Hallo mede Citrofielen!
Het heeft dan toch zover moeten komen dat ik m’n oude trouwe xsara 14 break vaarwel moest zeggen.
De waslijst met gebreken werd zo lang dat het niet verstandig was om er nog langer mee door te rijden.
Dit is m’n nieuwe, een 1600 break van mei 2001.
Ik rij er nu een week in en hij rijdt geweldig!
Er zijn natuurlijk wel wat dingetjes die moeten gebeuren.
De motorkap heeft lakschade bovenop, dus uitkijken naar een vervanger.
De verlichting van de verwarming draaiknoppen e.d. en asbak zijn kapot, misschien zekering…
Het valt me op dat ie achter wat lager hangt dan m’n vorige xsara?
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Reacties zijn welkom
gr, PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Rond Kerst ook een wisseling van de wacht van een 2000 Ph1 1.6 naar en 2003 Ph2 1.6 16v gedaan.
Volgens mij is dat deels optisch bedrog, deels wellicht een iets andere afstelling van de achterashoogte.
Zolang het niet kraakt of aanloopt is er niets aan de hand, denk ik dan maar.
Dat was overigens voor mij de aanleiding voor de wissel.
ik ben wel benieuwd hoe jij het verschil in rijden ervaart.
De mijne heeft moeite met de koude start, moet altijd gas bijgeven.
En het klinkt niet altijd lekker, veel getik wat pas na een paar km in de huidige kou weg is.
Ook een regelmatig terugkerende ‘uitlaatgasstoring’.
Nog wat duizend km en dan een goed onderhoud doen.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hydraulische klepstoters?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
JKER schreef:
Volgens mij is dat deels optisch bedrog, deels wellicht een iets andere afstelling van de achterashoogte.
Zolang het niet kraakt of aanloopt is er niets aan de hand, denk ik dan maar.
Okay…Ik vind het wel mooier staan en hij rijd prima, als een blok op de weg, in vergelijking met m’n vorige.
Ik denk dat die ook hulpveren eronder had…..die sprong achter toch wat meer….
Verder gaat het na 2 weken en zo’n 1000 km rijden nog steeds goed!
Hij start prima, zelfs met dit koude weer (staat wel onder carport) en alles werkt nog
Ik vind wel dat de ramen erg langzaam open/dicht gaan, maar ja…
Ook moet ik nog die lampjes vervangen van de verwarmings draaiknoppen… en de asbak.
Wie weet welk type lampje daar in gaat?
Glassokkellampen 12 V 2,0 W 166 mA Fitting=T 5 W 2 x 4.6d???
Gr, PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Ben bezig geweest om ff de verlichting van de asbak te vervangen…..
Maar deat viel niet mee!!
Ben wel een uur bezig geweest!!
Het houdertje waar het lampje inzit zit nl vast aan de aansteker en kan niet zonder geweld los…
Dus maar ff wat brute kracht en toen lukte het.
Maar toen moest ik het lampje er nog uit halen, wat ook niet kon…
Ook kapot gemaakt en vervangen.
Na veel gepruts is het gelukt en kan ik int donker m’n as weer int bakkie gooien ipv op de grond.
Heb nog een foto gemaakt van de aansteker met lamp en houder. waardeloos ontwerp.
Je kunt zien dat het er niet zonder breken uit kan…
Bij m’n vorige xsara was dit 5 min werk…..
Als dit dus kapot gaat moet je eigenlijk een hele nieuwe aanstekerunit bestellen…... echt niet!!
Op naar het volgende klusje!
gr, PJ
ps; Foto komt eraan, lukte nog niet met uploaden…..
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
gelukt!
Dat blauwe gedeelte met lampie zat vast aan de aansteker
Lekker is dat….
maar alles zit weer in elkaar en het werkt!
Ltrs..
PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.