Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Zou kunnen, maar zou je het dan tijdens het rijden ook niet moeten merken?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Net nog even bezig geweest met het omhoog komen.. Even een beetje gymnastieken. Probleem:
Laagste stand—> Rijstand : Achter wel, voor niet.
Rijstand—> Hoogste stand : Achter eerst, daarna heel moeizaam voor
Hoogste stand—> Rijstand: Eerst achter, daarna ook voor (snel)
Rijstand—> Laagste stand : Gaat ook zonder problemen. Al zakt de voorkant wel heel snel/hard naar beneden
Als de auto in de rijstand sta en ik ga er achter op zitten, komt de auto weer netjes op goede hoogte. Leun ik op de voorkant, gebeurd er niks. Auto drukt zichzelf niet omhoog.
Waar kan dit aan liggen?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Logica dicteert dat voor het systeem moeilijk of niet op druk komt. Veerbollen zijn goed?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Voor zover ik weet wel… Veert gewoon zoals het hoort, al zijn het wel DS-bollen tijdelijk. Komen binnenkort wel weer BX-bollen onder.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Bollen zijn goed weet ik! ok het zijn DS bollen en voordat mensen weer gaan neuzelen van dat hoort niet
Nee inderdaad hoort niet! maar heeft niks met wel of niet omhoog komen te maken hoogstens andere veer karakter..
Hoogteregelaar is gereviseerd en nagekeken en was goed! Daarna deed de bixnix het ook wel ok!
Ik denk dat er gespoeld moet worden cq ververst de bx is niet of nauwelijks gebruikt bij vorige eigenaar en bij justin ook nog niet echt!
en ik denk dat er nog nooit verse LHM op gekomen is.
Dus wat Justin moet doen is 4 Nieuwe Bixbollen en spoelen of verversen.
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
En wie gaat die betalen, jij Martijn?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Nope jij dacht ik zo! zei je zelf 2 posten geleden haha
Greetz Martijn
Is dat een lastig klusje, LHM verversen?
En zijn er verschillende soorten LHM?
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je hebt de hoogterege;laar wel schoon gemaakt, maar dan geen verse LHM er in? Dat is echt zonde. ik heb exact dezelfde symptonen met mijn BX gehad, en dat was ook vuil in de hoogteregelaar. Ik had verse LHM er in gedaan, en veel gymnastieken, alles kwam zo weer los!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Timo1990 schreef:Je hebt de hoogterege;laar wel schoon gemaakt, maar dan geen verse LHM er in? Dat is echt zonde. ik heb exact dezelfde symptonen met mijn BX gehad, en dat was ook vuil in de hoogteregelaar. Ik had verse LHM er in gedaan, en veel gymnastieken, alles kwam zo weer los!
Klopt heb je gelijk in is ook zonde!
Maar de tijd was er niet meer na toen! octopus vervangen hoogteregelaar geriviseerd en toen was de tijd op om het zomaar te zeggen! dus besloten om dat later te doen! achteraf gezien beter gelijk kunnen doen inderdaad!
maar ja als je alles van tevoren weet .........
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 25578
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Rex schreef:Is dat een lastig klusje, LHM verversen?
En zijn er verschillende soorten LHM?
Nee is niet moeilijk.
Ja oude en nieuwe. Je moet LHM+ hebben.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Beetje jammer ja, van die hoogteregelaar met oude LHM. Ik heb het ook vaak gehad met BX’en, en wat vaak hielp: verse LHM, veel gymnastieken, en lekker veel rijden!
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Rijden doet Bossinkje nog niet zoveel, toch? Maar gymnastieken is altijd goed
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Denk dat als ik achttien ben ik er spoelmiddel in doe, aangezien ik dan echt kilometers kan maken!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Vermond schreef:Beetje jammer ja, van die hoogteregelaar met oude LHM. Ik heb het ook vaak gehad met BX’en, en wat vaak hielp: verse LHM, veel gymnastieken, en lekker veel rijden!
En vooral NIET SPOELEN met spoelmiddel.
Dat is een mooi middel voor de Xantia en de XM, maar niet voor de oudere Cit’s
Ververs dan je LHM 2x kort na elkaar!
Life’s too short to drive without comfort!!!