3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Andere Citroën, zo ja welke?
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 20 februari 2013 11:35 PM
  [ # 31 ]

In de markt staat sinds vanavond een nette C5, voor het eerste gezicht tenminste.

Is dit misschien een bezoekje waard?

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 21 februari 2013 10:42 AM
  [ # 32 ]

Dank voor de vele en uitgebreide reacties!

Het hart zegt: gewoon een C5 break. Deze bijv: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m645974579-citroen-c5-1-8-16v-difference-break.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr

Of deze, bij mn dealer: http://vl.autotrack.nl/consumer/car?consumer_id=1290&car_type=O&auto_id=8602798&aanbieder_id=2361

Echter zal deze in onderhoud toch wel duurder uitpakken dan de Xantia. En dat deed af en toe al au (meerdere keren airco, meerdere keren veersysteem, diverse brandende lampjes etc). Maar begrijp ik goed dat een Break qua computer meer problemen heeft dan een berline?

Voordeel van C5 is de flinke kofferruimte. Maar ja, voor die ene keer in het jaar naar Frankrijk. Negen van de 10 x zal de auto bij een supermarkt staan of de kinderen staan in en uit laden bij school. Dan is Xsara Picasso en Berlingo (schuifdeuren!) toch praktischer.
Ga er vanuit dat Xsara en Berlingo qua onderhoud ook voordeliger uitpakken dan een C5.

Uiteindelijk zal ik toch proefritten moeten maken. Qua praktisch wint de Berlingo met stip, maar ja, het uiterlijk hè...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 februari 2013 07:44 PM
  [ # 33 ]
paso schreef:

Ook nog belangrijk wat wens je verder van je wagen, waarvoor gebruik je hem, rond de kerk rijden of ook richting Frankrijk op Verlof.

Want met 3 jonge kinderen is een Berlingo met schuifdeuren een zaligheid, vond die van mij zonder de schuifdeuren al zo luxe.
Je kunt voor alle drie nog een fiets meenemen, of maxicosi’s, buggy’s, noem maar op.

1.4 lijkt mij nu wat licht, ik heb 3 diesels gereden en 1 1.4 (die het langste, 6 jaar) daarvoor 2 jaar C15 1.4E dus ken de 1.4 wel, nu heb ik een redelijke rechtervoet en ga ik regelmatig eens naar de ardennen.
1.4 is super maar eigenlijk net dat tikkeltje te licht.
Al heeft hij het 265000 uitgehouden (hij was wel op zijn einde als ik hem verkocht)

Veercomfort, ik heb nog nooit een HP geveerde gereden maar de Berlingo is superieur als ik de lange lijst auto’s bekijk die ik al reed.
De wamtewerende voorruit, dacht dat die standaard is bij de Berlingo, hebben alle Citroëns dat? Zet hem in de zomer met zijn kop naar de zon toe en hij is niet oververhit als je hem na een paar uur terug open doet.

Ik zeg Berlingo!

Ik geloof je direct qua ruimte en praktische zaken. En dat voor een betaalbaar budget.

Maar ik vind een Berlingo qua rij eigenschappen echt niet in de buurt komen van alle andere genoemde auto’s.
Een Berlingo is natuurlijk ontworpen als werkpaard voor de kleine ondernemer.

Het kan qua veerconfort, geluidsconfort, wegligging niet tippen aan een Xantia, C5 of zelfs mijn simpele Xsara.

Je kan het ook niet geheel vergelijken, de basis is totaal anders en zijn voor een veel kleiner budget nieuw in de markt gezet.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 21 februari 2013 07:55 PM
  [ # 34 ]

Volledig mee eens Arjan, comfort wordt enorm ingeleverd qwa zit, veergedrag en het geluidsniveau in een Berlingo.

Buiten dat is het wel een toppie auto voor mensen zonder groen bloed Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 21 februari 2013 08:05 PM
  [ # 35 ]
Willeam schreef:

Dank voor de vele en uitgebreide reacties!

Het hart zegt: gewoon een C5 break. Deze bijv: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m645974579-citroen-c5-1-8-16v-difference-break.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr

Of deze, bij mn dealer: http://vl.autotrack.nl/consumer/car?consumer_id=1290&car_type=O&auto_id=8602798&aanbieder_id=2361

De break wint met vlag en wimpel wat mij betreft.
Goede kleur, net interieur, mooie kilometerstand en parkeersensoren (waardoor de achterbumper erg netjes gevormd is onderaan)
Helaas wel een 1.8i 16V… Dat moet je wel willen, ik vind het erg licht voor een C5, maar uiteraard is er goed zat mee te rijden.

De berline is ook een keurige auto om te zien, alleen tikkie te duur vergeleken wat je met de break kan en daarvoor betaald.
Hij is alleen zooooo saai met dat zilveren dashboard Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 25 februari 2013 12:49 PM
  [ # 36 ]

Het begint zich al een beetje af te tekenen. Denk dat Berlingo afvalt. Ook weinig aanbod en relatief nog veel geld in vergelijking met een C5.

Is een 1.8 voor een C5 break dusdanig licht dat je m zo op de staart trapt dat je net zoveel benzine verbruikt als een 2.0?

Dit is een alternatief, duurder en meer kilometers maar wel 2.0 motor en dealer onderhouden en een mooiere interieur.
http://link.marktplaats.nl/645628444

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2013 12:55 PM
  [ # 37 ]

Je moet je ook afvragen of de 1.8 niet zo licht is dat deze eigenlijk een zwaar leven heeft in een relatief zware C5 (Break).
Je ben ook afhankelijk hoe de vorige eigenaar erin heeft gereden natuurlijk.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2013 01:39 PM
  [ # 38 ]

1350kg en 115pk, zwak kun je dat niet noemen.
Je krijgt alles kapot, belangrijk is ook hoeveel eigenaars hiervoor, met 1 eigenaar kan de boel wel een beetje goed behandeld zijn met 3 of 4 zie ik dat al anders.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2013 01:50 PM
  [ # 39 ]

Het gaat ook om het koppel, bij ongeblazen benzine motor is koppel niet het sterkste punt.

In mijn Xsara heb ik 110 pk op iets van 1130 Kg. Alles is natuurlijk relatief, maar persoonlijk vind ik 115 pk niet veel op zo’n gewicht van de C5

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2013 02:00 PM
  [ # 40 ]

Ongeblazen maar wel 16v, en dat is dan weer leuker tweedehands.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2013 03:11 PM
  [ # 41 ]

Bij meeste 16v hebben meer pk’s dan een 8v, maar het aantal Nm neemt amper toe. Dat is voor een zware auto niet gunstig.
Daarbij liggen die pk’s vaak wat hoger in de toeren.

Die 1350 Kg is natuurlijk ook leeg, dus als je met 5 man in de auto gaat zitten en de achterbak nog wat troep dan kan je daar nog een paar 100 Kg bij optellen.

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 25 februari 2013 03:15 PM
  [ # 42 ]
Willeam schreef:

Dit is een alternatief, duurder en meer kilometers maar wel 2.0 motor en dealer onderhouden en een mooiere interieur.
http://link.marktplaats.nl/645628444

Je blijft lachen. Over dit bedrijf zegt iemand op het Xantiaforum; hé, ze hebben mn Xantia te koop staan maar opeens met 50.000 km minder op de teller. Adverteren met NAP pas maar zijn er niet bij aangesloten.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2013 03:28 PM
  [ # 43 ]

Arjan 16v is een soepele motor, een turbo, tja hoe is ermee omgesprongen, tweedehands telt dat meer volgens mij.

En ja het lijkt helemaal geen bom die 115pk maar neem bvb. deze wagen http://link.marktplaats.nl/640459836 in verhouding veel meer kg tegenover pk’s vergeleken met die C5 en toch is die Lancia geen slak.

Het hangt ook van de koper af, wat wil hij en hoe is zijn rechtervoet.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2013 03:33 PM
  [ # 44 ]

Alles is relatief, ik heb een 1.6 16v in mijn Xsara, 5 pk minder dan de 1.8, maar ik ben dan ook ruim 200 Kg lichter.
Persoonlijk vind ik de Xsara zeker niet snel, maar meer voldoende voor het dagelijks verkeer, ik zou niet graag met minder doen.

Profiel  
 
Michiel1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008

- Xantia 2.0 16v Break
Gepost: 25 februari 2013 06:31 PM
  [ # 45 ]

Willeam,

Mag ik je nogmaals subtiel attenderen op mijn C5? Smile

Son como niños, pero sin como

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook