Hallo allemaal,
Een paar maanden geleden hebben we naast de C5 een Saxo uit 2000 gekocht. Leuk, goed onderhouden.
Maar…. van de week reed ik de oprit op, wilde de sleutel uit het contact halen. Lukte niet!
De motor bleef draaien, alles geprobeerd maar hij bleef steken in het slot.
We hebben de auto op een parkeerplek gereden en af laten slaan door de koppeling op te laten komen en de accu losgekoppeld.
Maar wat nu? Met de beste wil van de wereld wil de sleutel er niet uit.
Vandaag de garage gebeld, ze vertelden dat het me honderden euros gaat kosten als ik het laat doen.
Zijn er nog andere mogelijkheden om het op te lossen dan alles te laten vervangen door de dealer?
Wie weet raad?
Bij mijn moeders saxo(2001)heb ik afgelopen jaar het contactslot vervangen omdat de stuurbekrachtiging
het niet meer deed(een kwaal bij saxo’s). Het contactslot met dezelfde sleutels als de deuren bij een dealer gehaald voor 190,-. Dmv chassisnr krijg je er eentje met dezelfde sleutels.
1,5 uur op me rug onder het dashboard gelegen en klaar. Het is wel zelf te doen met enige technische kennis. Hoe het oude eruit kwam moet het nieuwe er weer in, simpel toch.
Me moeder had t bijna zelf kunnen doen.
Hoi Wim,
Dank voor de snelle reactie. Ik ben op zich best handig. Maar dus wel op de dealer aangewezen?
Is het vervangen puur mechanisch of moet er ook electronisch iets gebeuren? Ik hoopte met een contactslot van de sloop eerst een noodoplossing te kunnen toepassen..
Tja, een sloopslot kan ook natuurlijk, pak wel het goede bouwjaar! of je oude als voorbeeld.
Maar die zijn ook al 2000000 keer omgedraaid! En met slijtagespul van de sloop heb ik geen ervaring.
Een bumper of hoedeplank ed haal ik daar dan weer wel.
Electronisch had ik alleen de min-accupool los en de stekker van het oude slot eruit te halen en weer in de nieuwe doen.
Een sloopslot is af te raden! Dan kan je wellicht na een half jaar weer ondersteboven op je stoel zitten.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Daarnaast zit je ook nog eens met de transponder in de sleutel aangezien je je eigen sleutel niet kunt gebruiken bij een contactslot van een sloper. Ik zou voor nieuw gaan op sleutelcode. De nieuwe sleutel moet je zowiezo inleren. Maar als je oude sleutel uit het oude contactslot te krijgen is, en niet te veel beschadigd is kun je gewoon je oude leutel blijven gebruiken.
De nieuwe sleutel is trouwens wel gewoon in te lezen door iemand met een Lexia. Mits je de transponder code hebt (staat op het grijze kaartje)
Bedankt voor de reacties allemaal.
Morgen gaan we bij de garage proberen een nieuw contactslot te krijgen.
Opgelost….. en nog redelijk binnen budget.
De garage waar ik kwam had net een zelfde Saxo in de sloop.
De hele handel (contactslot/computer etc.) overgezet en hij loopt weer als een zonnetje.
Nogmaals dank voor de reacties!