor ging moeizaam rond. Omdat de accu naar mijn idee goed moest zijn, de startmotor gedemonteerd. Hiermee bleek niets aan de hand te zijn.
Accu overleden dus. Nieuwe gemonteerd, geen problemen meer gehad. In het vervolg ga ik bij startproblemen als eerste de accu verdenken. Zou in dit geval een hoop werk hebben gescheeld.