piep in de radio
ductown
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 02 maart 2013 01:53 PM

ik heb een vraag over de radio in de xsara,,er zit een piep in ,om de paar seconden hoor je een piep toon door de muziek heen,,heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt
er zit volgens mij een orginele radio in,,wat hij geeft aan via het display

moet erbij zeggen dat er een rode dikke kabel bij de accu met zekering via de accu naar binnen gaat…
ik heb de zekering al eens los gehad,maar de piep bleef,,,,,,

alvast bedankt

picasso 18. 16 v 2002

ducati 996 2000

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 maart 2013 08:23 PM
  [ # 1 ]

normaal komt die piep van de radio, omdat het niet de orginele radio/cd speler is van de auto zelf, dit is de anti-diefstal beveiliging, dus als de radio word gejat dan hebt de dief er niks aan, bij de citroen dealer kunnen ze het wel verhelpen,er zitten natuurlijk kosten aan verbonden, als je dus de auto net nieuw hebt, deze kosten dan verhalen bij de garage waar je hem hebt gekocht, en die rode draad vanaf je accu, kijk even goed waar ie heen gaat, waarschijnlijk is ie gebruikt om een aftermarkt radio te voeden, omdat deze niet op het orgineele systeem mag worden aangesloten, ivm dure storingen die dan op treden. dus bij een farieks radio is ie overbodig, en dus afkoppelen voor dat je sluiting maakt, omdat de draad ergens los ligt.

Profiel  

ductown
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 02 maart 2013 11:59 PM
  [ # 2 ]

ok ik snap dat het piepen van de radio is,,ik dacht dat d e radio orgineel was,omdat ik op het display erboven alles uit moet lezen ( zenders en volume enz)
de radio doet het goed alleen die piep die stoort
zal wel eens bij de dealer vragen wat zij er eventueel aan kunnen doen….

i i g thnx voor het meedenken

picasso 18. 16 v 2002

ducati 996 2000

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook