Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daarbij vond ik de toon van NU.nl met betrekking tot het rapport dat George net postte ook wat eh, negatief. Waar is dat misgegaan? Sinds wanneer is het hebben van een oldtimertje maatschappelijk niet meer aanvaardbaar?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Op meerdere vlakken merk ik al dat er solidariteit verdwijnt in de maatschappij: ziektekosten, basisbeurs, etc.
Daarbij is er in de media ook steeds meer druk om nieuws snel wereldkundig te maken, vaak ten koste van zorgvuldigheid.
In dit geval treft het ook ons. Ik hoop dat media en politiek open staan voor het Fehac rapport en dat de politiek niet alleen maar een rapportje liet maken om een simpele begrotings….., uhhh, milieumaatregel goed te praten.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Wegens de zelfvervuiling van onze “moderne” diesel ben ik vandaag weer eens gaan studeren.
Al lezend kom ik toch redelijk tot de conclusie dat we met een milieu leugen te maken hebben in de automotive industrie.
Momenteel worden we belast voor zaken die FEITELIJK anders zijn dan deze aan ons worden voor gehouden.
Een grote uitspraak!
De basis van deze stelling heb ik gevonden door me wat in te lezen in de diesel technologie.
Als de regering zich in zou zetten voor het milieu zouden NIEUWE common rail diesels met een Turbo EXTRA moeten worden belast wegens fijnstof. In tegen stelling van de in opspraak gekomen oude stinkende diesel. Dit roet komt niet verder dan een paar meter achter de uitlaat.
Daarbij hebben we natuurlijk de belachelijke belasting op het verbranden van LPG.
Als de staat der Nederlanden nu echt zo begaan is met het milieu zou de belasting op lpg gestookte voertuigen juist lager moeten zijn als dat van 1 op het sterk vervuilende moderne diesel.
Momenteel zit de regering in een impasse. de fabrikant wil zijn producten afzetten , dit brengt belastingen op… hoe beter de nieuwverkoop verloopt des te meer belasting er wordt gegenereerd.
Dit staat weer haaks op de belasting op het millieu!
Auto’s zijn tegenwoordig vaak module bouw met een niet demonteerbare unit’s als onderdelen. unit stuk= nieuwe kopen. Daar waar je eerder een onderdeel kon herstellen.
De recycling van moderne voertuigen is ook steeds lastiger aan het worden door versmeltingen en combinatie’s van materialen in als eenheid geleverde onderdelen.
Nu is bovenstaand natuurlijk slecht MIJN kijk op deze zaken, en hoop er eens wat meer gedachten over te horen.
Nederland roept transparant in beleidsvoering te zijn terwijl het telkens zand in de ogen van de belasting betaler strooit…. Betalen is niet erg… als je maar weet waarvoor, toch?...
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Tot mijn grote verbazing blijken onze zuiderburen zelfs verstandiger te zijn…
Zie HIER een stukje tekst van de V.A.B. betreft moderne diesels…
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zo’n tekst zie ik de nederlandse ANWB nog niet zo snel publiceren ...
alsjemenou76 schreef:Erg schoon lijkt een 1900 niet?!?.... en toch verbrand deze maar 5 liter op de 100 km. en doordat deze niet met een roethakselaar (Turbo) is uitgerust, zal er weinig fijnstof te meten zijn. Het is met deze logica dus nog maar te betwijfelen wat er nu niet echt schoon aan is.
Precies 19 TRD super fijne wagen die ook nog eens heel zuinig kan lopen, absoluut !
C’est une voiture du ministre !
Voor diegen die 1 maart naar Den Haag wilde gaan…..
Good Vibrations stopt!
Na de laatste gespreken met diverse instanties hebben wij besloten om te stoppen met de organisatie van de actiedag op 1 maart. Dit omdat de actie zoals wij dit oorspronkelijk bedacht hadden niet uit te voeren is. Wij wilden in een rijdend protest het publiek en de politiek op een sympathieke wijze laten zien wat we in Nederland gaan missen in het straatbeeld als wij onze mooie auto’s/motoren/trucks weg moeten doen door deze op verkeerde cijfers beruste bezuinigingsmaatregel.
De eerste grote blokkade waar we op stuitten was het afbreken van de
belangrijkste brug die als de toegang tot het Haagse (politieke) centrum fungeert. We hebben gekeken naar alternatieve routes, maar die bleken geen reële optie. De gemeente en de politie Den Haag hebben aangegeven simpelweg geen toestemming te kunnen geven voor onze rijdende manifestatie. Door alle opbrekingen en omleidingen wordt het risico op een verkeersinfarct te groot, waardoor er voor reddingsdiensten (en het gewone verkeer) geen doorkomen meer aan is.
Daarna zijn we bezig geweest om een stilstaand protest op verschillende locaties te organiseren, maar om een dusdanig aantal auto’s te plaatsen is in en om Den Haag geen gemakkelijke zaak. Onze laatste optie was het Malieveld, maar dit blijkt door werkzaamheden grotendeels opgebroken. Onze eerdere optie om het parkeerterrein van ADO Den Haag te gebruiken viel niet in goede aarde en onlangs zijn we zelfs naar het vliegveld Valkenburg gaan kijken omdat daar wel ruimte is, maar dit bleek tot half Maart afgehuurd te zijn voor proeven met nieuwe vrachtwagens. Los hiervan spelen de kosten een grote rol. Deze terreinen zijn niet gratis. Dit zou betekenen dat de deelnemers aan het protest een verplichtte bijdrage moeten leveren. Ook dit viel eerder al niet goed bij de deelnemers.
Gezien de korte tijd die ons nog rest en de sfeer op de Facebook pagina, waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement, hebben wij besloten om ons als organisatoren van het evenement terug te trekken en de manifestatie Good Vibrations af te gelasten. Van een rijdend protest naar een soort van meeting is iets waar we niet achter staan en is ook nooit de bedoeling geweest.
We verzoeken jullie dan ook niet op 1 maart naar Den Haag te komen. Wij kunnen de verantwoording niet nemen om te garanderen dat de manifestatie vlekkeloos verloopt en worden wel aansprakelijk gehouden voor de eventuele gevolgen, zoals extra politie-inzet, e.d. (dit kan in de tonnen lopen) en wij zijn niet in de positie om deze verantwoording te nemen. De politie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij onze pagina al enige tijd monitoren en precies weten wat er gebeurt. Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien. Je zou je vervolgens dan ook af kunnen vragen of dit middel het doel wel heiligt. Met een andere dan een publieksvriendelijke actie wordt mogelijk een tegengesteld effect bereikt en kan de politieke barometer zelfs de verkeerde kant uitslaan. We denken daarom dat het massaal hinderen van het verkeer niet echt een optie is.
We hebben echt alles uit de kast getrokken om het voorgestelde evenement door te laten gaan, maar we moeten helaas concluderen dat we, ondanks alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, niet in onze opzet zijn geslaagd, onze excuses daarvoor.
Wat we als Good Vibrations wel voor willen stellen is stellen is dat degenen die door het nieuwe besluit getroffen gaan worden, op het moment dat dit bekend wordt, met onmiddellijke ingang hun auto’s schorsen gedurende de regeerperiode van deze regering. Hierdoor worden de begrote inkomsten geminimaliseerd en ontstaat er mogelijk weer een onderhandelingsruimte om terug te keren naar de huidige situatie.
Jullie hebben ons jullie vertrouwen gegeven en het spijt ons dat we het niet voor elkaar hebben gekregen ons mooie evenement te realiseren. Net als voor velen van jullie is dit voor ons een enorme teleurstelling.
Maria, Andre, Richard en Gert-Jan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Bericht van badvibrations
Zoals jullie weten waren we bezig met een locatie !!!
En we hebben een locatie !!!! en absoluut niet de minste ook !!! het is namelijk de americahal in apeldoorn !!!
Deze locatie,de americahal in apeldoorn geeft ons alle steun die we nodig hebben om er een groot protest/media spektakel van te maken !!!! de americahal heeft voor ons 3500 parkeerplaatsen!!!!! En steunt onze actie belangenloos !!!
Alleen de datum word naar voren gehaald !!!!!! het was alles of niets !!
DAAROM VERSCHUIVEN WE HET NAAR ZATERDAG 16 MAART !!!!!!!!!!
en kunnen we gebruik maken van de americahal !!!
Dus zaterdag 16 maart demonstratie mrb !!
Het was voor ons ook wikken en wegen,maar zo een mooie locatie midden in apeldoorn. met prachtige uitvalswegen en geen tijd meer te verliezen was de knoop snel doorgehakt !! want we moeten onze stem nog laten horen voor pasen !!!!!!
Aankomende week zijn er nog enkele vergaderingen met de directie van americahal .i.v.m. horeca en div. zodat we nog een mooi programma kunnen presenteren voor deze dag.
Wij hopen dat u er bij bent !!!! het is ook in u eigenbelang !
Meer nieuws volgt deze week !!! maar zet de datum vast !!!!!!
Nee tegen mrb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZATERDAG 16 MAART HET GROTE PROTEST TEGEN WEGENBELASTING OP DE OLDTIMER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
deel dit bericht zoveel mogenlijk,en laat de opkomst groot wezen !!!
beschikking vanaf 11:00 tot 16:00
Het adres is Laan van Erica 50 te Apeldoorn.
Gr Morpheus
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zozo, waren de uitroeptekens in de aanbieding vandaag?
P.s. En hoezo ineens “BAD Vibrations???”
Grapje, of gaan we er nu ineens een grimmige, negatieve draai aan geven?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Laat om te beginnen duidelijk zijn dat de beheerders van de facebook groep “Good Vibrations” NIETS te maken hebben met de meeting van de afsplitsing die zich “Bad Vibrations” noemt. Daarnaast is de manier waarop Morpheus71 de boel hier komt aankondigen mijns inzien niet de beste. Veel uitroeptekens en hoofdletters maken heus niet dat er meer mensen komen namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om eerlijk te zijn is het gewoon 1 op 1 gekopieerd van de website waar naar vermeld wordt:
http://www.oldtimerautosite.nl/16_maart_actie_tegen_wegenbelast.htm
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat is de site van morpheus…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jammer dat de reacties hier niet gaan over de positieve inzet van de organisatie tegen wegenbelasting oldtimers.
Het bericht komt ook niet bij mij vandaan maar vindt het wel belangrijk dat iedereen hiervan op de hoogte is.
Gr Morpheus
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik vind het niet zo positief als iets ‘Bad Vibrations’ wordt gedoopt.
De toon van het bericht vind ik vrij negatief en niet echt verfijnd.
Dat jullie goede bedoelingen hebben geloof ik best wel, maar dit is hoe het op mij/ons overkomt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sluit me daar bij aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste