Als je de weg op MOET zijn winterbanden wel fijn en kosten vaak net zoveel als je eigen risico bij een aanrijding. Als je de keus heb om thuis te blijven bij gladheid kan je overwegen om geen winterbanden te nemen. Met jou geschatte aantal kilometers is de keus wel wat lastiger, rij je meer kilometers dan bespaar je een set zomerbanden door winterbanden te kopen.
Wel is het aan te raden (vind ik persoonlijk) om winterbanden op aparte velgen te kopen, dan kan je ze zelf wisselen (en opslaan) en dit scheelt weer in de kosten.
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
I know, voor mij C5 heb ik ook 2 sets (resp. 17” en 18” lichtmetaal), dan kan ik zelf het juiste moment bepalen voor de wissel; alleen bij de DS3 twijfel ik door de lage kilometerstand en natuurlijk de zeer beperkte sneeuwval in dit land; want op zowat alle andere vlakken dan de sneeuwval presteert een ‘zomer’-band beter.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Sorry dat ik hier nu zo maar tussen kom vallen, maar tot en met volgende week heb ikzelf nog een ds3thp.
Aangezien deze verkocht is met de 17 duimers, heb ik nog een set 18ers te koop liggen. Ze zijn echt als nieuw en hebben er ca 3000Km opzitten. Zijn de van Brock/rc design met jocohama s-drive bandjes op. Passen super op een ds3( of andere) en zijn in titaniumkleur. Hebben me ca 1800euries gekost en mogen nu weg voor 900.
Iemand interesse? Geef dan maar een seintje. Ik woon wel in Belgie!
Totaal aantal Berichten: 260
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Misschien is het handig om een foto van de velgen en eventueel op de auto, te plaatsen.
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
@ Jurgen2
Ik heb je andere postings gewist.
Het is niet toegestaan te crossposten. Dus niet drie dezelfde berichten verspreiden over diverse topics.
Ik weet eiegenlijk niet of het mag, maar ga anders gewoon de url erbij zetten waar de velgen te zien zijn? Dus wie interesse heeft mag me altijd een seintje geven.
http://nl.kapaza.be/vi/71355563.htm?ca=2_s
En, aan de DS3 rijders (zeker thp-ers) wens ik nog veel toffe Km-ers. Het zijn immers super bakskes!