Voor ‘t eerst heeft de picasso me laten staan een klap op de brandstofpomp doet hem weer starten. Zo te lezen is vervangen niet moeilijk, maar kost een pomp nog al wat. Ik zie diverse merken (BOLK, PIERBURG, BOSCH) en van elk dan weer div. modellen. Als ik de beschrijvingen bekijk zijn er uiteindelijk drie types
CITROEN : 1525.R2
CITROEN : 1525 F7
CITROEN : 1525.T4 - 1525.R3
Hoe weet ik welke ik kan/moet inzetten? Zijn er nog tips/handigheidjes voor deze klus?
Thnx
Monteer voor de zekerheid een nieuwe O-Ring en afsluit ring, die kan beschadigen met demontage.
Een dealer kan het juiste nr. voor je uitzoeken.
kijk eens bij mister auto daar kun je op kenteken onderdelen bestellen,ze hebben daar nu een actie met 42% korting op brandstofpompen.
Succes, Hans.
Ik heb net voorzichtig wat bekleding onder de rechter achterstoel los gehaald .... geen dop voor toegang tot de pomp.
Met name gezocht thv het diepste punt van de tank, maar nee ..... geen dop
Weet iemand of deze daar moet zitten of dat ...... de tank er onderuit moet ???
het kan zijn dat de opening achter de stoel zit,waarschijnlijk zit daar een verhoging en moet je de bekleding los snijden,maar ik weet dat niet zeker,bij de normale xsara is dat wel zo,anders moet je de tank eronderuit halen dat is natuurlijk minder,ik heb het nog bij een fiat multipla gedaan daar zat de dop onder de rechter achterstoel.
succes, Hans