2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Keerring en dichtring aandrijfas links demonteren
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 maart 2013 01:55 AM
  [ # 16 ]

Kunt niet bij alle types de stabilisator stang laten zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 maart 2013 05:00 AM
  [ # 17 ]

Alleen bij een cx met serie 2 assen kan dit. De tripoidehuizen van die zijn smaller dan van de serie 1

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2013 02:27 PM
  [ # 18 ]

Dat stangetje is met het juiste gereedschap zo los (lukt mij zelfs met mijn vrouwenarmpjes Laughing) en het werkt een stuk makkelijker.
Grappig, nooit bij stilgestaan dat Série 1 er niet door past en Série 2 wel. Maar inderdaad die dingen zijn verschillend.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 maart 2013 03:10 PM
  [ # 19 ]

de grote “Gummischutzring” (het pessarium zeg maar).

Ik neem aan dat je de grote manchet bedoeld die de kruiskoppeling/ homokineet moet beschermen?

Voorts lijkt het me uiters lastig om de rechter as te demonteren zonder brug. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik kan het mis hebben.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 maart 2013 03:12 PM
  [ # 20 ]

kom je effe bij kijken,kun je zien hoe het in elkaar steekt.
Voor je eronder kruipt.
ben de gehele dag thuis

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 maart 2013 03:26 PM
  [ # 21 ]

Verleidelijk aanbod Frank, echter ik MOET mee met de familie. Dat wordt dus een andere keer.

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2013 03:33 PM
  [ # 22 ]
cxj schreef:

de grote “Gummischutzring” (het pessarium zeg maar).

Ik neem aan dat je de grote manchet bedoeld die de kruiskoppeling/ homokineet moet beschermen?

Nee, wat jij nu bedoelt is de aandrijfashoes.

Dat ‘pessarium’ (woehaha, wie gebruikt dát nog??) is gewoon die ronde beschermring. Deze:

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2013 03:35 PM
  [ # 23 ]

Nou, zo’n pessarium kun je inderdaad beter niet gebruiken.  Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 maart 2013 10:08 PM
  [ # 24 ]

Die is dus gewoon als stofkapje bedoeld zo te zien. Is de as er zonder speciaal gereedschap uit te trekken, b.v. d.m.v. een bandenlichter ofzo?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2013 10:11 PM
  [ # 25 ]

2 bandenlichters, beitels oid lukt meestal. 1 ertussen en onder spanning zetten, dan de ander er tegenover en een flinke tik met een hamer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 maart 2013 10:13 PM
  [ # 26 ]

Dan moest ik er gewoon maar eens aan beginnen. Als er rare dingen zijn meld ik het wel.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 maart 2013 10:19 PM
  [ # 27 ]

Mij is het gelukt zonder speciaal gereedschap, belangrijkste is recht houden van de as en er is wienig ruimte om er iets tussen te zetten het subframe zit nogal ongelukkig in de weg maar het lukt wel.

En zorg dat je dop 35 of 36 hebt meen ik om de naafmoer los te draaien.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2013 10:37 PM
  [ # 28 ]

Ik gebruikte een in tweeen gezaagde ringsleutel met een grote pijp er op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 maart 2013 11:43 PM
  [ # 29 ]

Ik heb laatst van een zeer kundig iemand geleerd eerst de asstomp uit de bak lostrekken.
En dan pas verder, as zit dan automatisch recht.
En er is voldoende speling in de tripoide Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 maart 2013 12:03 AM
  [ # 30 ]

Is een goede manier. Maar de as blijft niet automatisch recht, want tussen bak en wiel heeft deze 2 gewrichten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook