Hierbij foto van tapijtsample Axel preis.
In de werkelijkheid lijkt er een vleugje groen bij te zitten.
Altijd lastig de details zonder vergelijk te beoordelen. De kleur en de structuur lijken me kloppen ten opzichte van de SM waarmee ik destijds bij CJ ben geweest en het toen getoonde proefstukje.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
kijk ook ff naar de bekleding als die om een hoek buigt (dorpel). Bij veel bekleding kijk je dan tegen de rug aan. Klein detail.
Vandaag ander tapijtsample ontvangen van Fa CJ:
Volgens mij ziet dit er beter uit (in het echt iets lichter en grijzer dan op de foto).
Grijs met een vleugje bruin (ik kan de kleur beter beschrijven dan ik ‘m kan fotograferen lijkt het…).
Wordt geleverd door westtrading (http://www.westtrading.nl) materiaal nummer 22066
Op de site staat een (wat betere) foto.
Komende week ga ik naar retromobile in Parijs. Ik denk dat ik m’n samples meeneem en vergelijk met de aanwezige SMs….
Mooi werk dit soort dingen delen. Dat vleugje bruin lijkt me niet zoals ik het me herinner van het grijze tapijt dat ik heb gezien in andere auto’s. Wellicht komen we elkaar tegen in Parijs! Overigens zijn er in de regio Eindhoven wel een paar SM’s met origineel grijs tapijt voor de vergelijking. Een peebeetje of een mailtje en ik breng je in contact. En een mooi niet origineel stukje tapijt is natuurlijk ook nooit weg. Een beetje saai vind ik het origineel wel….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Gezien op marktplaats voor de liefhebber: http://link.marktplaats.nl/645890116
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de bougies op de foto passen niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gezien op marktplaats
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Tip van Brian tijdens de FICCSM-vergadering, Blockley tires:
http://www.blockleytyre.com/page2.htm
De snelheidsindex is de juiste. Brian wil ze gaan uitproberen. Wellicht een idee even na te vragen bij het bedrijf of er ervaringen mee zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mmmm, kom ik toch ook dit nog tegen: http://www.vredestein.nl/autobanden/klassiek/sprint-classic/maten/ , bijvoorbeeld te koop bij: http://www.nettobandshop.nl/catalog/product/view/id/42514 , hetgeen gelijk een prijsindicatie geeft. Nog nooit gezien en nog niks over gehoord. Ben benieuwd. Ik heb goede hoop dat als ik zover ben, dat er dan een set fijne nieuwe set hoge snelheidsbanden beschikbaar zal zijn…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Heel snel afscheid nemen van die vredenstein classic’s !!! heb ze onder , m’n inmiddels verkochte, DS23IE gehad. En die banden gaven me toch een partij herrie waarschijnlijk een te harde compound.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij een test van de Duitse ds-club kwamen de vredestijns er verreweg als slechtste uit bij vergelijking met conti en michelin.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als ik zo de aanprijzingen lees, gaat het Blockley en Vredestein om het klassieke uiterlijk. De behoefte die ik hoor voor Jags en SM’s is een goede band waarmee hard kan worden gereden. Wellicht moeten de genoemde bedrijven op een ander idee worden gebracht.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
citroen23 schreef:Gezien op marktplaats
Gisteren gesproken met de initiatiefnemer. Hij heeft mallen gemaakt vanaf een originele deur. De maker heeft me toegezegd dat er aanstaand weekend één bij Classic Job zal zijn waar de club dan een ALV met technisch evenement heeft. Geïnteresseerden zijn overigens welkom een kijkje te komen nemen tot 14.00 uur als de ALV begint.
De maker van de deurplaten wil overigens ook nog achterschermen gaan maken. Dat zou denk nog leuker zijn, lastiger goed te restaureren namelijk vanwege de welving vóór de achterwielen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mooi dat er nog mensen zijn die zulke initiatieven nemen ,
wat ik er spijtig vind is dat hier dubbel werk is geleverd ,
de deurplaten zijn zo bij de Franse club te bestellen in beide versies .....
Die productie van achtervleugels juig ik echt toe ,
alhoewel men er rekening moet mee houden de oplage weer zeer gering zal zijn ,
en ik het niet zo direct zie gebeuren dat zo een groot onderdeel ver moet opgestuurd worden .
Kleine suggestie , bestaat er al een reparatiedeel
voor de onderste - achterste punt van de voorvleugel ?
Die zijn ook altijd rot , door het vuil ( slijk )dat er binnenin blijft staan , en niet weg raakt
Walter
Meten is weten , gissen is missen