Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Volgens mij staan er wel merktekens op het vaatje, ergens aan de buitenkant (kan me vergissen). De bodem mag je niet zien. De sensor voor het niveau zit in de onderste helft, en die moet zéker ondergedompeld zijn in de vloeistof. Die zou dus nu ook aan moeten geven dat je niveau te laag is, anders is er iets mis.
Die sensor doet zn werk niet goed dus peilstreepjes kon ik niet vinden. Zal ff koelvloestof gaan halen!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
De hoeveelheid kv die ik moest bijvullen viel mee, wel iets te enthousiast bijgevuld, tot aan het randje :s maar weer wat uithalen denk ik, want helemaal vol lijkt me ook niet goed…
Verder LHM lijkt goed op niveau, echter vermoed ik dat het peil glaasje vast blijft hangen. Het reservoir is bij hoogste stand bijna tot de helft gevuld, zegt dat wat?
verder lijkt het probleem met alle brandende lampjes stuk beter, maar niet verholpen. Waar ze eerst bijna elke keer bij gas los de lampjes gaf is dat nu in een rit van drie kwartier slechts 3x geweest.
Wat is verder jullie advies? Oliedruk lijkt goed, bij stationair schommelt deze wel flink, tussen 0 en 3. Is dat normaal?
Volgende stap? Sensoren checken? Bij welke te beginnen?
Bedankt alvast!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Koelvloeistof eruit halen is niet nodig.
Het teveel wordt er vanzelf uitgegooid.
Daarvoor is de veer in de vuldop.
Zit er nu geen lucht in het systeem?????
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dat wilde ik ook zeggen Dirk
Ontluchten kan zeker geen kwaad als het niveau van de klvst zo laag is geweest.
Over de slurdge hoef je je geen zorgen te maken, dat krijg je van korte afstanden rijden
Life’s too short to drive without comfort!!!
Michielio schreef:Oliepijl was prima, kleur olie ook, dus stel de oliewissel nog even uit.
Bij de vuldop wel flink wat sludge, zie foto. Moet ik me hier zorgen om maken? Of is dit nog acceptabel. Wat leidingwerk los gemaakt en hele zooitje schoon gemaakt. Ligt nu te drogen.
Zat bij jou die spons nog in de vuldop?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zo ja…..haal hem eruit!!!
Dit is al eens eerder besproken, bij mij zit ie er nog in, maar ik maak hem wel af en toe schoon.
Het advies van Citroen was uiteindelijk geloof ik dat je hem er maar beter uit kon laten…
Ja spons zat er nog in, maar heb sterk mn twijfels of ik die er niet is uit ga halen, hoopje elende is het.
Kvs ontluchten, hoe moet dat, zit er een ontluchting boven op de radiator die je los kan draaien?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Net weer even stukje gereden. Nu direct bij starten al deze lichtjes. In bochten en bij flink gas geven gaan ze kort flikkerend weer uit. Vermoed dan toch een vloeistofniveau. Maar die zijn goed, dus sensor defect?
Ik denk de kvsniveausensor, wat denken jullie?
Als ik die kortsluit, dan zou die geen waarschuwingssignaal moeten geven denk ik he?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als je KVS niveau te laag is, hoort alleen STOP en die met die golfjes te branden. ( ! ) die hoort dan helemaal niet te branden, want die is van je LHM..
Als overigens in bochten alle lampjes gaan branden, is dat 9 van de 10 keer een te laag oliepeil (je oliepomp zuigt dan lucht). Maar als jij zegt dat je oliepeil goed is?!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ghe, ik had diezelfde kermis (eer)gisteren, maar dat is nu verleden tijd: ik heb olie bijgevuld want het peil was onmeetbaar laag.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Moter olie bij vullen of een verstopping
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Oliepijl is prima dus. Het is inderdaad de hele kermis. Olidruk blijft goed volgens oliedrukmeter.
Wie heeft er een oplossingsgerichte tip? Anders laat ik hm maar uitlezen, weet het anders ook niet.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gebeurt het bij elke bocht/gasgeven? In dat geval zou ik de stekker van de oliedrukschakelaar halen, en kijken of het dan nog gebeurt. Niet te lang doen, maar misschien heb je het na 2 bochten al wel gezien. Als de kermis dan niet oplicht dan is óf de schakelaar kapot, óf het oliecircuit/-pomp is niet in orde.