Totaal aantal Berichten: 555
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Fraaie wagen; mooi kleurtje; leuk verhaal! Best spannend hè, je eerste auto kopen! Ik kocht mijn eerste in november vorig jaar en dat virus…da’s best hardnekkig.
Volgens mij moet je trouwens een gebruikt koffiefilter (met koffiedik) in je auto leggen om de geur weg te halen . Tenminste, ik ken het alleen voor de koelkast.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Het BX-virus, praat me er niet van!
Ik ben ook al hard opweg naar een 3e BX
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
CitroMarty schreef:Gefeliciteerd met je BX, wat een mooi verhaal er gelijk bij ook!
Misschien maar eens een minimeeting in het noorden van het land??
Assen is voor mij maar een kwartiertje rijden
Dat is een leuk idee.!! Ik ben er voor te porren. En je 3e BX al? Gaaf zeg, ik zie dat je nu voornamelijk in GTI’s aan het rijden bent.
@PieterSanders
Bedankt voor je leuke reactie. En de geur in de BX is al een stuk aangenamer. Zou best kunnen als je de koffie bedruipt met water dat dit dan beter is, maar tot nu toe ben ik tevreden.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gefeliciteerd Rex!
Heel veel plezier met je BX. Als je er goed voor zorgt zal ze gewoon trouw dienst blijven doen, en uiteindelijk zal zelfs je vriendin er wel aan wennen
Veel veilige kilometers gewenst!
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Leuk verhaal! Gefeliciteerd met je BX! Leuk hoor, een BX als eerste auto. Mijn eerste auto was een AX, maar na een half jaar had ik al een BX staan.
Kom je wellicht nog wel is tegen. Ik woon in de buurt van Groningen (Winsum) maar werk en leef praktisch in de stad.
Gelijk gele koplampen er in! Heb event. nog wel een setje voor je liggen als je ze niet kunt krijgen bij de automaterialenhandel.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Ik zie het al, Bas doet ook mee met de NoordNederlandMiniMeet!
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Mooi hoor Mijn eerste auto was ook een BX een 1.6TGI. Mijn vriendin vond de BX ook erg mooi, vooral het lekkere veren zorgde ervoor dat er bij ons alleen nog maar auto’s met veerbollen mogen worden gekocht. Helaas woon ik nu nogal ver van mijn werk, dus heb ik nu een Xantia diesel. Mijn vriendin is nu zo “besmet” dat ze verlekkerd kijkt naar een XM break, dus wie weet wat er bij jou nog in de (verre) toekomst gebeurt
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ziet er heel mooi uit op de foto’s! En inderdaad erg leuk geschreven.
Verhaal van de koppeling dat het hoge aangrijpen door lange stilstand komt en vanze;f minder wordt lijkt me onzin, maar het zal nog wel te stellen zijn, en dat is niet moeilijk om te doen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Leuk joh, gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gefeliciteerd, leuk verhaal.
Auto ziet er op de foto’s ook nog netje’s uit
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
En om ook nog even op je koppelingsverhaal in te haken. Ook ik geloof niet in het verhaal dat het vanzelf beter wordt. Hij is inderdaad te stellen maar houd er rekening mee dat de koppeling bij BX 1.4 (TU) altijd gesteld moet worden op 13cm. Da’s vrij hoog.
Als je ooit is met een BX 1.6 of 1.9 hebt gereden, dan merk je inderdaad verschil want die grijpt vrijwel direct aan. Vermoedelijk klopt het dus gewoon.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Punaxio schreef:Gelijk gele koplampen er in! Heb event. nog wel een setje voor je liggen als je ze niet kunt krijgen bij de automaterialenhandel.
Bedankt voor je leuke reactie Punaxio. En betreft de verlichting, de linker voorlamp geeft veel minder licht, dus dat wordt vervangen. Ik neem dan gelijk beiden koplampen mee, scheelt weer voor later.
Ik ga maandag even bij de Brezan hier in Assen kijken en anders stuur ik je wel een PM over die lampies.
Bedankt voor het aanbod.!
CitroMarty schreef:Ik zie het al, Bas doet ook mee met de NoordNederlandMiniMeet!
Nou dat zo helemaal super zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
BX16TGI schreef:Mooi hoor Mijn eerste auto was ook een BX een 1.6TGI. Mijn vriendin vond de BX ook erg mooi, vooral het lekkere veren zorgde ervoor dat er bij ons alleen nog maar auto’s met veerbollen mogen worden gekocht. Helaas woon ik nu nogal ver van mijn werk, dus heb ik nu een Xantia diesel. Mijn vriendin is nu zo “besmet” dat ze verlekkerd kijkt naar een XM break, dus wie weet wat er bij jou nog in de (verre) toekomst gebeurt
Ongelooflijk betreft je vriendin. Het “kan” dus wel.
Nou op dit moment vind mijn vriendin de BX oké, dus ik ben helemaal blij.
Timo1990 schreef:Ziet er heel mooi uit op de foto’s! En inderdaad erg leuk geschreven.
Verhaal van de koppeling dat het hoge aangrijpen door lange stilstand komt en vanze;f minder wordt lijkt me onzin, maar het zal nog wel te stellen zijn, en dat is niet moeilijk om te doen!
Punaxio schreef:En om ook nog even op je koppelingsverhaal in te haken. Ook ik geloof niet in het verhaal dat het vanzelf beter wordt. Hij is inderdaad te stellen maar houd er rekening mee dat de koppeling bij BX 1.4 (TU) altijd gesteld moet worden op 13cm. Da’s vrij hoog.
Als je ooit is met een BX 1.6 of 1.9 hebt gereden, dan merk je inderdaad verschil want die grijpt vrijwel direct aan. Vermoedelijk klopt het dus gewoon.
Timo1990 en Punaxio bedankt voor jullie feedback.
Ik merkte het alleen toen ik voor het eerst in de auto ging zitten. Nu merk ik het al niet eens.
Gisteren nog een stukje gereden met mijn broers, en die begonnen erook weer over. Was het al min of meer vergeten. Ach, bij een kleine of grote beurt zou ik het eens in de groep gooien.
Voor nu lekker doorrijden.
Gisteren waren we opweg naar Vollenhove, om op visite te gaan. Onderweg seinde er een aantal auto’s. Dus ik stoppen, en zag dat mijn linkervoorlamp het niet deed.
Dus doorgereden naar de familie en hier het lampje vervangen. Klein klusje, alleen toen wij na het eten weer richting huis zouden gaan, merkte ik op dat de autolichten het prima deden, maar het licht van mijn dashboard niet. Zodoende kon ik dus niet aflezen hoe hard ik reed. Ook het aflezen van de verwarming ging niet, omdat hier het licht ook was uitgevallen. De knoppen van de achterruitwisser enz deden het wel.
Weet iemand hoe dit kan? Misschien een zekering kapot gegaan na het vervangen van de lamp?
Vóór het vervangen deed van het lampje deed de dashboad verlichting het wel.
Advies? Suggesties? Let wel, ik ben een beginneling.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je zegt zelf al misschien een kapotte zekering, maar heb je de zekeringen al gecontroleerd dan? Of even aan de dimmer draaien onder je stuur?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”