Doordat het geknipper binnen in het dashboard heel snel ging bij richting aangeven ben ik erachter gekomen dat de richtingaanwijzer in de koplampunit links het niet meer doet. Ik neem dan aan dat het lampje kapot is.
Een lampje voor het gewone dimlicht heb ik recent zelf vervangen. Daar kon ik met enige moeite wel bij.
Omdat ik deze week net al bij de garage ben geweest voor de winterbanden heb ik niet zo’n zin daar weer heen te gaan.
Kan iemand mij vertellen of ik dat zelf kan doen, en zo ja, hoe. Ik kan er zelf nauwelijks bij.
Ik heb een Xsara break uit 2001.
Bedankt voor jullie tips.
Groet,
Pim
Groot stekkerblok van de ABS weghalen, dan kan je beter bij de lampjes
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Is deze eenvoudig te verwijderen? Ik heb daar geen ervaring mee. Hoe ziet deze unit eruit en hoe kan ik hem losmaken?
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ASB stekkerhoes opzij leggen.
Rode deel richting de motor trekken, dan komt de stekker vanzelf los.
Grote dop van de koplamp los halen.
Knipperlicht eruit en vervangen.
Omgekeerde volgorde terug.
Doe de andere kant van de auto ook, dus haal 2 lampjes.
Het is vrij normaal dat na 12 jaar de oranje laag van de lampjes los laat, als het knipperlicht niet voldoende oranje meer moet die met de APK alsnog vervangen worden, dus kan je er nu beter 2 doen.
Als je er toch 2 doet doe dan de passagierskant eerst, daar kan je er makkelijker bij dus kan je even oefenen.
Vergeet de verbanddoos niet
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Als ik die rode stekker lostrek, welke kant op gaat die stekker los dan?
Naar boven? Ik heb weinig zin om het te forceren, maar vanzelf lijkt het toch zeker niet te gaan…
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jep naar boven, die rode richting de motor trekken en dan komt de boel vanzelf los terwijl je die rode nog iets verder kan trekken.
Uiteindelijk klap je de ABS stekker dan naar de buitenkant van de auto.
Totaal aantal Berichten: 47
- Xsara 1.6 16v berline
je kunt net zo goed naar de garage gaan want dan ben je met een tientje klaar en je hoeft zelf niet te prutsen
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ach, ik sloop mijn auto liever zelf, dan dat ik daar iemand voor betaal….