Onze zx diesel heeft weer apk. Wat achterstallig onderhoud, wat voorkomen had kunnen worden. Draagarmrubber moest vervangen worden, remkrachtverdeler op nieuw afgesteld. Achter had ie nl de remkracht van voor… was dus net anders om. Had voor 20000 kilometer geleden net andere remblokken, dus hihihihihi die zijn nog nieuw nu.
Maar goed we kunnen weer een jaar. kilometers maken. op naar de 460000 kilometer. veilige kilometers.
groetjes watje.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Goed bezig, met zo’n mooie kilometerstand!
Life’s too short to drive without comfort!!!
De diesels zijn onverwoestbaar, net als de Peugeot 205 diesels, die doen nog wel het dubbele van dat, met 2 vingers in de neus! Als ik niet zo’n hekel aan diesels had, had ik ook een ZX diesel gekocht
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Deze niet hoor. Deze is door de vorige eigenaar, uit de weilanden gered, en inmiddels al wat onderdelen van de peug. 306 diesel. En net weer een ritje van 760 kilometer.
Maar we gaan door.. De planning is 600000. en moet lukken.
watje.
michael.
Dan kan ik nog wel wat rijden
Kilometerstand vandaag 6 640km.
Ik leer rijden met mijn zx gekocht van een oud vrouwtje die hem nooit gebruikte.
Maar wel ieder jaar onderhoud liet doen Perfecte staat dus.
Jammer dat hij altijd buiten heeft gestaan waardoor de verf afbladerd.
Nu ja rijden doet ie. Dus ben er heel blij mee.
Wat een goddelijke kilometerstand….. 444000 nu. Hobbymatig er werk woning verkeer. Echt ze blijven rijden. Het is een beetje een ondergewardeerde auto. Komt men nog wel eens van terrug. lekekr van genieten hoor. doe ik ook. Ik knal hem door de zes ton heen. gewoon doorrijden dus.
watje
michael.
Heb hem echt bijna gratis meegekregen.
Oud ijzer zou meer opbrengen.
Ik heb een 1.6i versie en trekt goed op
Ik zou wel even de vloeistoffen in de gaten houden….olie koelvloeistof en remvloeistof. Anders krijg je zo n gevoel van dat omaatje die haar golf wegdoet, maar toch niet zo rustig heeft gereden…. hihihhhi wel gaaf trouwens zo weinig kilometers.
Zelf kon ik ooit eens een ax opkopen met maar 50000 kilometer. Niet gedaan, omdat ik het niet vertrouwde.
Ik zelf controleerd elke zaterdag, de vloeistoffen. ik rijd er nu 30000 kiloeter mee, en een halve liter olie nu bij.
klus met de lampjes is makkelijk zelf te doen hoor. Ik doe het meeste ook zelf…. en als ik er niet meer uitkom stap ik in de werkplaats handboeken. altijd handig. staat alles in wat de garage ook had moeten weten….
watje
michael.