5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Pieter’s tweede BX (TZD Turbo)
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271

Gepost: 28 februari 2013 05:32 PM
  [ # 61 ]

als je een cilinderkop der zelf kan afhalen en terug opleggen zou ik het erop wagen, zowat alle olilekken zijn dan opgelost, boutje kan uit de kop (breken inderdaad wel eens af maar komen er meestal vlot uit) etc.
bollen zijn de geweldige kost niet en vrij vlot te vervangen en een occasie veercilinder vanachter is eigenlijk ook direct gestoken.
uitlaat is gezien de leeftijd van een bx meestal gaar als j’em koopt en is eigenlijk ook niet zo geweldig kostelijk.
je hebt inderdaad wel wat werk maar als je het zelf kan heb je voor een dikke 500 euro wel een td waar je staat op kan maken.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 februari 2013 06:10 PM
  [ # 62 ]

zaterdag ga ik naar pieter

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 28 februari 2013 06:29 PM
  [ # 63 ]

Om wat te doen?

Klinkt als achterstallig onderhoud. Bekend probleem bij BX-en.
Menig nederlander ziet de auto nog steeds voor A2B

Ach als je wat energie tegenaan gooit is die wel weer te redden en kun je jaren rijden. Probleem is dus dan de eerste tijd vooral niet de auto plat (te laten) rijden….

BX-en worden al steeds schaarser.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1036

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 februari 2013 06:53 PM
  [ # 64 ]
McDean schreef:

Word toch geen demontage project he Daan. Wink Zou zonde zijn van die unieke kleur.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 februari 2013 09:00 PM
  [ # 65 ]

Eerst hem maar is ophalen. En is even rijden.

Profiel  

PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 01 maart 2013 12:11 AM
  [ # 66 ]
banaanepit schreef:
McDean schreef:

Word toch geen demontage project he Daan. Wink Zou zonde zijn van die unieke kleur.

Al zou Alex wel gedemonteerd worden… Het is gewoon jammer dat dit niet zo’n goede koop was als dat ik hoopte. De prijs was er destijds ook naar, ondanks de dingen die ik er aan heb laten doen (accu, lekke leiding achter). Dat het een achterstallig-onderhoud-wagentje is, wist ik al maar Alex verdient gewoon meer. Echter, ik heb de middelen of de kennis niet om de reparaties zelf uit te voeren. Iemand met meer kluservaring en de intentie om deze BX weer in orde te maken gun ik graag deze wagen. Dus McDean komt hem zaterdag ophalen voor een superlaag prijsje. Anders was Alex richting GAOS gegaan.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  

PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 02 maart 2013 07:45 PM
  [ # 67 ]

Verkocht aan McDean per vandaag, die hem een beter leven gaat geven dan ik ooit zou kunnen bieden.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 maart 2013 10:58 PM
  [ # 68 ]

mooie woorden,die moet ik nog waar maken…..

De test heeft wel onderwezen dat een tzd turbo sneller is dan een nieuwe hedendaagse “kuch” i40…..

Hij rijd helemaal niet verkeerd! Eerlijkheids- halve moet ik wel zeggen dat ik hem morgen wel even een sop beurt geven.
Het is wel jammer van de lak plekken en de hobby beun oplossingen van de vorige eigenaar (voor Pieter)

Profiel  

PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 02 maart 2013 11:10 PM
  [ # 69 ]

Dat hij lekker rijdt, is inderdaad wel waar. Dat was ook wel een reden om hem te hebben, houden en waarom het moeilijk was om hem weg te doen. Ik heb de handvaardigheid, kennis of financiële middelen niet om de lekkage op te lossen. Succes met het repareren, McDean.

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook