Dag allen,
De naam is Xavier la Frite, of Reinier voor mensen die me van dichterbij kennen… Was en ben eigenlijk een SAAB-liefhebber, dus ik voel me hier nog een beetje de vreemde eend in de bijt (excuses voor de flauwe woorspeling…). Sinds de verkoop van onze 9-3 rijden we nu in een mooie Berlingo. Ruim, praktisch, zuiniger en lichter dan de laatste SAAB en de belangstelling voor Citroën is groeiende! Heb altijd al belangstelling gehad voor de oudere modellen (2CV, DS, SM, CX, Ami, enz.) en heb vooral waardering voor de innovatieve techniek en gewaagde modellen in de Citroën historie. Verder zijn we hier thuis al jaren Frankrijk-liefhebbers en dat is uiteraard goed te combineren met Citroën.
Reden om me aan te melden op het forum is om wat kennis te maken met Citroën-rijdend Nederland en mogelijk een beroep te doen op alle technische kennis die hier ongetwijfeld volop te vinden is!
Groeten Reinier.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Hallo Forum,
ik kom mij even voorstellen,mijn naam is Rita Rijsterborgh 49 jaar.Ik ben van beroep keramiste.Sinds mijn jeugd ben ik al bekend met de citroen mijn ouders die ongeveer het hele citroen alfabet in bezit hebben gehad , incl. een prachtige door mijn vader gerestaureerde blauwe ds.(zelfs eerste restauratieprijs in biddinghuizen gewonnen een paar jaar geleden)mijn man en ik hebben bx,gs en xm gereden nu ben ik in het bezit van een gsa special uit 1983 de dame staat al een paar jaar te rusten voor mijn deur en heeft zoals meerdere oudere dames last van incontinentie (lekker retour hydrauliek)ook haar bankstel is aan vervanging toe (niet het belangrijkste)De laatste keer dat zij verzet is reed de auto als een zonnetje motorisch dus prima.Zou ook geen probleem zijn want wij hebben nog een motor liggen in “het magazijn"buitenkant ziet er netjes uit paar kleine plekjes maar een poetsbeurt en ze knapt zienderogen op.Volgens mij is de dame wel wat je noemt een harde auto.Nu vind ik het tijd en wil graag met haar gaan rijden.Mijn man ziet er niet overheen om de reparaties te doen en mijn vader heeft de leeftijd er
niet meer voor.Als ik het zou kunnen zou ik het graag doen maar ik heb de know-how niet.Ik ben lid geworden van dit forum om een en ander te weten te komen over het repareren en adressen waar dit gedaan kan worden.Wie weet kan ik onder begeleiding er zelf aan klussen , zou ik geweldig vinden.Dus ik blijf koekeloeren op dit forum,en zal af en toe wat vragen stellen,maar daar zijn jullie ook voor toch?
groeten van een citroen fan,
en hopelijk binnenkort op de weg.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier Rita!
Hopelijk kan je hier de info en eventuele hulp vinden om de GS weer in de benen te helpen.
Succes!
tilanus
Totaal aantal Berichten: 2
- C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Hallo ik ben Marco uit Maarssen (nu) 52 jaar en op dit moment nog in het bezit van een C3 Pluriel uit 2007. Deze Pluriel wordt door ruimtegebrek in deze verder wel prima auto, volgende week ingeruild voor een C5 Break.
Hoi!
Na een afwezigheid van vele jaren ben ik weer terug bij Citroën. Mijn naam is Chris Boessenkool, ben 34 jaar en woon tegenwoordig in Akkrum. In het dagelijks leven werk ik als inkoper bij NHL Hogeschool. Mijn carriere met Citroëns is begonnen met de lelijke eend. Daarvan heb ik er drie gehad. De laatste, een rode met kenteken 86-HG-VK, zou ik graag nog een keer weer tegen het lijf lopen. Dat was een hele fijne Duits import 2CV van de één na laatste productierun in Portugal. Op kenteken gesteld op 14 september 1990 en volgens de RDW leeft deze nog steeds. Naast de eenden heb ik ook nog een BX versleten, daarna overgestapt op allerlei merken. Ook mede door komst gezin etc.
De afgelopen jaren heb ik me voor de hobby vermaakt met Volvo’s, de grote 940 Estate. Heerlijke auto, maar toch heb ik van het laatste exemplaar onbehoorlijk veel koppijn gehad. Het was er eentje waar alles op zat wat je kon bedenken en met wat tuning heerlijk snel gemaakt (ca. 220pk) Het kreng bleef aleen maar stukgaan en had er geen lol meer in, deze auto staat nu op de oprit in Akkrum en is in onderdelen te koop. (doet wel pijn… er zit veel tijd, liefde, geld en energie in)
Met behulp van een goede vriend is het Citroën virus al die jaren in leven gehouden en heb ik via hem nog steeds mogen genieten van een GSA en nu een hele fijne CX diesel.
Gisteren heb ik bij autobedrijf Fennema een BixNix gekocht, gedeukt en al. Hopelijk heb ik er een beetje goede koop aan gedaan. Zal straks een topic openen om hier wat meer over te vertellen. Het voelt heerlijk om nu weer bezitter te zijn van een Cit en hoop veel plezier eraan te beleven.
Groeten,
Chris
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
- C5 X Shine Hybrid 225
Marco en Chris, welkom!
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ChrisB schreef:Hoi!
Met behulp van een goede vriend is het Citroën virus al die jaren in leven gehouden en heb ik via hem nog steeds mogen genieten van een GSA en nu een hele fijne CX diesel.
Gisteren heb ik bij autobedrijf Fennema een BixNix gekocht, gedeukt en al. Hopelijk heb ik er een beetje goede koop aan gedaan. Zal straks een topic openen om hier wat meer over te vertellen. Het voelt heerlijk om nu weer bezitter te zijn van een Cit en hoop veel plezier eraan te beleven.
Groeten,
Chris
welkom Chris
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Welkom alle nieuwe, Volvo-Saab en Citroen, allemaal DIEHARDS precies.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Goede dag. Ben nieuw en wij bezitten een Citroen C3, rood van kleur. Hij is van 2004. Heeft mooie dingen die wij voorheen niet hadden in de auto. Wij hebben jaren Opel gereden en wel de Corsa. Nu dus een citroen C3. Het bevalt goed dus hopen wij als er wat is, dit via citroën-forum kunnen oplossen of in ieder geval vragen kunnen stellen.
Bedankt zo ver.
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom alhier!
Welkom en veel plezier met de C3.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 11
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
Beste citrofiel(in)en,
Beter laat dan nooit… hierbij mijn aanmelding en introductie op het citroen forum.
Mijn naam is Stijn en als zovelen ben ook ik met de paplepel opgegroeid met citroen en andere mediterrane merken. Waar mijn moeder zich voortbewoog in respectievelijk een GS break (2x), BX 1.9 TRD en 2CV Dyane camionette (2x) en tegenwoordig in een Saxo, reed mijn vader in een CX break 2.5 D, CX 2.5 TRD Turbo 2, XM Break 3.0 V6 en momenteel in een XM 3.0 V6 24v met daarnaast een DS Break 2.3. En m’n zus rijd in een DS 1.9.
Met name de CX vond ik altijd een van de mooiste citroens, maar mijn eerste eigen auto was een 2cv6, die ik nog steeds heb. In de loop der jaren is hier nog een 2cv6 bijgekomen. De afgelopen 4 jaar heb ik als dagelijkse auto in een DS 1.9 (1970) rondgereden, aangezien mijn kilometers niet boven de circa 7k per jaar uitkwamen was dit goed te doen. Sinds begin 2013 is ook deze auto in ruste en aan de verzameling toegevoegd. Iki vind het leuk om zoveel mogelijk zelf te doen, en aangezien er veel tijd en moeite in het onderhoud gaat zitten is het altijd lastig om afstand te doen van een auto
Omdat ik wat meer km’s moest gaan maken ben ik op zoek gegaan naar een “modernere” auto. Via het citroen forum kwam ik terecht op leboncoin.fr en is mijn oog uiteindelijk gevallen op een 28 jaar jonge CX 2.5 TRD Turbo die eind 2012 naar NL is gehaald. Erg leuk om een x een auto te importeren. De auto is op een paar rotte plekken in carrosserie en chassis na keihard, de motor verbruikt geen olie, en het leer is nog in goede staat. Er is al het nodige gebeurd aan de auto inmiddels en er moet nog wel het een en ander gebeuren, o.a. het plaatwerk, een hangend dakje, de snelheidsmeter en de deurpanelen. Maar de auto rijd al een aantal maanden op de NL wegen rond.
Wellicht is het ook handig als ik me even introduceer in specifieke CX hoek van deze site, al weet ik niet of daar een thread voor is.
Groeten,
Stijn
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom Stijn!
Welkom Stijn.
In het CX deel maak je gewoon een topic over jouw auto, gaat iedereen super vinden, zeker met foto’s.