Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gefeliciteerd met je 16V! Veel plezier ermee!
Hier een paar foto’s toen ik deze nog in bezit had:
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Mooi hoor! Van wanneer zijn deze fotos? De lak was toen nog erg goed lijkt het!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Heb hem 4,5 jaar geleden verkocht, dus ze zijn van max. 5 jaar geleden
En ben benieuwd naar foto’s hoe die er nu uit ziet
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Deze lampjes branden dus:
Van link naar rechts: minimum oliedruk, minimumdruk hydraulisch systeem, STOP lampje uiteraard en minimum niveau koelvloeistof. Beetje gekke combi, elektronisch probleem?
Daarna branden kortstondig de volgende twee lampjes:
De linker is motormangement geloof ik en die ander herken ik niet, 2 verticale streepjes met een schuinstreepje ertussen.
Suggesties?? Ik weet dat ik eerst de vloeistoffen moet gaan peilen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen Ik ben benieuwd of iemand deze combi herkent..
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je kan op dit schema zien wat er bij welk probleem zou moeten gaan branden:
http://grootpan.home.xs4all.nl/bxnl/bx_schema_6_1987_3.html
Kortweg:
Lage of geen oliedruk: ‘Stop’, ‘Rode oliedruk lampje’ en ook het lampje van het kvs niveau. En ook zelfs het lampje van de remmen.
Als je kvs niveau zelf te laag is: Lampje van de kvs zelf, en verder alleen het stop lampje.
Wat je dan zou vermoeden is dat je oliedruk te laag is. Snel controleren dus.
Oranje lampjes:
links is inderdaad motor management, rechts zit in ieder geval het lampje voor de ABS, maar die heeft volgens mij een ander logo dan jij omschrijft. Iets duidelijkere foto zou handig zijn .
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als de meter goed uitleest dan is de oliedruk op snelheid zo’n 6 bar. Da’s wel genoeg, hoor. Deze kerstboom gaat ook vaak branden als de grote stekker die naast de radiateur zit erg vies of gecorrodeerd is. Steker eraf, goed schoonpeuteren en een contactspray erin zou kunnen helpen. Dat is trouwens een normaal en terugkerend deel van het onderhoud aan een BX, stekkers schoonmaken
Die stekker veroorzaakt geen motormanagement lampje, dus daarvoor zul je verder moeten zoeken.
Alle massapunten langslopen kan trouwens ook geen kwaad. Misschien is het domweg een massasluiting.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ah, de meter, nog niet opgelet .
Ja mijn gevoel gaat ook naar het laatste, dat word stap 1.
Hoe kan ik nagaan of de oliedruk wegvalt? Los van dewaarscguwingslichtjes dus.
Mocht stap 1 geen soelaas bieden.
Ik ben trouwens helemaal nieuw met die oliedrukmeter, hij zakt bij stationair naar 2bar, is dat normaal?
Verder komt de temp. slechts iets boven de 60 graden als ie helemaal warm is. Dit moet een foute meetwaarde zijn toch? Sensor werk of ook vuile stekker werk?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die 2 bar bij stationair klopt wel. Lage druk alarm zie je dacht ik bij lager dan 1,2 Bar, maar dat weet ik niet zeker.
En als ik het zo lees zou ik eerst alle stekkers goed gaan schoonmaken.
Morgen maar ff met wd40 los gaan :p ook maar ff een soppie eroverheen want ze is nu meer grijs dan zwart, treurig gezicht zo vies.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Alle stekkerverbindingen weer monteren met een dikke dot zuurvrije vaseline erin.
Nooit meer last van vocht en corrosie.
Ik wil morgen even klein beurtje geven. Wat raden jullie aan voor olie? Volsyntheet?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Oliepijl was prima, kleur olie ook, dus stel de oliewissel nog even uit.
Bij de vuldop wel flink wat sludge, zie foto. Moet ik me hier zorgen om maken? Of is dit nog acceptabel. Wat leidingwerk los gemaakt en hele zooitje schoon gemaakt. Ligt nu te drogen.
Verder koelvloeistofreservoir, tot hoe ver moet ie vol zijn? Ik kan nu de bodem zien:
Verder alle zichtbare contacten schoongemaakt en ingevet. Dadelijk als alles er weer op zit proefritje maken en lhm niveau checken.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Foto’s doen het niet.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Nu wel
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)