Vandaag tussen het klussen in huis even naar de Ami geweest. Met de tip van Egbert gekeken wat de oorzaak was van het niet bijladen van de accu. Hieruit bleek dat bij een directe draad van de + naar de exe van de dynamo de accu met 16 volt werd bijgeladen en met de originele bedrading met 12 volt. Conclusie spanningregelaar overleden. Vorige week heb ik een accu gekocht bij Brezan. Dat blijkt een verkeerde te zijn. De + en de - pool zit verkeerd om, de pluspool zit tegen het schutbord. Zaterdag maar weer naar Brezan terug.
Vandaag terug geweest naad de Ami. ]Vorige week dacht ik dat ik een verkeerde accu had waarvan de plus en de min-pool omgewisseld zouden zijn. Navraag en zoeken op internet wees uit dat ik wel de goede had. De plus-pool hoort tegen het schutbord te zitten. Echter de kabel naar de plus-pool is zeker 5-10 cm te kort. Zie ik iets over het hoofd of moet ik een nieuwe kabel halen. Kan je dat zo bij een universeel bedrijf halen zoals Brezan?
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en als je de polen aan de andere kant zet? Buitenzijde?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb ik ook al geprobeerd maar de kabels blijven net iets te kort. Een kabel zou net kunnen maar die staat dan zo onder spanning dat deze waarschijnlijk na korte tijd breekt.
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De brezan heeft wel iets dergelijks maar ik maak ze zelf. Terminals kan je los kopen. en 10mm2 draad ook..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Probleem opgelost. Brezan had de materialen niet maar een grote ijzerwarenzaak in het dorp wel. Alleen was de persoon die de klemmen normaal krimpt al naar huis en het is hier nu carnaval. Dus pas na dinsdag klaar. En nu maar hopen dat die persoon dan al weer een beetje recht kan werken.
Geprobeerd de uitlaat te bevestigen. De de bevestigingspunten van de klem na de 2e demper moet ik verplaatsen, dat lukt wel. Waar ik mee zit is de bocht na de eerste demper. Die loopt aan tegen de carrosserie boven de draagarm. Doe ik iets fout of moet ik daar wat wegzagen? Het is trouwens wel verrekte koud om nu met een stuk ijzer in je handen te staan in een onverwarmde schuur. Na een uur kreeg ik geen moertje meer vastgedraaid. Even thuis opwarmen.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Nee, niet zagen.
Die bocht heeft er eerder ook gezeten.
Je doet de uitlaatklem om de buis en draait hem zo, dat ie recht naar achter loopt.
Het zit hem in het draaien, van die bocht.
Groeten,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Er heeft altijd een oude uitlaat voor een ami van voor april 1968 op gezeten.Omdat de wagen naar een eend-blok is omgebouwd, heb ik nu ook een dwarsdemper met een bijbehorende eerste bocht.En ik denk nu dat die eerste bocht misschien wat hoger loop dan de oude uitlaatbocht. Iemand daar ervaring mee?
Ja je moet idd wat plaatwerk weghalen/zagen. De oude bocht ging niet door het scherm heen!
Ok bedankt. Eerst dan maar eens de uitlaat passen zonder binnenscherm. Leuk zo´n ombouw toch.
De uitlaat is bevestigd, een stuk uit het binnenscherm gezaagd en 2 gaten in de bodem geboord omdat de tweede demper ongeveer 10 cm langer is dan het origineel.Scheelt toch heel wat herrie als de motor nu loopt. Ik heb ook nog even de spanningsregelaar opengemaakt. Het is een Ducellier waarvan je de laadspanning kan afstellen. Het draaien aan de stelschijf gaf echter geen enkele verbetering dus toch maar een nieuwe kopen. Tijdens het monteren van de uitlaat heb ik het linkerachterwiel even verwijderd. Toen bleek dat de rem aanloopt dus daar moet ik nog naar kijken. Komt waarschijnlijk van het lange stilstaan. Nu ook maar eens het luchtfilter gaan plaatsen. Ik heb 1 steun gevonden op het ventilatorhuis waar ik een steun op kan zetten. Hoe de rest moet is een raadsel. Heeft iemand misschien foto´s hoe een Ami 8 filter is bevestigd? Ik zal ook eens kijken hoe ik de gasstang van de Ami 6 moet ombouwen naar een trekkende beweging voor de nieuwe carburateur.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Zo dus:
1 punt bovenop het ventilatorhuis
1 punt recht naar beneden
1 punt naar een bout van motor aan versnellingsbak ( losse steun )
Groeten,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Dit weekeinde naar de oldtimerbeurs in Reims geweest. Lekker gereden en genoten van de omgeving en heerlijk gegeten. Op de beurs liep ik toevallig tegen een setje bekleding aan voor mijn Ami waar ik al eerder naar had gekeken maar niet durfde om het op afstand te kopen. Nu kon ik het dus goed bekijken en het zag er prima uit. Bovendien was er een beursaanbieding dus voor 200 euro klaar. Daar kan ik niet zelf voor gaan naaien. Ik heb de oude bekleding van de voorbank gehaald en zag dat de bijgeleverde zitbanen iets smaller zijn dan het origineel dus toch maar de oude gebruikt die volgens mij al eens waren vervangen. Ook zijn de originele haakjes iets langer en beter van vorm. Dus alle oude haakjes van de oude rubbers gehaald en op de nieuwe rubbers gedaan. Wat stinken die nieuwe rubber naar nicotine zeg. Ik verdacht eerst de oude eigenaar van de auto ervan maar bij nader inzien waren het de nieuwe rubbers. Nu heb ik een paar vragen, de oude schuimrubber onderbekleding is nog redelijk. Zal ik daar een dunne laag nieuw schuimrubber op leggen? Moet het oude schuimrubber op het frame van de bank worden gelijmd, origineel was de zitting niet verlijmd en de rugleuning wel. Verder heb ik een aanbod gekregen een omkeerinrichting voor de carburateur te lenen om deze te kunnen namaken, dat scheelt veel werk. PS de foto´s zijn niet van mijn Ami maar van het internet. Een achteruitkijkspeigel voor de Ami heb ik niet kunnen vinden. Heeft iemand er nog een voor montage op het dashboard of kan je een moderne spiegel demonteren en op de oude voet zetten?