Aankooptips C4 Coupe 2.0 HDIF
DennisD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-2013

Gepost: 27 februari 2013 06:25 PM

Hallo allemaal,

Zaterdag ga ik bij een autogarage kijken voor een Citroën C4 coupe.
Het gaat om de 2.0 HDIF VTS uitvoering van 2006.

De auto is uitgerust met vrij veel optie’s;
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Cruise control
- Climate control
- Parkeersensoren
- Xenon

en nog vanalles.
Het gaat dus om een diesel uit 2006 waarvan de onderhoudshistorie beschikbaar is. Voordeel van deze auto is dat hij slechts 54.000km op de teller heeft staan (NAP uiteraard)

Ik heb al wat gebladerd op de website en vraag me af of jullie nog specifieke punten kunnen opnoemen waar ik op moet letten? De auto staat ruim 160km weg dus ik wil graag gaan kijken en meteen kopen als hij me aanspreekt, ik wil dus goed voorbereid op pad!

Bedankt alvast!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 februari 2013 03:42 PM
  [ # 1 ]

Dussssss, u dacht zal ik deze meneer even voorzien van opjectief advies.

Ik heb ook een C4 gehad en ik heb er ook wel wat aan moeten doen, maar ik raad deze auto nog steeds aan. Het zijn gewoon prima auto’s en rijden gewoon goed. Diesels staan bekend als heel betrouwbaar op de 1.6 HDI na. Verder moet een C4 niet trillen in het stuur. Dit krijg je er namelijk niet meer uit.

Er zijn zat Duitse auto’s te noemen waar een waslijst met problemen aan zijn geweest of nog zijn. Ik ken genoeg BMW’s met rammelende onderstellen en Audi’s waarbij het interieur na 3 jaar compleet uitgeleefd lijken bij gewoon gebruik. TS vraagt om advies niet om gal te spuwen over een ervaring van een maandagochtend auto. Neemt niet weg dat het allemaal heel vervelend is wat u met de C4 heeft meegemaakt. Raar is dan altijd de ophemeling van Duitse producten. Imago is ook maar het enige wat bij Duitse auto’s niet kapot gaat. Verder kunnen ze er ook allemaal wel wat van. Slechtlopende TDI motoren die de roetmeting niet halen, roestende Fords, rammelende onderstellen van BMW, elektische storingen van Mercedes en noem maar op.

Maar goed even terug op advies.

Zoals ik al aangaf let met name even op het trillen van het stuur. Dat is een bekend probleem maar bijna niet te repareren. Verder de normale dingen zoals blauwe rook, onderhoudshistorie en schade. Displays kunnen wel wat letters missen, maar verder geen hele gekke dingen.

Profiel  
 
DennisD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-2013

Gepost: 28 februari 2013 04:29 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie Peter.
Ik begrijp dat C4vtske wellicht gefrustreerd is over zijn problemen met de auto maar dat is in dit topic niet helemaal op zijn plaats lijkt me.

Natuurlijk zoals met elk merk zijn er voor en tegenstanders. Mijn huidige auto is een Alfa 147 JTD waar ik in 2 jaar nog geen euro kosten aan heb gehad behalve regulier onderhoud.

Ik zal op het trillen van het stuur letten! Dit kan niks met slecht uitlijnen te maken hebben?

groet.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 februari 2013 05:12 PM
  [ # 3 ]

De reactie waaraan hierboven gerefereerd wordt is verwijderd.  police

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 28 februari 2013 05:38 PM
  [ # 4 ]
DennisD schreef:

Ik zal op het trillen van het stuur letten! Dit kan niks met slecht uitlijnen te maken hebben?

groet.

C4 is uitermate gevoelig voor slecht gebalanceerde wielen, en gezien niet iedere bandenboer bepaald uitblinkt in het balanceren hiervan heb je soms hardnekkige gevallen ertussen zitten ...
Althans dit is mijn ervaring met de C4, verder een fijne auto.


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 februari 2013 06:04 PM
  [ # 5 ]

Ik heb mijn C4 laten uitlijnen en een paar keer laten balanseren maar zonder resultaat. Het gekke is dat het soms wel en soms niet is. Waar je ook even op moet letten is de airco condensator. Deze gaan ook redelijk makkelijk kapot.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 februari 2013 07:47 PM
  [ # 6 ]
C4VTSke schreef:

citroen c5 2.2 hdi exlusive 85.000 km constant ellende
.

toevallig jouw auto…
op C5 club rijden massa;s mensen tevreden rond met een C5 hdi.
ook wat hierboven wordt geschreven dat de 1.6 HDI niet goed zou zijn, kan je ook met een korreltje zout nemen.
als de motor tijdig zijn onderhoud heeft gehad zijn dat net zo goed prima motoren…

dat er maandag modellen tussen zullen zitten zal ik niet tegenspreken..
ik zelf heb het nu ook mogen ervaren en heb mijn C4P na 12 maanden al ingeruild wegens grote irritaties..
wil dat zeggen dat alle C4P nu slechte auto;s zijn?????
denk het niet want ze worden goed verkocht, en zoals ik hier lees is men er ook tevreden over….

enige wat je bij citroen echt nodig heb is een betrouwbare en vakkundige dealer…

Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 februari 2013 08:03 PM
  [ # 7 ]

De reactie waar naar hierboven gerefereerd wordt is verwijderd. Dit topic is geenszins bedoeld om ongenoegens, frustraties of andere klachten over eigen wagens kenbaar te maken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 februari 2013 09:08 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij geeft de cruise control schakelaar ook nog wel eens de geest, het trillen ben ik gelukkig bespaard gebleven. Wat ik me wel afvraag waarom diesel en dat er dan maar 56.000 km mee is gereden in 7 jaar. Maar goed de vts is een mooie uitvoering, ik denk dat je gewoon alle elektronische snufjes goed moet testen zoals de meedraaiende xenon.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook