EW schreef:kreazyV8wuppo schreef:
euh de onderbouwing van Den Haag omtrent dit systeem is: waarom een 2e instantie inrichten .
kosten plus NUL eficiency.immers elke auto (behoord) een grote beurd te krijgen.
en na die beurd hoord de auto APK oke te zijn….greets wupke
Klopt, maar wat doe je dan met zelfkazers zoals jijzelf?
die moeten toch ook gewoon de ruimte hebben.
Ik blijf er bij: Het is een klote-compromis.
zelfkazers?
wat benne dat?
en je blijft erbij dat het een klote compromis is.
wat is dan een wel naar je zin compromis?
de APK voor 100 euro per jaar? en een vette uitbreiding bij het RDW?
+ het feit dat er nu vaak dingen net door de APK heen worden gehaald welke net wel of niet vervangen moesten worden? dus meer kosten ...
jou compromis houd in , de verbruiker betaald, en dat houd in dat de APK per jaar jou botweg 300 euro extra gaat kosten , tegen het huidige klote compromis..
mvgr wupke
weet je wt ik heel raar vind toen mijn cx werd ingevoerd werd er een aantekening op het formulier gemaakt dat er iets zat aan te komen nu ruim 2 jaar verder en 2 apk s verder en niemnad die het belangerijke punt heb gezien
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zullen we even een topic aanmaken over de alternatieven, de toekomstplannen en het bestaanrecht van de APK in zijn huidige vorm?
patje74 schreef:Zullen we even een topic aanmaken over de alternatieven, de toekomstplannen en het bestaanrecht van de APK in zijn huidige vorm?
een alternative APK draad lijkt me welkom, mischien wel 3 hahaha..
greets wupke:die nogal wat valkuilen ziet…
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
@ Patje.
wat ik al schreef, ik suggereer dat niet!! Het zijn niet mijn ideen, ik vroeg me alleen af hoe het bij jullie overkomt, als de een 50 euro vraagt en de ander een stuk minder terwijl het resultaat hetzelfde moet zijn.
Het is zeker niet mijn bedoeling bedrijven zwart te maken.
En dan nog een eerlijk antwoord; de APK zou ik ook niet willen missen..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
tja, de apk zal altijd wel een gedoe blijven, maar ze haalt wel de wrakken en gevaren deels van de weg. dus het moet maar
ik ga altijd naar degene die ook de andere dingen aan mijn auto’s doet die ik niet zelf kan of wil. hij is bekend met bx-en, en ik heb niet het gevoel dat hij me een poot uitdraait. het is vaker voorgekomen dat ik met iets kwam en hij na controle zei dat er niets ernstigs was en ik gewoon doorkan. gratis. dus vind ik het ook belangrijk dat ik bij hem langs ga als hij wèl wat kan verdienen. dat heeft ie zogezegd verdiend.
een apk voor 9,95 klinkt als een lokkertje, maar ik ben er niet gevoelig voor omdat ik al jaren bij iemand kom die me altijd probeert te helpen, ook al snapt hij niet dat ik in die ouwe hokken rond blijf rijden.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:@ Patje.
wat ik al schreef, ik suggereer dat niet!! Het zijn niet mijn ideen, ik vroeg me alleen af hoe het bij jullie overkomt, als de een 50 euro vraagt en de ander een stuk minder terwijl het resultaat hetzelfde moet zijn.
Het is zeker niet mijn bedoeling bedrijven zwart te maken.
En dan nog een eerlijk antwoord; de APK zou ik ook niet willen missen..
Correctie; De formulatie van de vraag in combinatie met de andere mededelingen omtrend de mogelijkheden wekken een suggesstie op.
hel1 schreef:tja, de apk zal altijd wel een gedoe blijven, maar ze haalt wel de wrakken en gevaren deels van de weg. dus het moet maar
ik ga altijd naar degene die ook de andere dingen aan mijn auto’s doet die ik niet zelf kan of wil. hij is bekend met bx-en, en ik heb niet het gevoel dat hij me een poot uitdraait. het is vaker voorgekomen dat ik met iets kwam en hij na controle zei dat er niets ernstigs was en ik gewoon doorkan. gratis. dus vind ik het ook belangrijk dat ik bij hem langs ga als hij wèl wat kan verdienen. dat heeft ie zogezegd verdiend.
een apk voor 9,95 klinkt als een lokkertje, maar ik ben er niet gevoelig voor omdat ik al jaren bij iemand kom die me altijd probeert te helpen, ook al snapt hij niet dat ik in die ouwe hokken rond blijf rijden.
doe ik ook altijd het zijn vaak lokkertje maar achteraf kan je wel eens bedrogen uitkomen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kreazyV8wuppo schreef:patje74 schreef:Zullen we even een topic aanmaken over de alternatieven, de toekomstplannen en het bestaanrecht van de APK in zijn huidige vorm?
een alternative APK draad lijkt me welkom, mischien wel 3 hahaha..
greets wupke:die nogal wat valkuilen ziet…
OK, dan kunnen we daar hier over verder gaan! Klik
oldenhage schreef:
En dan nog een eerlijk antwoord; de APK zou ik ook niet willen missen..
Ik ook niet.
Het is idd een compromis. Maar desondanks kun je een APK krijgen in elke stad bij div. onafhankelijke stations tegen een redelijke prijs.
De niet zelfsleutelaars laten het gewoon bij hun garage doen. ER is een controle systeem met steekproeven dat best streng is. Desondanks constateren wij dat het nog niet ideaal is. Toch een hoop discussie vaak.
@Wuppo: ik vind je suggestie dat de klant geen weet heeft van APK normen en interpretaties en dus maar op de garage af moet gaan nogal beledigend. Zal voor een hoop klanten opgaan, maar zeker niet voor alle. Zeker op dit forum zitten relatief veel mensen die meer weten dan de gemiddelde automobilist.
Ik ben als ik in het verkeer toch wel blij dat auto’s om mij heen in elk geval 1 x per jaar op bepaalde (minimale) eisen gecheckt worden op het gebied van veiligheid. Sommige (nja VEEL) automobilisten hebben die trap onder hun r$edt gewoon nodig, want anders zien hun auto’s nooit een garage. Dat de APK niet ideaal is dan je misschien nog wel meer gecheckt zou willen hebben, OK. Maar ik zou zeggen: verzin een beter systeem? Ik denk dat het je vies tegen zal vallen.
Ik ben er ook van overtuigd dat als je de termijn van APK opschroeft naar 2 jaar, de auto’s die het het hardst nodig hebben (die “barrels” die voor een appel en een ei worden onderhouden) dan idd maar eens in de 2 jaar een garage zullen zien.
Kortom: ik ben redelijk tevreden met het systeem, al kan het best wel wat fijnslijperij gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik ben er ook van overtuigd dat als je de termijn van APK opschroeft naar 2 jaar, de auto’s die het het hardst nodig hebben (die “barrels” die voor een appel en een ei worden onderhouden) dan idd maar eens in de 2 jaar een garage zullen zien.
de auto’s van 30 jaar en ouder gaan in deze frequentie gekeurd worden en auto’s van voor 1960 hoeven helemaal niet meer gekeurd te worden.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:en auto’s van voor 1960 hoeven helemaal niet meer gekeurd te worden.
dit is nu zo in België voor alles ouder dan 25 jaar, 1 keer keuring bij aanvraag o-plaat (oldtimer) en dan nooit meer, je hebt dan wel beperkingen zoals verbod om ‘s nachts te rijden
maar hier wil men vanaf en men wil die terug vaker op de TC zien
een één Europa of hoe noemt het nou weer?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:oldenhage schreef:en auto’s van voor 1960 hoeven helemaal niet meer gekeurd te worden.
dit is nu zo in België voor alles ouder dan 25 jaar, 1 keer keuring bij aanvraag o-plaat (oldtimer) en dan nooit meer, je hebt dan wel beperkingen zoals verbod om ‘s nachts te rijden
maar hier wil men vanaf en men wil die terug vaker op de TC zieneen één Europa of hoe noemt het nou weer?
wat een kolder dat je dan niet meer ‘s-nachts mag rijden. Ik hoop niet dat de Nederlandse overheid dit ooit onder ogen krijgt. (het zal toch niet zijn omdat ze de lichten niet gekeurd hebben )
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
stoterstangen90 schreef:wat een kolder dat je dan niet meer ‘s-nachts mag rijden. Ik hoop niet dat de Nederlandse overheid dit ooit onder ogen krijgt. (het zal toch niet zijn omdat ze de lichten niet gekeurd hebben )
In BE is het een vrije keus om met o-platen te rijden. Dus je kiest zelf voor de beperkingen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik betaal altijd de volle pond maar ga met mijn auto’s en die van vrienden en naar een vast adres, een onafhankelijk keurstation die niet repareert. NEVER naar een garagebedrijf. Die zien me zowiezo alleen maar als ik speciaal gereedschap nodig heb, dan huur of leen ik het en breng het netjes terug.
Een keuring van 9,95? Geen zin in als mensen gaan zeiken om onzinnige dingen. Zo was er ooit een keurmeester die mijn moeder’s Ford afkeurde omdat het slot van de bestuurderszijde met een schroevendraaier was gesloopt. “Dan kunnen de hulpdiensten er niet bij”. Alsof die de sleutel van een auto bij zich hebben. De rest werkte namelijk WEL goed.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY