



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kunt niet bij alle types de stabilisator stang laten zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Alleen bij een cx met serie 2 assen kan dit. De tripoidehuizen van die zijn smaller dan van de serie 1
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat stangetje is met het juiste gereedschap zo los (lukt mij zelfs met mijn vrouwenarmpjes ) en het werkt een stuk makkelijker.
Grappig, nooit bij stilgestaan dat Série 1 er niet door past en Série 2 wel. Maar inderdaad die dingen zijn verschillend.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
de grote “Gummischutzring” (het pessarium zeg maar).
Ik neem aan dat je de grote manchet bedoeld die de kruiskoppeling/ homokineet moet beschermen?
Voorts lijkt het me uiters lastig om de rechter as te demonteren zonder brug. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik kan het mis hebben.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
kom je effe bij kijken,kun je zien hoe het in elkaar steekt.
Voor je eronder kruipt.
ben de gehele dag thuis
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Verleidelijk aanbod Frank, echter ik MOET mee met de familie. Dat wordt dus een andere keer.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
cxj schreef:de grote “Gummischutzring” (het pessarium zeg maar).
Ik neem aan dat je de grote manchet bedoeld die de kruiskoppeling/ homokineet moet beschermen?
Nee, wat jij nu bedoelt is de aandrijfashoes.
Dat ‘pessarium’ (woehaha, wie gebruikt dát nog??) is gewoon die ronde beschermring. Deze:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou, zo’n pessarium kun je inderdaad beter niet gebruiken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Die is dus gewoon als stofkapje bedoeld zo te zien. Is de as er zonder speciaal gereedschap uit te trekken, b.v. d.m.v. een bandenlichter ofzo?





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
2 bandenlichters, beitels oid lukt meestal. 1 ertussen en onder spanning zetten, dan de ander er tegenover en een flinke tik met een hamer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dan moest ik er gewoon maar eens aan beginnen. Als er rare dingen zijn meld ik het wel.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mij is het gelukt zonder speciaal gereedschap, belangrijkste is recht houden van de as en er is wienig ruimte om er iets tussen te zetten het subframe zit nogal ongelukkig in de weg maar het lukt wel.
En zorg dat je dop 35 of 36 hebt meen ik om de naafmoer los te draaien.
Succes,
Mark
CX 2000 pallas ‘78





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik gebruikte een in tweeen gezaagde ringsleutel met een grote pijp er op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb laatst van een zeer kundig iemand geleerd eerst de asstomp uit de bak lostrekken.
En dan pas verder, as zit dan automatisch recht.
En er is voldoende speling in de tripoide
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is een goede manier. Maar de as blijft niet automatisch recht, want tussen bak en wiel heeft deze 2 gewrichten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.