




















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Basnco schreef:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227998999&cd=634964562840000000&asrc=fa
Over deze wagen werd mij verteld dat ‘ie moeilijk start, maar dus niet altijd, alleen na korte afstanden..
Deze RE heeft volgens mij ook BX voorstoelen…... of niet.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zie mijn post op de vorige pagina

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Scherp. Kijk ‘s een paar posts terug…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
is dit niks gelijke prijsklasse en van een garage die veel in citroens doet en waar je toch iets meer mag verwachten dan langs de straat kopen. (iig een eerlijk advies over de staat van de auto)
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Sorry, ops: gemist die…..
maar dit is misschien wel een optie voor hem? Ziet er ook netjes uit van binnen.
Van Citrofiel uit Dokkum






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Basnco schreef:Het idee was om met een redelijke CX te beginnen die in ieder geval rijdt zonder al te veel te stotteren en te piepen, en ‘m dan stukje bij beetje opknappen. Ik ben zelf aardig handig en idd hier in de buurt zit wel een specialist waar ik mijn BXen liet onderhouden.
Denk er wel aan, dat hoewel handigheid en zelf kunnen sleutelen een grote pré is, de prijzen van CX onderdelen vele malen hoger zijn dan van de BX.
Moet er ook bij zeggen dat een simpel model als een 20 RE of Croisette wel makkelijker zijn in onderhoud en minder gevoelig voor storingen. Ik zou als ik jou was dus zeker niet meteen voor een GTi Turbo of iets in die sfeer gaan.
Maar wat we hier dus met z’n allen willen zeggen en ik onderschrijf dat met hart & ziel is: Goedkoop/voordelig CX rijden bestaat niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.s. En 1 op 14 is inderdaad Gebak van Krul. Dat red ik met moeite in mijn ZX 1.4!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
volgens mij staat daar 14l/100 km waarmee ze bedoelen dat ie 14 liter per 100km nodig heeft en dan zou betekenen dat ie 1 op 7,14 loopt wat dan weer het andere uiterste is.
mijn 2000 is op LPG nog zuiniger.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zeer nuttig leesvoer en tips uit soortgelijke topics (“Ik wil graag een CX kopen, waar moet ik op letten?”) vind je hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220337/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220354/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214188/
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D