3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Michielio’s 16V
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 februari 2013 04:46 PM
  [ # 31 ]

Volgens mij staan er wel merktekens op het vaatje, ergens aan de buitenkant (kan me vergissen). De bodem mag je niet zien. De sensor voor het niveau zit in de onderste helft, en die moet zéker ondergedompeld zijn in de vloeistof. Die zou dus nu ook aan moeten geven dat je niveau te laag is, anders is er iets mis.

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 25 februari 2013 04:49 PM
  [ # 32 ]

Die sensor doet zn werk niet goed dus Wink peilstreepjes kon ik niet vinden. Zal ff koelvloestof gaan halen!

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 25 februari 2013 07:04 PM
  [ # 33 ]

De hoeveelheid kv die ik moest bijvullen viel mee, wel iets te enthousiast bijgevuld, tot aan het randje :s maar weer wat uithalen denk ik, want helemaal vol lijkt me ook niet goed…
Verder LHM lijkt goed op niveau, echter vermoed ik dat het peil glaasje vast blijft hangen. Het reservoir is bij hoogste stand bijna tot de helft gevuld, zegt dat wat?
verder lijkt het probleem met alle brandende lampjes stuk beter, maar niet verholpen. Waar ze eerst bijna elke keer bij gas los de lampjes gaf is dat nu in een rit van drie kwartier slechts 3x geweest.
Wat is verder jullie advies? Oliedruk lijkt goed, bij stationair schommelt deze wel flink, tussen 0 en 3. Is dat normaal?
Volgende stap? Sensoren checken? Bij welke te beginnen?
Bedankt alvast!

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 25 februari 2013 07:15 PM
  [ # 34 ]

Koelvloeistof eruit halen is niet nodig.
Het teveel wordt er vanzelf uitgegooid.
Daarvoor is de veer in de vuldop.
Zit er nu geen lucht in het systeem?????

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 25 februari 2013 09:54 PM
  [ # 35 ]

Dat wilde ik ook zeggen Dirk Wink

Ontluchten kan zeker geen kwaad als het niveau van de klvst zo laag is geweest.

Over de slurdge hoef je je geen zorgen te maken, dat krijg je van korte afstanden rijden Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 februari 2013 09:58 PM
  [ # 36 ]
Michielio schreef:

Oliepijl was prima, kleur olie ook, dus stel de oliewissel nog even uit.
Bij de vuldop wel flink wat sludge, zie foto. Moet ik me hier zorgen om maken? Of is dit nog acceptabel. Wat leidingwerk los gemaakt en hele zooitje schoon gemaakt. Ligt nu te drogen.

Zat bij jou die spons nog in de vuldop?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 25 februari 2013 10:01 PM
  [ # 37 ]

Zo ja…..haal hem eruit!!!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 februari 2013 10:09 PM
  [ # 38 ]

Dit is al eens eerder besproken, bij mij zit ie er nog in, maar ik maak hem wel af en toe schoon.
Het advies van Citroen was uiteindelijk geloof ik dat je hem er maar beter uit kon laten…

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 26 februari 2013 12:53 AM
  [ # 39 ]

Ja spons zat er nog in, maar heb sterk mn twijfels of ik die er niet is uit ga halen, hoopje elende is het.
Kvs ontluchten, hoe moet dat, zit er een ontluchting boven op de radiator die je los kan draaien?

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 26 februari 2013 03:11 PM
  [ # 40 ]


Net weer even stukje gereden. Nu direct bij starten al deze lichtjes. In bochten en bij flink gas geven gaan ze kort flikkerend weer uit. Vermoed dan toch een vloeistofniveau. Maar die zijn goed, dus sensor defect?
Ik denk de kvsniveausensor, wat denken jullie?
Als ik die kortsluit, dan zou die geen waarschuwingssignaal moeten geven denk ik he?

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 februari 2013 04:15 PM
  [ # 41 ]

Als je KVS niveau te laag is, hoort alleen STOP en die met die golfjes te branden. ( ! ) die hoort dan helemaal niet te branden, want die is van je LHM..

Als overigens in bochten alle lampjes gaan branden, is dat 9 van de 10 keer een te laag oliepeil (je oliepomp zuigt dan lucht). Maar als jij zegt dat je oliepeil goed is?!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 26 februari 2013 04:20 PM
  [ # 42 ]

Ghe, ik had diezelfde kermis (eer)gisteren, maar dat is nu verleden tijd: ik heb olie bijgevuld want het peil was onmeetbaar laag.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 26 februari 2013 06:16 PM
  [ # 43 ]

Moter olie bij vullen of een verstopping Wink

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 26 februari 2013 07:00 PM
  [ # 44 ]

Oliepijl is prima dus. Het is inderdaad de hele kermis. Olidruk blijft goed volgens oliedrukmeter.
Wie heeft er een oplossingsgerichte tip? Anders laat ik hm maar uitlezen, weet het anders ook niet.

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 februari 2013 07:11 PM
  [ # 45 ]

Gebeurt het bij elke bocht/gasgeven? In dat geval zou ik de stekker van de oliedrukschakelaar halen, en kijken of het dan nog gebeurt. Niet te lang doen, maar misschien heb je het na 2 bochten al wel gezien. Als de kermis dan niet oplicht dan is óf de schakelaar kapot, óf het oliecircuit/-pomp is niet in orde.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook