Garage kan niets afstellen. Het is electronisch geregelde injectie net als benzine-injectie.
Alles wordt geregeld met een voorgeleerde computer.
Een computer-geregeld brandstofsysteem kan wel te rijk staan doordat een sensor de foute info
naar de computer stuurt. Bijv. een defecte motortemparatuursensor die blijft doorgeven dat de motor
koud is terwijl je al 2 uur rondtuft. De computer zal dan een brandstofverrijking toepassen als zijnde
de vroegere choke.
Zuiniger programeren van de computer kan alleen met chiptuning! bijv.
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/citroen/berlingo/ en zo zijn er nog tientallen.
En de prestaties worden beter!
Hallo,
Ik let redelijk op mijn verbruik en haal op dit moment volgens de boordcomputer 4,8 maar uitgerekend kom ik op 5,2.
Ik rij met 1,6 90pk.
grtn
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zelf bijna zestigduizend kilometer in een verlenge Berlingo in besteluitvoering gereden, met 90pk 1.6 HDi vijfbak. Gemiddeld verbruik 6 liter op 100km. Altijd goed door gereden (110-140 snelweg) maar wel lange afstanden, geen korte stukjes. Vaak genoeg 800 op een tank.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kijk hier eens http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203422
garage zou iets bijgeregeld hebben , of zou dit dan dus bedrog zijn .
Oh zo weinig verbruiken lekker , en wat is jullie rijgedrag ? Vlot optrekken en dan schakelen bij 3200tr?
800km op teller woww , ik ben blij als er een 700 komt , dit heb ik zelfs nog maar 1maal gehaald anders tussen 580 en 660km. bij gewoon rijden. PFFFF WANT een ZUIPERD
Toen we na Parijs reden verbuik 7.9l/100km.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zelden boven de 2500 toeren geweest, tenzij op de snelweg natuurlijk. Tussen de 1700 en 2500 toeren rijdt ‘ie echt het best.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb ook n XTR HDI92 van bj 2009. Over het verbruik heb ik geen klagen. Hij is inmiddels gechipt naar 112pk en 279Nm
Het verbruik voor en na het chippen is gelijk gebleven. Telkens tussen de 6 en 6, 5liter.
Enkele tips van hoe ik t doe:
Warm rijden hierbij rustig gasgeven en schakelen bij 2000tr
Als ie warm is plankgas optrekken tot 2500tr (tussen 2000 en 2250 zal t nog iets lager zijn)
Verder je aan de snelheden houden die je er mag rijden.
Vooral boven de 120km/u gaat t verbruik spectaculair omhoogschieten.
Tijd terug n ritje gedaan van hier int belgisch noord limburg naar antwerpen. Overal aan de snelheid gehouden en toen ik aan kwamhad k n gemiddelde va 5, 4 (boordcomputer)
Bij jou ist probleem dat ie op de korte afsgand niet warm wordt. Daarbij komen nog de vervelende verkeerslichten die je telkens doen afremmen en terug optrekken. Dat helpt echt niet voor n laag verbruik.
Nog iets: ik rij sneller met de Berlingo dan mn vrouw maar toch is mn verbruik lager dan bij haar.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Volgens mij komt het hoge verbruik echt door de korte stukjes. Ik heb een C5 2.0 hdif,en als je wegrijdt met koude motor zie je een zorgwekkend verbruik op de boordcomputer. Hoe verder je van huis bent, hoe verder het verbruik daalt. Met koude motor rijden is per definitie onzuinig, en veel optrekken eveneens. Ik merk dat 1 op 18 haalbaar is, maar met korte stukjes behoort 1 op 13 (helaas) ook tot de mogelijkheden.
zoveel korte afstanden doen we niet , de vrouw een rit van 30km (woon , werk) .
Maar ik hoop dat ik het gevonden heb .
Gister wou ik de zomervelgen eronder leggen en merkten ik dat men rechter voorwiel moeilijk kon rond draaien.
Remschijf ook lichtjes blauw gekleurd , dus de rem blijft hangen , maar vanaf wanneer weet ik niet .
Auto na garage gedaan (wilden me precies niet geloven) , morgen gaan ze me bellen .
Ik hoop dat het dat is , anders toch hard aan het twijfelen voor te verkopen .
Zeer praktische auto , maar kwaliteit twijfel ik aan .
Momenteel groot verbruik , lampje van nummerplaatverlichting stuk (kapje tijdens vries eraf) ,
armsteun bestuurder stuk valt naar onder en dan eraf , ... ppffff
grtz