Bij mij was het bobineblok op zijn eind,de garage was dat citroen dealer ?? : lijkt mij als computer stuk is dat je dan meerdere problemen moet hebben ..
Bij ons bleek het uit eindelijk ook het bobineblok te zijn.
De garage die beweerde dat het om een stukkende computer ging was een Citroën specialist!!!!
Gelukkig rijden we weer fijn rond in onze auto.
Bedankt voor alle reacties
Zo zie je maar weer dat ook de specialist zich kan vergissen..
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Haha ik wilde net reageren omdat ik dacht het wiel opnieuw uit gevonden te hebben: bij mijn Xsara bleek het namelijk ook de bobine te zijn! Na het vervangen van de stappenmotor kwam het probleem terug en heeft een lange tijd gespeeld. Nu bobine vervangen en is het weer helemaal top. Grappig dat er nu ineens meerdere reacties zijn over de bobine. In het verleden heb ik veel op internet gezocht en kwam altijd uit op de stappenmotor en het gasklephuis.. laten we hopen dat anderen hierbij gebaat zijn in de toekomst
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Leuk dat dit langs komt, maar volgens mij hebben jullie het over een aantal verschillende motoren:
de 1600i 8v voor de Ph.1, die inderdaad wat last met stappenmotoren/gasklephuis kan hebben, maar ook bobines
de 1800i 16v voor de ph.1., die eerder bobine problemen kent
de 1600i 16v, voor ph2, eveneens bobine.
Als ik het zo goed samenvat.
Incidenteel MAP-sensor (is dat de BDP sensor?), ECU.
Toch?
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-04-2011
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Ik heb de bobine van mijn exemplaar nog nooit laten bekijken, ik heb wel dit probleem ook gehad. Toen bleek het simpelweg een gare accu, maar de door jullie beschreven symptomen waren precies hetzelfde. Behalve dan dat mijn auto ook kon afslaan bij het ineens flink insturen, zo weinig spanning had die accu.
Dus denk daar ook altijd even aan: accu + dynamo (al gaat volgens mijn garagist de dynamo een mensenleven mee (ik reken er niet op trouwens)...
We zijn inmiddels weer een paar maanden verder en ik rij nog steeds in mijn rat Xsara met alle mankementen!
Toch ben ik vandaag naar een vervanger wezen kijken…..
Ik denk dat het em wordt, een 1600 break uit 2001.
Ik zal mijn oude xsara wel missen
Als eerbetoon nog een laatste foto.
[/img][img]
Ltrs,
PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Een xsara in ratlook
JKER schreef:Een xsara in ratlook
Ja!!! ik denk de enige ter wereld!!
morgen gaat ie naar de sloop
De nieuwe staat al op m’n oprit
Zal nog wel ff een foto posten!
Ltrszz
PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Ik heb een nieuw topic geopend over m’n nieuwe xsara met pics!
check it out!
PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.