Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
we gaam ff contacten morgen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sure, maar talk to the maestro want ik ben er effe een beetje klaar mee (net als jij).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Die keerring aan de db kant zit er zo in, stelt echt niets voor.
En ik zou er zeker niet mee doorrijden want olie en riemen gaat niet samen.
Heb je die kop met scheur er weer ingezet?
Dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Maar eerst maar even uitsluiten dat het geen lekke slang pomp of radiateur is.
Sterkte ermee!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:Die keerring aan de db kant zit er zo in, stelt echt niets voor.
Ja, dát hebben we gemerkt.
Je moet er een speciale tool voor hebben of maken en die hadden we (al jaren) maar die was/ging kapot. Toen een andere tool gemaakt (paar uur werk) die precies over die vertanding paste. Toen met uiterste precisie die keerring er weer in want hij was al eens fout gegaan door de kapotte tool (bleek achteraf).
Leuk, want zo’n losse keerring kost 60 euro.
En dat hij nu dan dus blijkbaar wéér lekt maakt bij mij de volgende gevoelens los
Dan komt bij mij opeens de angstige gedachte op dat het aan iets anders dan die keerring ligt, maar is dat mogelijk??
Maar eeh… wie heeft het over een gescheurde kop gehad dan???
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. Welke gescheurde kop?
erikkuiper schreef:Die keerring aan de db kant zit er zo in, stelt echt niets voor.
Niet mee eens, om de al eerder aangehaalde reden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb het met remmenreiniger schoongespoten en toen de motor gestart. je ziet het op half 7- half 8 (keering is wijzerplaat)
naar buiten komen en dan elke 2 seconde valt er een drupje vanaf onder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe is het nu met het kvs niveau?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is ietsje gezakt maar motor was koud. Nergens lekkage onder de auto te zien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Op die fotos die in dit topic staan is duidelijk een scheur te zien, heb ik toen ook gezegd.
Voor die keerring pak je twee microfishes uit de oude doos.
Stos er even afblazen en je hebt je tool.
Fishes rond de as en je schuift hem zo over het riemwiel heen.
Ik heb dan een pvc sok , maar elk ander ding met ongeveer die maat past ook en je tikt hem zo op zn plek.
Succes gegarandeerd
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb even gezocht maar de enige foto van de kop is erg wazig en er was niet duidelijk een scheur te zien..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb ook nog gekeken maar post 137 op blz10 staat de foto (is dat de enige manier per drie bladzijden terugbladeren?)
Er werd toen ook al gezegd dat de fotos onscherp waren, maar bij mij zijn ze prima leesbaar op het scherm
Als je iets inzoomt zie je duidelijk een scheur tussen de kleppen lopen.
En nogmaals het hoeft niet de oorzaak te zijn hoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat moet deze zijn:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is hem
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt vanaf een foto natuurlijk niet met 100 % zekerheid zeggen of daar een scheur zit?
Maar je zag inderdaad iets wat erop leek.
En inderdaad terugbladeren gaat hier niet zo snel.
Misschien dat ze dat nog kunnen veranderen ,in zoiets van ga naar blz 10.
Voor de rest mooi balen natuurlijk,
Succes met herstel.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de kop lek zou zijn dan moet ie wel totaal gaar zijn: dinsdagavond heb IK de stand van de kvs nog gechecked en stond ie 5 mm onder de lip, 120 km later was het bolletje leeg. Geloof me, als je een liter in 120 verstookt staat de straat echt wel wit van de damp. Was/is niet het geval!
Wat wel het geval was was een natte plek onder/achter/rond het reservoir en de achterzijde van de motor! Daar hebben we samen al naar staan kijken, maar we konden niets vinden.. kortom, even het systeem onder druk zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste