Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Zonde van de beige GSA, lijkt me. Die is prima zoals die is!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Nou jongens hou nu maar op
De beige is nog hardstikke goed
Pekeltje is in matige tot slechte staat
Ik ga pekeltje uiteindelijk voor onderdelen gebruiken en het idee is dan dat ik ook leer hoe de gsa in elkaar zit.
Ik moet het toch leren.
Ik denk dat pekeltje binnenkort naar de apk boer gaat en dan zien we wel
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Dubbelpost
Nu ff weer een ander onderwerp
Wat is de bijzonderheid van een c-matic
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Dat er minder van gemaakt / verkocht zijn
Dat ie geen koppelingspedaal heeft
Dat ie een koppeomvormer heeft maar ook een koppelingsplaat
Dat de solonoide op de bak het (ont)koppelen doet als je de pook uit een versnelling haalt
Dat je maar 3 verzetten hebt
Dat je bijna altijd in zijn 2 kan rijden
Dat ie een verhoogd stationair voorziening heeft op de carburateur
En dat ie verder identiek is aan een ‘gewone’ GSA
Er is meer, maar dit zijn wel de hoofdpunten…
Thierry
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Pfff, nou, je moet het ook lekker zelf bepalen wat je doet, Jasper. Ik denk dat iedereen hier het goed bedoelt en met je mee denkt. Er zijn hier een hoop volwassenen die heel veel weten van auto’s en die beter weten wat goed is voor een oude auto en wat niet. En er zijn veel mensen hier die goed kunnen voorspellen hoeveel onderhoud een oude auto nodig heeft en wat dat gaat koste. Maar het zijn natuurlijk jouw auto’s en als jij denkt dat je ze allebei mooi kan houden totdat je zelf kan autorijden, moet je dat natuurlijk helemaal zelf bepalen.
Euh… je hebt een c-matic maar je weet niet precies wat dat is? ...okay…
Weet je überhaupt wel hoe een auto werkt dan? Ik denk dat je met woorden als koppelomvormer, koppeling en zo ook nog niet echt weet wat het precies inhoudt.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zou zonde zijn als Pekeltje zou worden gesloopt. Een C-matic zie je al niet veel meer, en het rijdt echt heel fijn. En roest? Dat is erom gelast te worden…
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Neenee, Michiel, Jasper heeft al besloten om Pekeltje te slopen… Houd er maar over op.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Mijn vader heeft vanaf zn 9de jaar al citroens waaronden eenden amis gs gsa bx visa noem maar op.
Hij weet er ook veel van en heeft helpt mij altijd met de motorische dingen en leert me die.
En pekeltje is er bij zn vorige baasje ook niet beter op geworden.
Vierkante vanden van het staan, altijd buiten staan, ook in de pekel gebruikt etc
En zolang ik in staat ben haar op de weg te houden, ga ik ermee door natuurlijk maar er worden wel meer origineel nederlandse gsa’s gesloopt.
Als ik over twee jaren nou alles snap van de gsa en ik haal haar dan leeg dan is dat ook prima.
Wellicht dat we gaan proberen de c-matic bak over te zetten in de deuxieme.
Als er onderdelen over zijn gaan ze of naar het onderdelenmagazijn van de club of naar gsa rijders.
Dus worden er meer gsa’s beter van dan slechter .
Zie het maar zo.
En lullige opmerkingen heb ik natuurlijk ook niets aan.
Ik verdien geen 1200 euro in de maand, dus kan ook niet alles betalen.
Als bijvoorbeeld de remmerij aan de beurt is heb ik een probleem.
Of wou u pietersanders pekeltje kopen ofzo?
Omdat u zo boos bent dat ze op denduur gesloopt wordt
Trouwens met bijzonder aan c-matic bedoelde ik qua bijzonderheid hoeveel er nog zijn enzo
We gaan ons best doen
Ik zit er ook mee omdat het een c-matic is en orig nederlands dat is idd bijzonder
Daarom gaan we kijken bij de apk of ze het nog waard is
Ik houdt jullie op de hoogte
Ik dank jullie voor de hulp bij het maken van de keuze die hierboven te lezen is
En ga pekeltje dus niet slopen
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Hoi Jasper,
ik snap je denk / handelswijze niet echt. Je zegt niet te veel geld te besteden te hebben, wat logisch is.
Maar waarom heb je dan Deuxieme aangeschaft? Terwijl je voorlopig toch niet kan rijden?
Waarom heb je een probleem als er iets is met de remmerij? (Al is dat zelden een probleem bij een GSA)
Er zitten hier veel liefhebbers en zelfs ook veel idioten (positief, ik reken mij erzelf ook onder) die vaak door schade en schande geleerd hebben dat je beter minder, dan meer auto’s kunt hebben.
Deze mensen proberen jou, wanneer je daarom vraagt, te voorzien van nuttig advies, om te voorkomen dat iedereen het zelf ‘the hard way’ moet leren.
Je wordt gewaarschuwd dat het misschien niet slim is Deuxieme aan te schaffen.
Je doet het toch, dat is je goed recht, het is jouw geld en besluit.
Vervolgens blijkt het toch lastig met 2 auto’s, dus je vraagt je af wat te doen.
Men adviseert je tijd te steken in het opknappen, als leerproject, van Pekeltje, de auto die niet echt minder waard kan worden als je iets verkeerd doet. Vervolgens besluit jij haar te slopen, althans zo komt het over, dat dat al vaststaat.
Als men dan zegt dat jammer te vinden en nogmaals argumenten aandraagt, vind jij het ‘lullige’ opmerkingen.
Op zich maakt het niet uit wat je besluit, want dat is geheel aan jou
Aangezien je keer op keer advies vraagt, dat ook uitgebreid krijgt en er dan toch niet naar luistert omdat je mening eigenlijk van te voren al vaststond, vind ik het niet vreemd dat daar iets over gezegd wordt. En zelfs nog zeer voorzichtig en genuanceerd.
Ik kocht een GSA als eerste auto, ik studeerde nog en had geen geld, geen ruimte binnen (niet voor stalling en niet voor sleutelen) en heb jaren die auto rijdend gehouden. Dat kan allemaal best en je leert er onnoemelijk veel van. Ik heb de auto nog steeds, ze is weliswaar geschorst, maar vorig jaar heeft ze nog een rondje gereden en hopelijk dit jaar gaat ze weer de weg op.
Maar als ik het opnieuw zou doen, had ik haar verkocht toen ik mijn volgende (en betere) GSA kocht, want het is al lastig om genoeg tijd aan één auto te besteden.
Succes met je beslissing, maar bedenk dat slopen vaak de keuze is omdat de opknap kosten niet opwegen tegen de waarde van de auto, voor mensen die dat laten doen en/of de auto als vervoermiddel nodig hebben. Die laatste 2 is niet het geval bij jou, heel veel geld zal het niet kosten, vooral veel tijd, en dat heb jij dan weer genoeg waarschijnlijk.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ikdenk dat ik het netzo ga doen als u
Schorsen en (ik heb een pad van 50 meter) 1 keer in de maand ofzo ff een stukje rijden.
Of mn vader met handels kenteken (dat mag toch?)
En ik heb inderdaad tijd zat
Ik kan natuurlijk ook pekeltje als service auto gebruiken deze paar jaar.
En als ik 18 ben dan helemaal perfect maken netzo als de beige
Ik heb voor pekeltje trouwens net weer nieuwe stoelhoezen gezocht en ga ze kopen
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Als ik jou was zou ik die GSA of Pekeltje niet slopen, zelf had ik een Xantia break type 1 die in eigen beheer gedemonteerd is. Uiteindelijk heb ik in december afschied van mijn auto genomen en achteraf zeer veel spijt dat hij gesloopt is! Nu is de Xantia natuurlijk een compleet andere Citroën maar toch.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Tuurlijk, en nu ben ik het spoor echt bijster…..
Je hebt stoelhoezen gekocht…...
Koop een stuk plaatwerk voor dat geld
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Beste Jasper, (zegt u maar je tegen mij hoor)
Gebaseerd op mijn ervaringen:
ik zou niet schorsen, dat is vaak begin van het eind. Dan gaat de wagen uit elkaar en komt ie over ene paar jaar als project te koop (en wordt daarna gesloopt omdat niemand een project gsa koopt).
Laat de auto keuren en repareer wat nodig is, en zorg dat ie APK heeft. Verzekering kost slechts weinig en je kunt je nog eens laten rondrijden ermee, naar een meeting bv. Het houdt druk op de ketel om de auto rijdend te houden, je doet kleinere klussen en maakt die ook af.
Verkoop deuxieme, de auto is nu nog in goede staat en is dan wel verkoopbaar, met wat moeite en geduld.
Het geld en de tijd kun je in Pekeltje stoppen en dan heb je een leuke auto als je je rijbewijs haalt. Een mooie GS/A kopen kan je tegen die tijd altijd nog overwegen, maar je kunt nu niet overzien waar je interesses over een paar jaar liggen.
Ik had ook de neiging om alle GS/A’s te willen ‘redden’ maar daar worden de auto’s en jij uiteindelijk niet heel erg mee geholpen.
Succes!
Thierry
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ik ben niet boos op je hoor, Jasper. Ik snap niet waarom je zulke goede adviezen in de wind slaat.
Maar, zoals ik eerder ook al zei, het zijn jouw auto’s; het is jouw geld. Je moet er maar mee doen wat je wilt.
Thierry schreef:(...)
Ik had ook de neiging om alle GS/A’s te willen ‘redden’ maar daar worden de auto’s en jij uiteindelijk niet heel erg mee geholpen.
ik weet dat het eigenlijk niet toegestaan is van het laatste bericht in een quote te zetten, maar dit citaat is wel passend.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik denk toch dat ik de beige liever helemaal perfect ga maken.
Dat komt ook omdat ik weet dat pekeltje haar chassis heel erg slecht is en ik kan nog niet heel goed lassen
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4