Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Bedankt voor jullie meedenken. Aan een haarscheur in de carburateur zat ik ook te denken. Als eerste heb ik het koperen ringetje van de aftapplug/sproeier-opening vervangen voor een nieuwe. En wat denk je? Het lijkt dicht te blijven. Zoiets simpels? Ik moet het eerst nog zien tijdens gebruik natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vind je het niet link om een auto te gebruiken waarvan de carburateur mogelijk lekt?
In ieder geval is het natuurlijk wel positief dat het ringetje de boosdoener lijkt…...
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Het ringetje was de boosdoener. Nu is ‘ie fijn dicht. Het slecht koud starten blijft, evenals de koude plof. Verder zie ik dat de bak rond de difstukken lekt (of overmatig zweet) bij de nieuwe pakkingen. Ik heb de motorbeschermingsplaat er even onderuit gelaten. Wel handig, zo’n demonteerbaar exemplaar. Ook loopt ‘iet te hard stationair, terwijl de stelschroef op de gasklep niet verder terug kan. Wellicht de CO-schroef nog eens afstellen. Ze blijf aandacht vragen, die deusjevo…
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
probeer eens en andere bobine, die dingen zijn aan slijtage onderhevig en kunnen bijv slecht tegen contact aan laten staan.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive