Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuke CX. Heb lange tijd BX gereden en wil nu wel eens naar zo’n chique CX overstappen.
Nu heb ik totaal geen idee wat een leuke, betrouwbare CX zou moeten kosten(Ik heb sowieso weinig verstand van de CX)? Ik heb al op wat advertenties gereageerd. In een van de reacties wordt mij verteld dat de CX soms moeilijk start omdat er te korte afstanden mee gereden worden en daardoor de accu niet goed oplaadt. Is dat een realistisch verhaal?
Groeten





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Leuk dat je een CX zoekt,
weet je al wat voor een, type 1 of 2 benzine diesel turbo etc.
Belangrijkste is neem een kenner mee als je gaat kijken en goede CX kosten geld, als ze dat niet in de aanschaf kosten maak je dat wel goed met het onderhoud.
en tja het slecht starten, hij is zeker ook van een oud vrouwtje geweest, ik zou niet zo in die fabeltjes geloven. Als het zo simpel was als korte stukjes rijden had men de accu allang bijgeladen aan een losse lader.
Succes en veel plezier in je zoektocht en miscchien als je de auto;s post die je op het oog hebt is er wel iemand die er meer van weet.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Hi Mark
Dank voor je snelle reactie. Helaas heb ik niemand in de omgeving met echt verstand van de CX, dus moet ik het doen met kennis van internet en hopen op eerlijkheid van de verkoper.. haha.
Enkele vd CX’en;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215942368&cd=634748339390000000&asrc=st|s
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227998999&cd=634964562840000000&asrc=fa
Over deze wagen werd mij verteld dat ‘ie moeilijk start, maar dus niet altijd, alleen na korte afstanden..














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zonder je gelijk alle hoop te willen ontnemen: voor dit geld moet je echt niet te veel willen verwachten. Neem even als globaal idee dat een écht goede cx je tussen de 4500 en 9000 euro kost….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
de derde heeft een schuifdak daar zou ik zeker mee oppassen,
en het ligt eraan of je veel zelf kunt maar als je alles moet laten doen zijn dit heel gevaarlijke auto’s ze zijn orginele nederlanders en dat komt de roest aan de corroserie en leiding werk meestal niet ten goede.
en als je bv een koppeling moet vv bij een CX moet het blok eruit.
Wil je de auto voor plezierritten of dagelijks gebruik gaan gebruiken ?
Mocht de auto in de buurt van een CX specialist staan dan kun je door hun evt een oordeel laten vellen over de kwaliteit.
die in den bosch bv in raamsdonkveer of die in amesfoort in epe
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Dat van dat slecht starten is idd flauwekul. Die verkoper moet je sowieso niet vertrouwen.En wat is een ‘leuke’ cx? Dat is meer een term voor een verkoper waarbij je direct argwanend moet worden . Verder is het lastig om iets zinnigs te zeggen. Ik vind de prijzen op dit moment opvallend laag; de prijsontwikkeling lijkt een beetje op de huizenmarkt met een piek in 2008. Maar de kwaliteit zal vaak navenant zijn want bij een lage waarde ga je ook minder snel investeren in je bezit. Een kenner moet een goede cx voor ‘weinig’ kunnen scoren tegenwoordig. Besef wel dat CX’en vrijwel allemaal 25 jaar of ouder zijn en dat is een zeer uitzonderlijke leeftijd voor auto’s met de bouwkwaliteit van een CX. Een BX (serie2) is veel beter bestand tegen de tand des tijds.Verder: ben je een sleutelaar en ben je niet bang voor achterstallig onderhoud of wil je een ‘perfecte’ CX. Gezien het woord ‘betrouwbaar ín jouw post denk ik het laatste. Ik ben 12 jaar geleden voor hetzelfde gegaan: kocht een CX voor 10.000 gulden en liet de carosserie voor voor fl 4000,- bijwerken. Totaal dus plm Euro 7000,- voor een CX GTI t2 van toen 13 jaar oud. Een fors bedrag maar wel met als resultaat dat ik in 12 jaar en 60.000 relatief weinig kosten heb gehad. Bij dagelijks gebruik was ik vermoedelijk al aan mijn 2e of 3e CX toegeweest ondanks de staat waarin hij verkeerde.
Waterman, dank voor je reactie. Dan liggen de prijzen net iets anders dan bij de BX, haha. Hij hoeft zeker niet in nieuwstaat te verkeren. Ik had voor dit geld ook echt niet het idee een geweldige CX te kunnen kopen waar ik jaren probleemloos mee kon rijden, misschien dat mijn eerste post misleidend was. Om gelijk Marks vraag te beantwoorden; ik wil ‘m voornamelijk gebruiken voor plezierritten. Alhoewel als dat heel goed bevalt dat natuurlijk ook wel snel meer zal worden. Het idee was om met een redelijke CX te beginnen die in ieder geval rijdt zonder al te veel te stotteren en te piepen, en ‘m dan stukje bij beetje opknappen. Ik ben zelf aardig handig en idd hier in de buurt zit wel een specialist waar ik mijn BXen liet onderhouden.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
waterman schreef:Zonder je gelijk alle hoop te willen ontnemen: voor dit geld moet je echt niet te veel willen verwachten. Neem even als globaal idee dat een écht goede cx je tussen de 4500 en 9000 euro kost….
Hé hé hé, en die van mij dan?
Way out in the water, see it swimming.
Nelis Infra schreef:waterman schreef:Zonder je gelijk alle hoop te willen ontnemen: voor dit geld moet je echt niet te veel willen verwachten. Neem even als globaal idee dat een écht goede cx je tussen de 4500 en 9000 euro kost….
Hé hé hé, en die van mij dan?
Vertel



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gekocht voor een klein prijsje. Maar wel overgenomen van een begenadigd forummer, en die heeft ‘m he-le-maal nagekeken en APK klaar gemaakt. Heb er nu zo’n 6k in gereden en álles doet het! Iedere keer stap ik er met knikkende knietjes in maar kom ik breed grijnzend uit die kar. Maar! Ik rij er alleen mee als ik nergens naar toe hoef. Ik hou m.a.w. altijd in m’n achterhoofd dat ‘ie er iedere seconde mee kan ophouden. Dat is natuurlijk wel iets anders, dan als je dagelijks met zo’n auto zou willen rijden. Dan moet je er blind op kunnen vertrouwen, en dat zou ik (hoewel een leek, en pas een halfjaartje cx-rijder) nooit doen. Echt nooit. Want er is niets irritanter dan weigerend materiaal. Echt.
Way out in the water, see it swimming.
Nelis Infra schreef:Gekocht voor een klein prijsje. Maar wel overgenomen van een begenadigd forummer, en die heeft ‘m he-le-maal nagekeken en APK klaar gemaakt. Heb er nu zo’n 6k in gereden en álles doet het! Iedere keer stap ik er met knikkende knietjes in maar kom ik breed grijnzend uit die kar. Maar! Ik rij er alleen mee als ik nergens naar toe hoef. Ik hou m.a.w. altijd in m’n achterhoofd dat ‘ie er iedere seconde mee kan ophouden. Dat is natuurlijk wel iets anders, dan als je dagelijks met zo’n auto zou willen rijden. Dan moet je er blind op kunnen vertrouwen, en dat zou ik (hoewel een leek, en pas een halfjaartje cx-rijder) nooit doen. Echt nooit. Want er is niets irritanter dan weigerend materiaal. Echt.
Klinkt goed, voor een kleine prijs
Voor mij wordt het inderdaad ook vooral een auto om mee te rijden voor de fun. Ik zei ook betrouwbaar als in; hij moet in ieder geval rijden.. op wat voor manier dan ook, en niet uit mekaar vallen van de roest. Dan kan ik er zelf aan gaan hobbyen en heb ik een leuke basis.
Maar goed, ik blijf zoeken



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ja maar aanschaf & kleine prijs zegt natuurlijk niet zoveel. Zoals ik al zei, een forummer heeft dat ding tiptop gemaakt. Anders zou deze auto nooit zo goed zijn geweest hoor. Aanschaf is vaak het probleem niet zo. Ik heb er nu ook al (ondanks dat alles goed was) 600 euro aan verspijkerd. True, allemaal slijtage delen, maar toch. Het is al een groot gedeelte van de aanschaf-waarde
Way out in the water, see it swimming.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Bij de 2e wagen wordt vermeld dat hij 1:14 rijdt op de snelweg. Zet dat maar uit je hoofd. Als je meer dan 1:11 haalt dan mag je blij zijn, maar zeker niet in Nederland, met alle stoplichten en de rest.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je verstandig bent koop je,je cx bij een specialist.
En vooral je eerste.
weke kant van het land woon je?
SUCCES.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is ook realistisch om er vanuit dat gaan dat je na aanschaf van een CX nog ongeveer 1500 euro nodig heb om achterstallig onderhoud weg te werken. Zeker als de APK er snel aan komt.
Die slecht startende CX lijkt een ex LPG auto, houd daar rekening mee dat er mogelijk veel met de auto gerommeld is.
Overigens zitten er ook BX stoelen in.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die vochtvreter voor de achterbank is ook reclame…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)