Ook ik had last van een kier tussen binnen- en buitenscherm, met name aan de rechterzijde. Door het speciale setje op voorschrift van Citroën (een kunststofstripje en een metalenklemmetje) te monteren is het euvel opgelost. Nu constateerde ik dat ook de linkerzijde behebt is met het euvel. Hiervoor heeft mijn citroëndealer opnieuw een setje besteld. Het kieren treedt op bij hogere snelheden met veel overdruk in de ruimte achter het binnenscherm. De kunststoffen constructie is te slap en hierdoor wordt het binnenscherm overdreven gezegd naar buiten geblazen. De rammel achterin waarvan ik dacht dat het werd veroorzaakt door het reservewiel, is na montage van twee nieuwe schokdempers (overigens met een ander bestelnummer) volledig verdwenen. De auto is nu rammelvrij zoals het hoort. Mijn vorige auto een DS3 was ook niet rammelvrij, maar de klachten zijn altijd, zoals het citroën betaamt, volledig verholpen.
DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Heren dame,
Na reperatie setje van de dealer en na lijmen had ik mijn zin er behoorlijk af.dus heb ik een klein gaatje 2mm geboord in spatbord en binnen stuk in 1 keer tegelijk .daar heb ik een rvs houtschroefje er in gedraaid en van het schroefje het kopje af geknipt met goede kniptang.je ziet er bijna niks meer van en het zit nu al 2mnd zo vast als een huis.laatst nog wat zwarte lak op gedaan (zwarte c3) nu zie je het kleine stukje schroef echt niet meer.
Het was in 10 min klaar.
Groet martin
Ik had er ook last van (met name links). De dealer heeft vandaag bij de eerste beurt aan beide zijden het voorgeschreven klemmetje gemonteerd en het lijkt nu goed vast te zitten.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Is het wel een klemmetje? volgens mij is het een soort oversetstuk waardoor het geheel wat steviger wordt. Ik had er dus ook last van
C3 1.2 Vti EGS Collection
Bij mij is aan beide zijden een klemmetje gemonteerd onderaan het raakvlak van bumper en wielkas.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-02-2013
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Heb ook dit probleem. In eerste instantie heeft de dealer het proberen te verbinden met een soort van kit. Dat is helaas niet gelukt.
Bij de volgende beurt ga ik ook maar voor die setjes.
Jammer dat de dealer mij daar zelf niet voor benadert; ze weten toch dat ik dat probleem had en heb.
Bij mij hebben de klemmetjes het tgv roest al weer begeven. De kier in het spatbord is weer terug. :’(
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Bij mij was het een week later alweer terug, bij de 20.000 beurt maar weer aankaarten
C3 1.2 Vti EGS Collection
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-02-2013
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Ik ben vanmiddag naar de dealer geweest.
Daar wisten ze van het probleem.
Men zou een soort van strips gaan bestellen.
Ik word terugebeld als die binnen zijn.
Dan kan er ook een afspraak gemaakt worden om de strips te bevestigen.
Zodra ik meer weet laat ik dat hier weten.
Wij hebben er ook last van aan beide zijdes. Auto moet binnenkort voor een beurt naar binnen dus gelijk eens even navragen daar of hun een oplossing hebben. Is idd wel irritant,getuigt van slechte doorontwikkeling
C4 1.4 16V Coupe Ligne Seduction 2007 (verkocht)
C3 1.6eHDI Airdream Dynamique 2011 (verkocht)
C3 1.0 puretech 68 2014
DS3 1.6BlueHdi 100 2015
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-02-2013
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Gisteren belde de dealer (Goed-Beter) Bertens in Tilburg.
De strips zijn binnen.
Afspraak voor aanstaande maandag om 13:00 uur.
Half uurtje werk, zeggen ze.
Zoals gezegd, ik meld me met details.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-02-2013
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Het probleem en de oplossing is al zeer geruime tijd bekend bij de dealers.
In hun informatie-systeem “Info’Rapid” staat al sinds oktober 2010,
vermeld onder C3 (A51), een oplossingshandleiding.
De te gebruiken onderdelen zijn:
1 zelfhechtende strip (produkt nr. 7136NR)
1 kooimoer (produkt nr. 694383)
1 bout (produkt nr. 7013GA).
Men is er bij mij ruim een half uur mee bezig geweest.
Doorlooptijd 1 uur.
Na afloop kreeg ik de rekening gepresenteerd (€62,14).
Ik heb daar tegen geprotesteerd.
Ik had het probleem al eerder gemeld (kit-oplossing).
Die heeft niet gewerkt.
Bovendien heb ik nog garantie….
Moment, meneer, ik vraag het even na…..
Inderdaad, U hoeft niet te betalen; het valt onder de garantie.
Fijne dag nog….
Hopelijk kan iedereen hier verder wat mee.
Groeten
Cyriel uit Tilburg
De dealer heeft het nu al 2 x “verholpen” bij mijn C3, maar helaas, het is in no time terug. Mijn dealer zet overigens steeds alleen een metalen klemmetje en geen extra strip o.i.d..
Bij de 60.000 km mogen ze het weer een keer proberen.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Tot nu toe heb ik bij iedere beurt het probleem moeten laten verhelpen. Over anderhalve week krijgt de C3 de 80.000 km-beurt en mogen ze het weer proberen. Tussentijds is de C3 ook nog bij een schademonteur geweest (bumper overgespoten). Na dat schadeherstel zat er uiteraard ook weer een kier. De schademonteur heeft er vervolgens een kitlaag tussen gespoten en ergens aan de onderkant een schroefje er in gedraaid, maar helaas heeft dat dus ook weer niet gehouden.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
mijn C3 heeft er ook last van, af en toe druk ik de schermen maar weer terug op de plek
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)