2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vreemde storing met Saxo 1.1
Vink89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-2013

Gepost: 12 februari 2013 11:44 PM
  [ # 16 ]

Nou er is weer een update.
Afgelopen zaterdag heb ik een ander gasklep huis incl. mapsensor geplaatst.
Auto heeft wel geteld 1 dag geen problemen gehad. Helaas kwam het probleem de volgende dag al weer terug…. Sad

De auto start met een koude start heel slecht.
Ik moet echt gasgeven, wil hij aanblijven. Zodra ik de parkeerplaats afrij en ik moet afremmen voordat ik de weg op draai, dan valt hij meteen uit zodra ik de koppeling in druk. Zodra ik een paar kilometer heb gereden, dan is dit probleem over. Alleen loopt de auto op nog geen 800 toeren per minuut(warme motor). Stationair toerental is ook redelijk schommelend.

Ik heb ook gekeken naar vonkoverslag, maar niks gemerkt wat hier op kan duiden.
Ook zou dit wel raar zijn, aangezien het alleen maar op de 2000rpm en het probleem soms constant voorkomt en soms een hele dag niet.

Iemand nog andere ideeen??

Profiel  
 
Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 13 februari 2013 12:37 PM
  [ # 17 ]

Ik heb het filmpje bekeken en mijn idee is dat de brandstofdruk wegvalt.

- Misschien is de opbrengst van de pomp niet meer goed genoeg (luister eens van dichtbij of de pomp nog een netjes zoemend geluid maakt, dat is al een indicatie).

- Heb je de benzinedrukregelaar in het gasklephuis al vervangen? Anders zou die het ook nog kunnen zijn.

- Bedrading of massa-aansluiting van de pomp niet goed, waardoor er niet genoeg stroom door de pomp kan lopen om voldoende opbrengst te genereren

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 13 februari 2013 02:20 PM
  [ # 18 ]

Lijkt wel de koudloopregeling, zeg maar de automatische choke.
Als ie warm is loopt ie goed?
Kijk eens naar de temperatuursensor die aan de computer de motortemp. doorgeeft.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Vink89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-2013

Gepost: 20 februari 2013 12:09 AM
  [ # 19 ]
Loutre schreef:

Ik heb het filmpje bekeken en mijn idee is dat de brandstofdruk wegvalt.

- Misschien is de opbrengst van de pomp niet meer goed genoeg (luister eens van dichtbij of de pomp nog een netjes zoemend geluid maakt, dat is al een indicatie).

- Heb je de benzinedrukregelaar in het gasklephuis al vervangen? Anders zou die het ook nog kunnen zijn.

- Bedrading of massa-aansluiting van de pomp niet goed, waardoor er niet genoeg stroom door de pomp kan lopen om voldoende opbrengst te genereren

Brandstof circuit heb ik ook aan zitten denken. Maar ik denk niet dit klopt, aangezien dat niet deze storing zou geven op altijd hetzelfde moment. (2000rpm)
Mocht een brandstof pomp te weinig spanning krijgen o.i.d. dan zou het probleem op de meest willekeurige momenten optreden, maar het is altijd op die 2000rpm.
Benzinedrukregelaar is trouwens vervangen als deze tenminste in het gasklephuis zit, aangezien ik een complete heb overgezet.

Uiteraard neem ik je reactie wel serieus en ga de brandstof pomp dan ook even bekijken/controleren.
Alle tips zijn welkom, als het maar geen honderden euro’s gaat kosten op de gok Razz

wim V8 schreef:

Lijkt wel de koudloopregeling, zeg maar de automatische choke.
Als ie warm is loopt ie goed?
Kijk eens naar de temperatuursensor die aan de computer de motortemp. doorgeeft.

Gr. Wim.

Het probleem van het starten ‘s morgens kan dit inderdaad een goede optie zijn. Die sensor wou ik sowieso een keer gaan vervangen. Als hij warm is, valt hij in elk geval niet meer uit als ik de koppeling in trap.
Het probleem van het schokken is zowel koud als warm.
Het gekke is dat het inhouden/schokken de afgelopen 2 dagen niet is voorgekomen. Maar goed ik wacht elke keer weer tot het terug is want ik geloof niet dat het ineens opgelost uit zichzelf zou zijn Wink


De Map-sensor controleert toch hoeveel brandstof etc hij moet gebruiken inspuiten?
Ik dacht zelf dat deze in mijn gasklephuis verwerkt zat, maar ik ben erachter dat deze ergens anders moet zitten, en heb deze dus ook nog niet vervangen. Iemand enig idee waar die kan zitten en of deze mijn probleem kan zijn?

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de slag.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 februari 2013 12:38 AM
  [ # 20 ]

Alle stekkerverbindingen eens goed schoonmaken? Zoals een collega van mij die elektrotechniek aan motorvoertuigenleerlingen gaf altijd zei: Citroen gebruikt prima schakelaars, maar slechte stekkers.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Vink89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-2013

Gepost: 28 februari 2013 10:53 PM
  [ # 21 ]

Nou het gaat de goede kant op.
Sinds ik mijn laatste update hier heb neergezet (19e) is het probleem slechts 1x voorgekomen (de 21e).
In plaats van 3x per dag is het nu nog maar 1x voorgekomen in 9 dagen. Smile
Ik heb zojuist de mapsensor ook nog vervangen. Want ik was toch bang dat het alsnog terug zou komen.

Overmorgen vervang ik de temperatuursensor nog even + stationair afstellen bij een koude motor en dan hoop ik toch stiekem dat het opgelost is. Word wel een keer tijd dacht ik zo.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook