Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Na 4 maanden werd het tijd de VISA GTI 115 weer te laten ontwaken.
De APK heeft hij in Maart nog ondergaan en daar werd alles in orde bevonden.
Tot leven wekken, na het aansluiten van de accu is het direct aanslaan.
Morgen en overmorgen zijn er historische races op het circuit van Assen.
Alle auto’s van 25 jaar en ouder hebben samen met hun bestuurder gratis toegang
tot dit evenement.
Ook wordt er een plaats ingericht waar ze allen bijeen zullen staan.
Het zal toch niet zo zijn dat de VISA GTI 115 er als enige Citroen zal staan..!!
Ik ben vandaag al wezen kijken en er is een prachtig autoprogramma neergezet,
ook motoren, incl de 50 cc en de zijspannen.
Maar ook het weer zal aangenaam zijn is ons verteld.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Afgelopen zondag is de Visa GTi 115 van niemand minder dan Visa GTI 115 gespot op het circuit van Assen. Zondag stonden er wel 150 auto’s ouder dan 25 jaar die gratis toegang hadden. De Visa is voortdurend in goed gezelschap gesignaleerd: zaterdag van een Citroën ID en een Burton, zondag van een Citroën DS i.e. en een CX break. Natuurlijk gedroegen de andere merken zich ook als goede buren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ha Kees, ik heb een advertentie van je gezien in de rubriek ‘gezocht”. Zijn dergelijke kabels moeilijk te vinden?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, de draadjes slijten erg vlak na het zwarte blokje en breken dan af.
Ik ook al een tijdje stilletjes op zoek naar zo’n draadje, maar tot nu toe nog niks gevonden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Is dat niet te reviseren dan? (is toch het draadje dat naar het verdelerhuis loopt en op dat witte plaatje klikt?)
Ik heb nog een compleet nieuw ontstekingshuis-kap -alles compleet- liggen voor zo`n 1.6 motor. Als het je type is mag je ‘t zo hebben Kees
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Maurice, ja Graag…
Ik zal je wat foto’s van de onsteking sturen.
Repareren valt niet mee, je begrijpt daar ben ik al mee bezig geweest.
Dat zwarte blokje bestaat uit twee delen maar je krijgt het niet uit elkaar.
Daarin zitten die twee contactpennetjes, alsik die te pakken zou kunnen
krijgen kan ik de draadjes er weer aan vast solderen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zal zo ff naar het nummer op mijn ontsteking kijken
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is een Ducellier 525327B
Citroën nummer 97.533.786
Het zou voor een BX 1.6 met 171B motor moeten passen. Alleen de constructie met het witte plaatje waar je stekkertje op klikt is bij mijn verdeler niet aan de orde. Bij mijn exemplaar komt onderuit een draad met daaraan een 3pins connector.
De verdeler met het witte plaatje/spoeltje ken ik wel van de BX1.4.
Ik heb nog even mijn bak met draadjes omgespit op zoek naar zo`n draadje. Ik hád er één, 100% zeker , maar dat heb ik samen met de BX weggedaan…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hij lijkt er op maar is het niet.
Deze verdeler is deelbaar.
En deze wordt zo te zien gemonteerd met 3drie moeren.
Bij mij 2twee…
Wel Jammer…want hier zit de draad wel op een zeer
degelijke manier aan het huis vast.
De nummers die eindigen bij mij op 60 of 62. verschil
in klem voor de kap.
In ieder geval vreselijk bedankt voor je moeite.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Behoorlijke pech… Ofwel even bijpraten na lange tijd…
Jawel…Ook bij mij kan het wel eens fout gaan en vreselijk tegen zitten.
Het is al maanden geleden dat ik de rechter stoel in de VISA helemaal
naar voren schuif. Dat lukt natuurlijk, maar het is niet goed als je dan ook
het ontgrendelings hendel in je handen mee naar voren kan nemen.
Dan begint het feest..!! hoe krijg je die stoel ooit weer naar achteren.
Van de achterkant is het onmogelijk de stoel te ontgrendelen en te verschuiven.
Na enige tijd besluit ik de achterste bouten van de slee uit de vloer te draaien,
bij de voorste kom je absoluut niet bij want daar is de stoel overheen geschoven.
Dan besluit ik de stoel maar uit de vloer te breken, maar ook dat lukt niet,
de VISA is te gaaf. Weer enige tijd later besluit ik en kijk ik of ik 3x de voorste
bouten door kan slijpen. Dat zou moeten lukken maar is linke soep met al die
bekleding er omheen. Ik neem dus wat maatregelen t.a.v. de vonkenregen.
De ruimte is heel klein maar begin toch te slijpen en de eerste bout is doormidden dan
de volgende en ook dat lukt wonderwel en de vonken hebben geen schade aangericht.
Zo blij als een kind til ik de stoel er uit en zet deze op de bank, draai hem om
en na twee tellen zit de ontgrendelings handel weer op zijn plaats 2 tellen werk.
Nu weer twee andere draadeinden in de vloer maken en de stoel er weer op plaatsen.
Ook dat is gelukt na een tijdje prutsen, ik ben eigenlijk weer helemaal tevreden.
Maar na een week niet meer, als ik met de VISA GTI 115 een ritje door het Drentse
landschap wil rijden krijg ik de VISA niet meer aan de gang, hoe kan dat nu.
Alles wordt tot in den treure gecontroleerd, er hebben drie verschillende onstekingen in
gezeten, injectoren getest bobines geruild en dat is bij deze auto echt allemaal
geen leuk werk. Hij blijft zeggen doe het zelf maar. Terwijl ik vonk en brandstof heb.
Ik ga voor enige tijd op vakantie en de VISA houdt me elke dag bezig, ook al staat hij
een paar duizend km verderop. Ik laat alles nog eens de revue passeren en kom er
achter dat hij het na het slijpen niet meer deed.
Zou ik iets geraakt hebben tijdens het slijpen maar wat dan..!! Al heel lang weet ik
dat er een Bosch 0280 000 340 ECU kast in de VISA moet zitten maar waar..!!
Ik was hem nog nooit eerder tegen gekomen, hij zit verstopt onder de rechter stoel
zeg maar een nogal vreemde plek. Na terugkomst van vakantie voor twee weken terug ga ik
speuren naar de kabels van deze kast.
En ja hoor, niet onder de stoelbalk door maar er ooit door Fransman snel over de
stoelbalk heen gelegd en vastgelijmt onder vloerbekleding.
En inderdaad heel dicht bij de bout die ik heb doorgeslepen, maar niet alleen de
bout, ook de kabelboom heb ik bijna doorgeslepen. Ik schrik, maar ben blij dat ik dit
gevonden heb.In de kabelboom zitten 12 draden, ze zijn niet allemaal doormidden en grijs
maak je weer aan grijs en zwart aan zwart, enz.
Maar ik heb ook vier identieke groene draden zonder code en kom daar dan maar eens uit, ik
heb van alles geprobeerd. De VISA loopt twee tellen en slaat steeds weer af.
Iets zit er niet goed. Maar wat en welke..??
Ik moet op zoek gaan naar een andere kabel, maar een sloop VISA GTI vind je niet..!!??
Mogelijk zit zo’n kabel ook in BX 1.9 GTI en of 1.6 met deze injectie.
Maar ook mogelijk in een Peugeot 205 GTI 1.6. het is een kabel van ongeveer een meter
die begint met een grote ECU kaststekker en komt uit in twee bruine stekkers vlak na
het dashboard en gaan er nog draden rechts af naar een relais naar voren.
Wat doen deze groene draden in deze ECU kast..??
Er staat hier in Beilen een 205 GTI en ga daar deze kabel er eens voorzichtig uit halen en
hoop deze te kunnen gebruiken, of kan daar van afkijken hoe de draden werkelijk moeten lopen.
OF heeft iemand nog ergens zo’n kabel liggen.
Dat zou voor mij een hoop werk schelen.
IK WACHT DE REACTIES EN TIPS AF, en ook dit verhaal krijgt natuurlijk zijn vervolg.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lullig genoeg ben je ook de enige GTi rijder hier, anders had iemand anders het uitzoekwerk voor je kunnen doen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Kees,
Ik heb de schema`s wel in het grote boek staan!